بازسازی ساختمان

پارچه در دکوراسیون ساختمان

البته جور دیگری هم میتوانید از تکنیک پارچه استفاده کنید. به این ترتیب که نقاشی ساختمان مستطیلی به عرض 15 سانتی‌متر و طول 20 سانتی‌متر از پارچه‌ای ببرید. در حالی که با دست 2 سر پارچه را گرفته‌اید آنها را خلاف جهت هم بپیچانید.

لوله پارچه را به رنگ آغشته کنید و مانند یک وردنه روی دیوار بکشید. هر بار که پارچه باز شد، این کار را تکرار کنید.

3 -‌تکنیک بافت دار کردن: دربافت‌دار کردن دیوار روش‌های مختلفی وجود دارد. از جمله ترکیب پودر مل، روغن الیف، آب و رنگ روغنی ساختمان برای بدست آوردن خمیری نسبتا شل تا در بافت دار کردن دیوار استفاده شود.

البته می‌توانید مقدار آب و پودر مل را برای رسیدن به غلظت دلخواه تغییر دهید.

4 ‌- تکنیک رنگ‌برداری: این تکنیک هم توسط پارچه اجرا می‌شود. اما با این تفاوت نقاشی ساختمان که این بار پارچه رنگ اضافی روی دیوار را به خود جذب می‌کنند.

ابتدا دیوار مورد نظر را آماده کرده و رنگی را با قلم مو به صورت نیمه رقیق بر روی دیوار بکشید. حالا یک دستمال نخی زبر را که به صورت مچاله در آورده‌اید را به دیوار خیس به صورت ضربه‌ای بزنید. به این ترتیب رنگ از روی دیوار برداشته شد و همزمان با انتقال رنگ، نقش مچاله شده پارچه روی دیوار باقی می‌ماند.

5 – تکنیک راه راه کردن: این روش بیشتر مناسب اتاق‌های خواب است. البته باید توجه داشت که نباید باعث شلوغ به‌نظر رسیدن اتاق شد. برای مثال می‌توان از این روش تنها برای دیوار سمت تختخواب استفاده کرد. ابتدا نقطه وسط دیوار را پیدا کنید سپس 5/7 سانتی‌متر از هر سمت این نقطه به اطراف حرکت کنید. بدین ترتیب اولین نوار 15 سانتی‌متری ایجاد خواهد شد. به همین طریق تمام دیوار را به نوارهای 15 سانتی‌متری تقسیم کنید.

با استفاده از شاقول خطوط را ترسیم کنید یا از نقطه‌چین‌های بزرگ استفاده کنید نقاشی ساختمان و تا پایین دیوار بکشید. سپس با چسب نواری کاغذی یک طرف خطوط علامت‌گذاری شده را بپوشانید به طوری که چسب داخل نوارهایی که باید بمانند چسبانده شود. در نهایت به صورت یکی در میان این قسمت‌ها را رنگ‌آمیزی کنید. شما می‌توانید الگوهایی را نیز به شکل دایره یا مثلث از مقوا جدا کنید و بین این خطوط قرار دهید. البته توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید داخل این الگو‌ها را رنگ کنید باید طوری آنها را طراحی کنید که وسطشان خالی باشد.


برای رنگ کردن دیوارها شما به یک رول نقاشی پهن و دسته بلند احتیاج دارید، مجددا مخرن اسپری را پرکنید و رنگ را در محل نگهدارید . باید از گوشه اتاق ها کار را شروع کنید باید طوری آن را نگه دارید که لبه آن در شکاف بین سقف و دیوارقرار بگیرد.

پهنای بدنه رول باید چند اینچ از سقف را پوشش دهد. اسپری رنگ را آرام آرام روی نقاشی ساختمان دیوارها حرکت دهید تا کل دیوار رنگ شود و به همین شیوه ادامه دهید تا همه دیوارها رنگ شوند، بعد از اتمام کار مثل قبل عمل کنید، مخزن را از رنگ خالی کرده و خوب تمیز کنید چون در غیر این صورت رنگ در داخل مخزن خشک و سخت می شود و در نهایت اینکه باید بگذارید تا رنگ های دیوارها خشک شوند.کار رنگ زدن شما در اینجا به پایان می‌رسد.

7- چاپ به وسیله مُهر: یکی از تکنیک های چاپ بر روی دیوار، استفاده از مُهر است. مهرها به طور کلی قالب های برجسته و بافت داری هستند که در اشکال گوناگون طراحی می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند.

توضیح: نوع رنگ مورد استفاده برای چاپ با مُهر ، معمولاً رنگ های روغنی ساختمانی است ولی در مواردی که قرار است چاپ بر روی چاپ دیگر انجام گیرد و یا به طور کلی سرعت خشک شدن چاپ مورد اهمیت است، از رنگ های آکریلیک استفاده می شود.

ب) ساخت مُهر با میوه جات

برای ساخت مُهر با میوه جات راه های بسیار راحت و ابتکاری وجود دارد. به عنوان مثال شما می توانید یک سیب، گلابی، پرتقال یا نارنگی یا هر میوه دیگری مانند آنها را به دو نیم تقسیم کنید و از سطح داخلی هر نیمه به عنوان مُهری برای چاپ فرم میوه انتخابی با انتقال همان بافت میوه استفاده کنید.

برای انجام چاپ مُهر، لزومی به انتخاب دیوار، کف یا سقف نیست نقاشی ساختمان بلکه شما می توانید از لوازم دکوراسیونی چوبی یا پارچه ای نیز استفاده کنید. تنها لازمه به کارگیری چنین تکنیکی، مسطح بودن بستر چاپ است.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com