بازسازی ساختمان

رنگ های مورد پسند نقاشی ساختمان

هنگامی که رنگ های مورد پسندتان را انتخاب کردید با استفاده نقاشی ساختمان از مداد رنگی، مداد شمعی، آبرنگ و یا هر وسیله رنگ آمیزی دیگری که در اختیار دارید آنها را در کنار هم بر روی یک قطعه کاغذ سفید آزمایش کنید. اندازه سطوح رنگی مختلف را تغییر دهید و به آنها کمی سفید برای روشن تر شدن اضافه کنید. به چرخه رنگ مراجعه کنید و با استفاده از آن رنگ مورد نظرتان را یافته در کنار آن امتحان کنید. به خاطر داشته باشید که رنگ های منتخب شما وقتی بر روی سطح دیوارهای اتاق اجرا شوند تاثیری بسیار قوی تر از نمای آنها بر روی یک قطعه کاغذ خواهند داشت. وقتی به یک ترکیب رنگی رضایت بخش رسیدید توجه داشته باشید که تأثیر نور موجود در محیط و شرایط منزل خود را نیز در نظر بگیرید .

به عنوان مثال دیوارهای زرد درخشان برای یک خانه آفتاب گیر در منطقه ای با آب و هوای گرم و آفتابی ، بسیار زیبا به نظر می رسند؛ اما همین رنگ بر روی دیوارهای یک اتاق شمالی که از نور طبیعی کمی بهره مند است نازیبا و کسل کننده خواهد بود. در چنین اتاقی استفاده از رنگ زرد خردلی نتیجه ای بسیار مناسب تر خواهد داشت. نور چه از نوع طبیعی و چه مصنوعی باشد تأثیرات مختلفی بر رنگ خواهد داشت نقاشی ساختمان و آگاهی از این امر هنگام طراحی رنگ یک فضا ضروری است. دقت کنید که در چه زمانی از روز و به چه میزان نور طبیعی به هر یک از اتاق های شما می تابد و رنگ مورد نظرتان برای هر یک از اتاق ها را در نور همان اتاق بیازمایید.

هیچ‌گاه یک لیوان بلوری ظریف را از قسمت انتهای آن داخل آب داغ نگذارید. چرا که بر اثر انبساط ناگهانی خواهد شکست. برای آنکه ظریف‌ترین ظرف بلوری خود را از شکستن در امان نگهدارید، همیشه آنها را از قسمت پهلو، در آب فرو برید.

هنگام شستن ظروف کریستال و بلور، سرکه را فراموش نکنید، زیرا یک ماده لازم و مفید است. ظروف کریستال را در محلولی حاوی یک قسمت سرکه و سه قسمت آب گرم، آب بکشید سپس بگذارید در مجاورت هوا خشک شود.


برای جلا دادن قاشق و چنگال و ظروف نقره می‌توان از روغن زیتون استفاده کرد. برای نقاشی ساختمان این منظور کافی است که آنها را با روغن زیتون به ‌آرامی مالش دهید. با این کار کاملا نو و درخشنده خواهند شد.

لکه‌های چای و قهوه‌ و آثار سوختگی سیگار را از چینی‌های مرغوب، با یک دستمال مرطوب که در جوش شیرین فرو برده‌اید می‌توانید از بین ببرید.

لکه‌های روغن تازه را بر روی کاغذ دیواری، با پودر تالک از بین می‌رود.

مقدار زیادی پودر تالک را بر روی لکه‌ها بپاشید و بگذارید مدتی بماند تا روغن جذب شود. سپس آن را با یک پارچه خشک پاک کنید و در صورت لزوم این عمل را تکرار نمایید.

برای پاک کردن چربی روی چراغ گاز، یخچال و نظایر آن، پارچه‌ای را در سرکه خیس کرده نقاشی ساختمان و روی آن بمالید. با این روش بهتر و آسان‌تر تمیز می‌شود. چرا که سرکه دشمن چربی است!

روش اصولی که خود شرکت کناف به آن تاکید دارد این است که پس از دو دست بتونه درزگیری کناف کلیه سطوح ماستیک شود. (لایه ای نازک از بتونه بروی کلیه سطح کشیده شود )سپس کار آستر شده و لکه گیری شود و رنگ نهایی زده شود این روش باعث سیقلی بودن کار پس از اتمام میشود و ماستیک منفزهای بسیار کوچک کاغذ روی کناف را پوشانده و سطح کار صاف میشود البته این کار بسیار وقت گیر و در نتیجه قیمت نقاشی و رنگ آمیزی زا بالا میبرد . در ضمن در سطوح و دکورهایی که سطح مسطح زیاد دارند عقلانی به نظر نمیرسد.سومین نکته عدم دسترسی آسان به نقاشی ساختمان بتونه های ماستیک کناف ایران است متاسفانه در کاشان این نوع بتونه موجود نیست.

در روش دوم معمولا دو دست بتونه درز گیری را به طور کامل انجام داده ولی با این تفاوت که دست دوم آن را با دقت و کیفیت بیشتری میزنند و به صورت پهن تر و قطور تر اجرا میکنند .سپس با سمباده بسیار به سطح مطلوب آستر میرسند البته سطح بتونه شده به راحتی ساییده میشود و اصطلاحا سمباده خور بسیار خوبی دارد بعد از آستر کردن کار موارد ریز حل نشده را از قبیله خط و خش های ریز را با بتونه پلاستیک بر طرف ساخته و سطح کار را زیر پوشش نهایی میبرند. این روش برای سطحهای صاف و بدون قوس که بتونه های مکرر برای گرد کردن آنها نیاز نیست به کار میرود سرعت بالایی دارد و معمولا سطح وسیع کاغذ کناف مشکلی از لحاظ عدم صاف بودن ایجاد نمیکند . معمولا در کناف ما در نهایت بیشتر دوست داریم سطح حالت نقاشی ساختمان پوست تخم مرغی داشته باشد که در این روش با غلطک کاری به این سطح میرسیم.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com