بازسازی ساختمان

انچه باید در مورد نقاشی دیوار گچی بدانید

اصول اصلی نقاشی ساختمان در رنگ آمیزی دیوارهای گچی با دیوارهای رنگ شده متفاوت می باشد. برای دیوارهای گچی مراحل زیر را توصیه می کنیم:

1- پشت تیغ کشیدن ملایم روی گچ

2- روغن زیر کار مناسب گچ

3- ماستیک با یتونه مناسب

4- سنباده بعد از خشک شدن بتونه(24-12 الی ساعت بعد)

5- گردگیری گرد و خاک حاصل سنباده

6- رنگ آمیزی با قلمو و غلتک (نحوه استفاده از غلتک و مقدار رنگ مصرفی بازسازی ساختمان روی دیوار در این مرحله به شکیل تر شدن کار انتهایی کمک زیادی می کند.- مرحله آستری نقاشی ساختمان)

7- بعد از کامل خشک شدن رنگ اولیه و آستری با بتونه مخصوص، سطح کار (دیوار) لکه گیری می شود.

8- بعد از خشک شدن (12 الی 24ساعت) مرحله دوم کنیتکس سنباده کاری با سنباده نرم انجام می شود.

9 -گردگیری

10- رنگ دوم

11-رنگ سوم(این مرحله با دو غلتک انجام می شود. غلتک رنگ نما ترک و ایتالیایی برای شکیل تر شدن نتیجه کار )

12- در صورت نیاز رنگ روغن چهارم

(توجه کنید که تفاوت زیاد هزینه برخی از نقاشان ساختمانی به خاطر رعایت نکردن خیلی از این اصول(نحوه انجام -صرف زمان- مواد مصرفی- نوع زیر کار و…)می باشد. همیشه بر این باور هستیم که کار مناسب با هزینه مناسب همسوست . پس نقاشی ساختمانی همیشه به کار مناسب با هزینه پایین شک کنید!)

بازسازی ساختمان

قبل از اینکه دست به کار نقاشی قرنیزها و لبه های تزئینی بالای دیوار بزنید، ابتدا تمام ریختگیها، شکافها و فواصل بین این قسمت و دیوار را با بتونه پر کنید. قبل از رنگ کردن دیوار ابتدا این حاشیه ها را رنگ کنید. اگر ابتدا دیوارها را رنگ کرده اید، برای جلوگیری از شره  پتینه کردن رنگ لبه های تزئینی بین دیوار و سقف یا قرنیزها، رنگ دیوار را در قسمت مماس با این لبه ها با چسب نواری مخصوص بپوشانید.

قلم موی ۷ سانتی با لبه زاویه دار بهترین انتخاب برای رنگ کردن پنجره و لبه های ظریف است. هیرش توصیه میکند که برای رنگ کردن قرنیز از غلتک رنگ ۱۰ سانتیمتری استفاده کنید و سپس لبه ها و شیارهای آنرا با قلم مو رنگ کنید. بخشهای افقی قرنیز بازسازی ساختمان را با ضربه های افقی قلم مو و بخشهای عمودی را با ضربه های عمودی رنگ کنید و هر قسمت از گچ بریها و قرنیز را از پایین به بالا نقاشی نمایید.

برای رنگ نما کردن کف چوبی، باید سطح مورد نظر را کاملا تمیز نموده و سمباده بکشید و تمام ترکها را با بتونه چوب پر کنید.سپس یک آستری روغنی به آن بزنید. پس از خشک شدن آستر میتوانید رنگ اصلی را نیز روغنی یا پلاستیک انتخاب کنید. برای محلهای پر رفت و آمد، رنگهای اپوکسی و پلیمری انتخاب مناسبی هستند. ورنی مخصوص کف نیز میتواند بر دوام رنگ بیافزاید. اگر ورنی با پایه آب انتخاب کنید  کنیتکس بهتر است زیرا ورنیهای روغنی به مرور زمان زرد رنگ میشوند.

برای پوشش دادن سطوح بزرگی از کف، از غلتکهایی با دسته بلند استفاده کنید. البته برای سطوح کوچک، میتوانید از قلم مو نیز استفاده کنید.

نکته بسیار مهم این است که هنگام نقاشی کف، حتما کار را از نقاشی ساختمان جایی آغاز و به جایی تمام کنید که راه خروجتان از اتاق مسدود نشده باشد، از یک کنج شروع کنید و به سمت درب خروج حرکت کنید تا برای خارج شدن روی رنگ راه نروید!

برای رنگ کردن کف بتنی، شما به یک آستری هیدرودینامیک نیاز دارید. این پلیمر خاص  کنیتکس پلاستیکی با آب موجود در بتن و آهک موجود در سیمان پورتلند واکنش نشان داده و سطح آن را مسدود میکند تا رطوبت از رنگ دور بماند. پس از این آستر، میتوانید از رنگ مخصوص کف استفاده کنید.

رنگ کردن کفپوشهای وینیل چندان دوام ندارد و توصیه نمیشود. مگر پتینه اینکه بخواهید برای مناسبتی خاص، تنها چند روزی از آن استفاده کنید.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com