بازسازی ساختمان

مولتی کالر به عنوان یک رنگ شیک

مولتی کالر یک رنگ شیک و اسپرت می‌باشد که در فضاهای داخل ساختمان مانند دفاتر کار، محیط‌های نقاشی ساختمان فروشگاهی، راه پله‌ها، اتاق‌های خواب و یا حتی سایر محیط‌های منزل به کار می‌رود. بافت‌های سلولی بسیار ریز این رنگ که با انتخاب مشتری در رنگ‌های متنوعی خودنمایی می‌کند فضای تک و خاصی به محیط مورد نظر شما می‌بخشد و چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.رنگ ها و جلا های روغنی بر پایه رزین الکید لانگ تهیه شده و دارای چسبندگی خوبی روی سطوح آهنی، چوبی و دیوارهای داخل و خارج ساختمان می باشند .

این رنگ ها دارای انعطاف پذیری و ثبات براقیت قابل توجهی بوده و به مدت طولانی جلا و براقیت خود را روی سطح حفظ می نمایند . انواع بسته بندی : ربعی – کوارت – گالن – حلب رنگ روغنی رنگی است که در داخل و خارج ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد این نوع رنگ آب گریز بوده و قابل شستشو و برای شل نمودن ان از تینر روغنی استفاده می کنند که بوی بد این رنگ حتی همسایه ها را اذیت می کند. رنگ خشک شده رنگ روغنی روی دیوار تیره تر از رنگ ساخته شده ان می باشد . رنگ های روغنی به سه نوع براق ، نیمه براق و مات تقسیم می شوند.

رنگ روغنی (نقاشی روغنی) شادرنگ بر پایه رزین الکیدی با توجه به شرایط آب و هوایی ایران نقاشی ساختمان ساخته شده است. دارای براقیت بالا و سرعت خشک شدن مناسب می باشد. با قلم مو، غلطک و پیستوله قابل اجرا می باشد. این رنگ ها بر پایه رزین های آلکیدی ساخته شده و در انواع فام از سفید تا مشکی قابل عرضه می باشد. دارای براقیت بسیار خوب، مقاومتهای مناسب در برابر شرایط جوی و رطوبتی بوده و از ثبات نوری قابل توجهی برخوردار است. رنگ فوق قابل استفاده روی سطوح فلزی، چوبی، سیمانی و گچی جهت مصارف داخل و خارج ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. جهت مصرف روی سطوح فولادی اعمال یک لایه آستری الکیدی توصیه می شود. زمان خشک شدن سطحی 3 ساعت و زمان خشک شدن عمقی 24 ساعت است.

محتویات ظرف را قبل از مصرف ابتدا کاملا مخلوط نمایید و با توجه به وسیله کاربرد رنگ اعم از قلم مو، پیستوله و یا غلطک آنرا با تینر روغنی کافی رقیق نموده ، سطح کار را از هر گونه آلودگی نظیر گرد و غبار، چربی، دوده و احیانا رنگ پوسته شده قبلی نقاشی ساختمان پاک و کاملا خشک و سپس رنگ آمیزی نمایید .
این رنگ با بهترین مواد اولیه ساخته شده و با پوشش و چسبندگی عالی برای سطوح داخلی و خارجی ساختمان اعم از گچ ، فلز، چوب مناسب و با گذشت 24 ساعت کاملا خشک می شود .
این رنگ را با رنگ های روغنی براق به نسبت دلخواه مصرف نمائید . از مصرف آن به تنهایی خودداری نمائید .

برخی از دلایل استقبال از این نوع رنگ : رنگ روغنی مقاوم ترین پوشش درمقابل شستشو با آب و حلال ها می باشد و هیچ کدام از پوشش ها و رنگ های رقیب این نوع رنگ مقاومت حتی نزدیک به این رنگ را ندارند. نظر به این که اکثر کارفرمایان توقع حداقل 10 سال دوام را از رنگ آمیزی منزل دارند: رنگ روغنی در صورت ترک نخوردن و ضربه نخوردن و سایش ندیدن بهترین جواب برای این توقع می باشد. در مواقعی نقاشی ساختمان که مشتری از من راهنمائی برای انتخاب نوع رنگ میکند: راهنمائی اول من به او رنگ روغنی است.

طبق استانداردهای توصیه شده توسط انجمن نقاشان پوشش و کیفیت اجرای رنگ روغنی پس از اتمام باید مشهود باشد. درعین حال شوره و ترک و رطوبت و ضربه و سایش به رنگ شما آسیب می رساند و توصیه می شود قبل از رنگ آمیزی نسبت به رفع شوره و رطوبت از ساختمان اقدام کنید.البته شوره و ترک درمانی ندارد و چنانچه شوره از خاک به فونداسیون و دیوارهای بنا نفوذ کرده باشد حتی از سنگ و کاشی هم عبور می کند واگر به صورت خفیف و مربوط به آجرها باشد تا حدودی قابل رفع است.ترک ساختمان هم از مواردی است که برغم ادعاهای برخی مهندسین و معماران و بنایان و سازندگان مصالح ساختمانی و تولیداتی مثل خمیر ترک گیر و….درمان ندارد و کارفرما باید توجه داشته باشد که ترکی که چندین سانتیمتر گچ و خاک و حتی آجر و بلوک را می ترکاند رنگ با ضخامت زیره 1 میلیمتررا خواهد ترکاند.

در انجام بتونه کاری در درب و پنجره ای که ابزار ( تزئینات آن ، منظور شکلهایی است که روی در ساخته اند. مثل دایره و مثلث و ..) آن زیاد است، بتونه کاری با تیغ و کاردک انجام نمی شود. بتونه را با نوک انگشت اشاره برداشته و در جاهایی که امکان نفوذ آب و رطوبت دارد می کشیم. چون رنگ به آنجا نفوذ نمی کند، ممکن است در صورت انجام ندادن، درب یا پنجره بعد مدتی بپوسد. و برای رفع این مشکل با انگشت این مکان را با بتونه می پوشانیم و برای اینکه سمباده زدن در این نقاط که بتونه خورده مشکل است، بعد از کشیدن بتونه، سریعا با پارچه ای، اضافه بتونه نقاشی ساختمان که در لبه کار مانده است را پاک می کنیم تا کار صاف تر و راحت تر انجام شود.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com