بازسازی ساختمان

بتونه روغنی در نقاشی ساختمان

چون بتونه روغنی حالت مایع دارد، در پوشاندن سوراخها ممکن است مشکلاتی پیش آید. یکی از این نقاشی ساختمان مشکلات این است که بتونه به طرف پایین حرکت می کند و خود بتونه، تکه تکه می شود. برای جلوگیری از تکه-تکه شدن بتونه، در روی کار، مقدار بسیار کم، آب سرد به بتونه اضافه می کنیم تا هم بتونه سریعا سفت و سخت شود و هم از فروریختن آن جلوگیری شود.

ابتدا مقدار رنگ و غلظت رنگ باید معلوم شود. سپس، برای اینکه غلظت روغن روی پوشش روغن الف (که به عنوان آستر زده می شود) و چسبندگی و پوشش بیشتر، رنگ اصلی سفید را از هر کدام یک پیمانه، مخلوط می کنیم، سپس با مخلوط کردن تینر، رنگ را شل و روان می سازیم و با استفاده از رنگها، به رنگ دلخواه خود می رسیم.

سعی کنید برای تبدیل رنگ، ماده رنگ را ابتدا در ظرفی جدا شل کرده و بسیار آرام و به مقدار کم، آن را با رنگ اصلی مخلوط کنیم و نیز توجه داشته باشید در هر بار ریختن قطره ای از ماده، رنگ آن را با چوب رنگ ، که به عنوان مخلوط کن استفاده نقاشی ساختمان می شود ، هم زده شود و دقت کنید که به هیچ عنوان ، ماده رنگ در کف ظرف شما یک جا به شکل گلوله نماند.

 

این بتونه را میتوان به دو صورت رنگی و سفید تهیه کرد که نوع سفید آن همان بتونه شیشه است که برای محکم کردن شیشه از آن استفاده میشود) فقط استفاده در آهن آلات).

بتونه های ذکر شده کلیه بتونه های مورد مصرف در چوب می باشد فقط بتونه های روغنی مورد استفاده چوب نمی گردند
خلاصه مطلب :

بتونه به دو صورت همرنگی و تک رنگ مورد استفاده هست که برای ساخت نقاشی ساختمان اون ترکیبات مختلفی ذکر شده. بتونه ها عموما برای پرکردن درزها ،شیارها و زدگی های چوب و یا برجسته کردن درزها مورد استفاده قرار میگیره .

جهت ساخت بتونه هایی برای برجسته کردن درزها استفاده از ترکیب چسب چوب،مل،دوده صنعتی و کمی آب استفاده خواهد شد یا هر ترکیب مشابهی که هدف را تامین کند . این بتونه رنگ کاملا سیاهی بخاطر وجود دوده داره که میتونیم به جای دوده از گل رنگ هایی که در بالا ذکر شده برای داشتن رنگهای متفاوت استفاده کنیم. در معرق کاری علاوه بر بتونه کاری ، از این ترکیب برای چسباندن قطعات برش خورده به زیر کار هم استفاده خواهد شد که دلیل اصلی اون جلوگیری از سپیدک زدن سطح کار بعد از پرداخت کار هست .

دیوارها یکی از موثرترین بخش‌های دکوراسیون منزل هستند. چرا که رنگ آنها تاثیر زیادی در ظاهر یک خانه و حتی روحیه ساکنان آن ایفا می‌کند.

در عین حال آسیب‌پذیرترین سطوح خانه نیز هستند. نصب تابلوها، دیوارکوب‌ها، پرده‌های زینتی و برخورد وسایل خانه باعث صدمه دیدن آنها می‌شود.

لازم نیست حتما حرفه‌ای باشید. با آموختن چند تکنیک ساده می‌توانید این عیوب را رفع کنید. علاوه بر این گاهی هم پیش می‌آید که احساس می‌کنید دکوراسیون منزلتان برایتان تکراری شده و حالت یکنواختی پیدا کرده است.

در این صورت لازم نیست متحمل هزینه‌های زیادی شوید و وسایل خانه‌تان را تعویض کنید. حتی با رنگ کردن دیوارها به تنهایی می‌توانید تغییرات باور نکردنی در دکوراسیون خانه ایجاد کنید.

1 – تکنیک اسفنج: این تکنیک یکی از ساده‌ترین و در عین حال زیباترین روش‌های ایجاد طرح روی دیوارهاست. ابتدا زمینه دیوار را رنگ‌آمیزی کنید و سپس یک تکه اسفنج را به رنگ آغشته کرده و به صورت ضربه‌ای به دیوار بزنید. توجه داشته باشید که ابتدا اضافه‌های رنگ را توسط روزنامه بگیرید و سپس اقدام به رنگ‌آمیزی کنید.

2- تکنیک پارچه: این شیوه نسبت به روش اسفنج، وقت بیشتری از شما می‌گیرد. برای پیاده نقاشی ساختمان کردن این تکنیک شما باید تعداد زیادی تکه پارچه تهیه کنید و هر بار یکی از آنها را مچاله کرده و به مقداری رنگ آغشته کنید. سپس به حالت ضربه‌ای روی دیوار بزنید. در تکنیک رنگ‌برداری سرعت عمل مهم‌ترین مساله است، زیرا ممکن است لایه رنگ به سرعت خشک شود و رنگ‌برداری آن به سرعت انجام گیرد.

در این صورت می‌توانید ابزار را به کمی تینر روغنی آغشته کنید و به سطح رنگ بمالید. پس از آن‌که ابزارتان (پارچه، کیسه پلاستیکی و…) به رنگ آغشته شد آن را با ابزار دیگری عوض کنید.

6- رنگ کردن با اسپری رنگ: اگر شما قصد رنگ کردن دیوارهای اتاقتان یا دیوارهای خانه تان را دارید اسپری های رنگ کننده می توانند در تسریع کار مؤثر باشند . برخی ازاین اسپری ها با جریان برق تغذیه می شوند . مخرن زیری نقاشی ساختمان اسپری را پر می کنید‏‏‎ بعد از آن تنها کاری که شما باید بکنید فشردن ماشه اسپری برای رنگ زدن است.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com