بازسازی ساختمان

نقش بتونه در بازسازی ساختمان

این بتونه ماده ای است ژله مانند و شفاف که از ترکیب سلولز و مواد رقیق کننده به بازسازی ساختمان دست میاید . از این بتونه برای پر کردن زدگیهای کوچک و خلل و فرج چوبهایی درشت بافت استفاده میشود. حلال آن تینر فوری و رقیق شده آن میتواند کار سیلر را انجام دهد. شفافیت این بتونه باعث میشود که در زیر رنگهای شفاف تا عمق روزنه ها آشکار شود و زیبایی چوب را افزایش دهد. سطح مورد نظر را با تینر یا محلول رقیق شده نیترو سلولز میپوشانند. بعد از خشک شدن آن سطح بتونه شده باید سنباده شود تا فقط بتونه داخل روزنهای چوب باقی بماند. بعد از پرداخت کار می توان سطح کار را آستری زد و یا رنگ کرد.
بتونه همرنگی:

این بتونه از مخلوط گلهای معدنی ، پودر گل سنگ، سریش یا سریشم ورنگهای پودری و آب به دست می آید . از این بتونه برای پر کردن حفره ها و کنده کاریهای . سوراخهای ریز و درشت در چوب استفاده کرد.

در مرحله بعد بر روی آنها آستری( هم رنگی) میخورد و به منظور همرنگ کردن آنها با قسمتهای دیگر چوب استفاده میشود

رنگهای قوی ، درخشان و انگیزاننده موجب کوچک تر به نظر رسیدن فضای ظاهری اطاق می شود ( قرمز ، سرخابی نارنجی ، زرد ) مناسب جهت فضاهایی که فعالیت و جنب و جوش فراوانی در آنها انجام می پذیرد مانند اتاق بازی بچه ها ، تمام یا بخشی از آشپزخانه ، اتاق غذاخوری

♦ برای محیط ها و فضاهای آرامتر و راحت تر و ساکت ترمانند اتاق مطالعه واتاق خواب رنگهای سبز ، فیروزه ای ، بنفش تیره و آبی باعث فزونی انبساط خاطر و وسعت فکر می گردند.

♦ جهت رنگ آمیزی سقفها بهتر است از رنگهای سفیدیا سفید مایل به خاکستری یا زرد استفاده نمود ، چرا که رنگها معمولا در فضاهای وسیع ، غلیظ تر و تیره تر به نظر میرسند.

در صورتیکه مایل باشید سقف ، کوتاهتر از ارتفاع واقعی اش به نظر برسد ، می توانید بازسازی ساختمان از رنگی تیره تر از رنگ سایر بخش های اتاق استفاده نمود .

حاشیه دیوارها، قرنیزها، دور پنجره‌ها و چهارچوب درها را با نوارچسب آبی رنگ مخصوص بپوشانید. حتما از نوارچسب‌های مخصوص نقاشی استفاده کنید چون دوام بیشتری دارند و تا یک هفته قابل استفاده مجدد هستند.

بلافاصله پس از اتمام کار و قبل از این‌ که رنگ دیوارها خشک شود، این نوارچسب‌ها را بکنید. در غیر این‌ صورت ممکن است رنگ دیوار همراه آن کنده شود.
آستر زدن دیوار

دیوارها را ابتدا آستر بزنید و بتونه کنید. بیشتر مردم فکر می‌کنند، دیوارهایی که قبلا چندبار رنگ شده‌اند دیگر نیازی به آستر زدن ندارند اما درواقع آستر زدن باعث می‌شود که رنگ به‌طور یکنواخت روی دیوار بنشیند. به این ترتیب در انتها، دیوارها ظاهری درخشنده و صاف خواهند داشت.رنگ کردن دیوار

اگر برای رنگ کردن از غلتک استفاده می‌کنید، حاشیه‌ها و گوشه‌هایی را که دسترسی به آن‌ها آسان نیست، با قلم‌مو رنگ بزنید. دقت کنید، درها و پنجره‌ها رنگی نشوند.
تکنیک w

یک توصیه مهم این است که از تکنیک w استفاده کنید. یعنی ابتدا با غلتک روی قسمتی از دیوار، رنگ را به شکل w بکشید، سپس بدون این‌که غلتک را بردارید، w را به‌طور کامل رنگ کنید. تمام قسمت‌ها را به همین ترتیب رنگ بزنید تا آن  بازسازی ساختمان دیوار کاملا رنگ شود.

کناره‌ها و چهارچوب‌ها را هم رنگ کنید. وقتی رنگ دیوارها کاملا خشک شد، کناره‌های دیوارها را با نوارچسب مخصوص بپوشانید، سپس چهارچوب درها و پنجره‌ها را با قلم‌مو رنگ بزنید.

می‌توانید دیوارها را به‌راحتی و با صرف وقت کمتر رنگ کنید. با توجه به نکات زیر در وقت، انرژی و رنگ مصرفی صرفه‌جویی کنید. بهترین رنگ های اسپریی برای رنگ زدن اتاق ها رنگ هایی هستند که بد ون هوا باشند. ابن نوع اسپری ها کمتر از انواع دیگرهوا را خارج می کنند و کاربردی تر هستند. برای این کار شما اول باید از سقف ها شروع کنید‎ درصورتی که رنگ سقف ها با رنگ دیوارها متفاوت باشد، مجبور خواهید بود تا قسمت های فوقانی دیوارها را با کاغذهای ضد آب پلاستیکی و یا کاغذهای محکم قهوه ای رنگ بپوشانید همچنین باید کف زمین را نیز با لباس های به درد نخور یا هر چیز غیر قابل استفاده بپوشانید .

مزیت دیگری که رنگ های اسپریی بر رنگ های رولی و یا قلمویی دارند این است که کمتر اطراف را کثیف می کنند. اگر از رنگ درست استفاده کنید به اطراف پاشیده نمی شود ولی با این حال بهتر آن است که یک لباس آستین بلند ویک شلواربلند به دردنخور بپوشید تا از دست و پایتان در برابر رنگ محافظت شود همچنین می توانید از یک جفت دست کش پلاستیکی برای محافظت ازدستانتان و یک عدد عینک راحت برای محافظت ازچشمانتان استفاده کنید

پنجره ها و درها را باز بگذارید تا تهویه هوا به راحتی صورت گیرد سپس دستگاه بازسازی ساختمان را از رنگ پر کنید و اسپری را به برق وصل کنید وابتدا سقف ها را رنگ کنید. از گوشه های اتاق شروع کنید و همین طور ادامه بدهید چپ و راست ‏‎، بالا و پایین .

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com