بازسازی ساختمان

سنگ ها در نما و رنگ نمای ساختمان

سنگها بدلیل داشتن سطح متخلخل ، جرم پذیر بازسازی ساختمان می باشند و ذرات معلق در هوا را به سطح خود گرفته و بعد از گذشت زمان کوتاهی کثیف شده و رنگ و طرح اولیه خود را از دست می دهند . لذا مستلزم شستشوی مجدد و نظافت می باشند.نمای گرانیت
2- جرم حجمی سنگ بالاست و بار مرده زیادی را به ساختمان وارد می کند.و درنتیجه در زمین لرزه می تواند یکی ازعوامل تخریب و تلفات جانی باشد

3- سرعت اجرای سنگ گرانیت به دلیل زمان بر بودن عملیات ملات ریزی پشت سنگ و گیرایی ملات و سنگ ، پایین است .
4- این نوع نما بدلیل عبور دادن صدا و حرارت ، عایق صوتی و حرارتی مناسبی نبوده و به هدر رفتن انرژی نیز کمک می نماید.
5- سنگ گرانیت در شرایط آب و هوایی مختلف چسبندگی سنگ بخوبی انجام نمی گیرد ، بعد از مدت کوتاهی ،  سنگ از محل نصب خود خارج شده و نما را دچار نقص می نماید و درضمن می تواند مشکلات رنگ نما جانی و مالی نیز ایجاد نماید .
مزایا نمای گرانیت :
1- سنگ گرانیت از تنوع نسبتا خوبی برخورداربوده .و دارای رنگ طبیعی بوده و لذا قابلیت طراحی و اجرای نما با آن نسبتا خوب است .
2- نمای سنگ گرانیت دارای استقامت و دوام بالایی می باشد .
3- سنگ گرانیت با توجه به معادن موجود در کشورمصالح بومی می باشد .

4- نسبت به بعضی از نماها در برابر آتش سوزی مقاوم بوده بازسازی ساختمان و آتشرا گسترش نمی دهد

* نمای شیشه

نماهای تماماً شیشه از دوران معماری مدرن به عنوان پوشش ساختمان‌ها به کار رفته

نمای ساختمان

معایب نمای شیشه :
– نمای شیشه عایق صوتی و حرارتی خوبی نمی باشد .
– دوام نمای شیشه ای به علت مقاومت کم در برابر ضربه کم می باشد. در هنگام زلزله نیز بدلیل خرد شدن شیشه و سقوط آن از ارتفاع بسیار خطر ناک است .

– نمای شیشه به دلیل جذب ذرات ریزمعلق درهوا ، به سرعت زیبایی خود را از دست می دهد.
– نمای شیشه ای از تنوع رنگی خوبی برخوردار نیست رنگ نما و به همین علت در طراحی و اجرای نما قابل رقابت با دیگر نما های نوین نمی باشد.
– نمای شیشه ای درآتش سوزی مقاوم نمی باشد.

عدم اجرای سریع ( اجرای پوشش نمای سیمان شسته کند و زمان بر است) حداکثر اجرا در یک روز کاری  10مترمربع می باشد
– تنوع رنگ خیلی زیادی نداشته ( نمای سیمان شسته نسبت به بعضی از پوشش های نمای ساختمان از تنوع رنگی کمی برخوردار است)
–    عدم آنتی استاتیک بودن (  درمقایسه با نمای سنگ و  خیلی از پوشش های نوین نما که خواص عدم جذب گرد و غبار  بوده و بعضا خواص خود تمییز شونده دارند . نمای سیمان شسته ، به دلیل وجود سیمان سفید، جاذب گرد و خاک می باشد )
–    نداشتن خواص عایق حرارتی و رطوبتی ( نمای سیمان شسته  نسبت به پوشش نمای شستههای  نوین نمای خارجی ساختمان دارای خواص عایق گرمائی نبوده و ازطرفی چون نمای شسته بصورت اسفنج عمل کرده رطوبت را به داخل هدایت می کند)
–    هزینه تمام شده بالا ( در کل هزینه تمام شده  از 50000 تومان به بالا  بازسازی ساختمان می باشد و لذا درمقایسه با بعضی از پوشش های جدید نما از نظر هزینه قابلیت رقابت ندارد )
–    وزن سنگین آن نسبت به پوشش های نوین نمای ساختمان و در نتیجه افزایش بار مرده ساختما

راجرای سیمان شسته اول قالب بندی  را مشخص می کنند. اندازه قالب ها معمولا ا الی 2 متر می تواند( بستگی به طرح نمای ساختمان )  و به شکل مربع یا مستطیل یا لوزی باشد . که طرح کلی به صورت شبکه ای درمی آید
نوع قالب می تواند شیشه و یا آلومینوم انتخاب گردد. در حالت استفاده از شیشه دومدل وجود دارد : تک شیشه و جفت شیشه
و ضخامت قالب با توجه به ضخامت پوشش نمای سیمان شسته ، انتخاب شده  ( 1-2سانتی متر) انتخاب می گردد. با توجه به طرح نمای ساختمان و رنگ بندی انتخابی در نمای سیمان شسته ،   متریال مورد نیاز به محل پروژه آورده می شود .  مواد و مصالح مورد استفاده  در نمای سیمان شسته معمولا  عبارتند از : سنگ  – پودر سنگ  و سیمان سفید  . نسبت اختلاط سنگ  و  پودر جوشقان رنگ نما  تقرینمای شستهبا به یک اندازه است  ولی سیمان سفید تقریبا به اندازه 1/6 خاک سنگ اضافه می گردد.   با توجه به طرح انتخاب شده فوم گذاری انجام میگردد. و بعد از ترکیب مواد با آب ، کم کم از ملات حاصله برداشته و روی سطح می زنند به طوری که داخل قالب به اندازه مشخص شده از قبل ( 1-2سانتی متر) با ملات به یک اندازه هم سطح قاب ها شده باشد. حال به وسیله تخته ماله و شمشه سطح حاصله را صاف می کنند. بعد از حدود 5 الی 20 دقیقه ( بستگی به شرایط هوای)  روشوئی سطح بازسازی ساختمان انجام می گردد . دقت شود که روشوئی  ( ساب روئی) نباید زیادباشد به طوری که دانه های سنگ سست نگردد.

 

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com