بازسازی ساختمان

نقاشان و جنس بتونه روغنی

بعضی از نقاشان نیز بعد از دو دست بتونه درزگیری کل کار را  از جنس بتونه نقاشی ساختمان روغنی ماستیک مینمایند. بتونه روغنی با کناف سازگاری ندارد و نکته بعدی این است که به علت ضخامت بسیار کم آن (در حد یک دهم میلیمتر است)مشکلات کار را به طور کامل حل نمینماید البته ضخامت بیشتر آن نیز باعث ترک های ریز میگردد پس در کل روش مطلوبی نمیباشد.

البته بعضی دیگر مانند روش دوم عمل مینمایند با این تفاوت که لکه گیری را با بتونه نقاشی کناف انجام میدهند. این بتونه از جنس خود کناف است و سازگاری خوبی با سطح دارد علت عدم استفاده بعضی از نقاشان از آن قیمت آن است که در مقایسه با بتونه پلاستیک بیشتر است و بعضی دیگر آشنایی لازم را ندارند. ولی قدرت بسیار بیشتری از بتونه پلاستیک دارد و در کار های قوس تا 3 الی 5 سانتیمتر نیز میتوان از آت استفاده نمود . و کار را به صورت کامل لکه گیری نمود.

با توجه به موارد بالا حال شما خودتان میتوانید ارزیابی نمایید که نقاش کار شما را چگونه تحویل خواهد داد و از خسارتهای غیر قابل جبران در حین کار جلوگیری نمایید. این روزها مهندسان وسازنده های ساختمان با استفاده از سقف ها و دیوار های کاذب کناف هم  سرعت بیشتری به کار خود میدهند و هم از هزینه گچ کاری و نور مخفی های گچی کم میکنند. برای نقاشی ساختمان بر روی سقفها و دیوارهای نقاشی ساختمان کاذب کناف باید سلیقه و وسواس بیشتری نسبت به سقفها و دیوارهای گچی به کار برد تا کار بر روی کناف کیفیت مطلوب را پیدا کند. به طور کلی نقاشی بر روی کناف کار سخت تری نسبت به نقاشی بر روی گچ است و همین عمر دلیل بر گرانتر و وقت گیرتر بودن کار بر روی سقفهای کناف است که اگر توجه ویژه ای به عمر نشود نقاشی بر روی کناف کیفیت خوبی نخواهد داشت.

پوشش های واتربیس یا رنگ های حلال آب چند سالی است که وارد بازار رنگهای ساختمانی شده اند. این نوع رنگ از بسیاری از جهات شبیه رنگ پلاستیک (تمام پلاستیک) هستند.

نظر به آلودگی محیط زیست از طریق رنگ های روغنی و پوشش های حلال تینر این نوع رنگ جای خود را در بازارهای اروپا و آمریکا باز کرده اند و حتی در برخی از کشورها تولید رنگ های حلال تینر فوری و تینر روغنی با محدودیت ها و ممنوعیت های زیادی همراه شده است.

کارخانجات اتومبیل سازی در اکثر کشورهای دنیا (و ایران) چند سالی است که به جای رنگ های اتومبیلی فوری با حلال تینر فوری به طرف رنگ های اتومبیلی حلال آب روی آورده اند.

در ایران رنگ های حلال آب بیشتر با نام اکرولیک و کاپارول شناخته شده هستند. سرعت اجرای بالا و بدون بو بودن و خشک شدن سریع باعث استقبال از این نوع رنگ شده است. مخصوصا برای محیط های بسته و آپارتمانی و نیز در مواردی که کارفرما نقاشی ساختمان مجبور به سکونت در منزل در زمان رنگ آمیزی (به همراه خانواده وعلی الخصوص اطفال)هستند این نوع رنگ می تواند بهترین گزینه باشد و سرعت بالای اجرا و تولید نکردن گازهای فرار و خطرناک برای سلامت افراد ایده آل است.

رنگ هایی که برای نقاشی اتاق انتخاب می کنید، ارتباط مستقیم با روحیه شما دارند. این مسئله به عنوان یک اصل و نکته ای غیر قابل انکار پذیرفته شده است. باید دانست که رنگ ها می توانند تعیین کننده حس و حال حاکم بر فضا نیز باشند، بطوری که اگر یک اتاق را با رنگ های متفاوت نقاشی کنید، خواهید دید احساس ها و حالت های کاملا متفاوتی در آن اتاق بوجود می آید. از این رو می توان گفت رنگ یکی از عناصر مهم در دکوراسیون داخلی است که در انتخاب آن باید دقت لازم را به کار بست.

در خصوص انتخاب رنگ مناسب برای نقاشی یک اتاق علاوه بر اینکه سلیقه شخصی و اولویت های دلخواه شما بسیار مهم است یک سری اصول و راهنمایی های ثابت و مهم وجود دارد که باید برای داشتن انتخابی صحیح و اصولی آن ها را مد نظر قرار داد. در این مطلب سعی داریم به صورت خلاصه مهم ترین این اصول و نکات را برایتان مطرح سازیم. با ما همراه باشید.

یکی از عوامل جذب گرد وغبار توسط سطوح، ایجاد بار الکتریکی مخالف بین ذرات معلق در هوا و سطح مورد نظر می باشد. در آزمایشات متعدد مشخص شده است که الیاف سلولزی حداقل (در حد صفر) اشکال را از نظر بار الکتریسیته ساکن ایجاد می نمایند. دلیل این پدیده به جذب رطوبت توسط الیاف سلولزی و پنبه ای مربوط می شود. از مدتها قبل فهمیده شده بود که الیاف، رطوبت موجود در هوا را به خود جذب می کنند از این نقطه نظر جذب رطوبت باعث می گردد از تشکیل الکتریسیته ساکن در الیاف جلوگیری به عمل آید. با توجه به ساختار بلکا که تشکیل شده از رزینهای سلولزی والیاف پنبه ای و پگیمنت معدنی، هیچکدام از اجزا تشکیل این محصول دارای الکتریسیته ساکن نمی شود و در نتیجه ما شاهد رگه های جذب گرد و غبار نقاشی ساختمان در سقفها و بالای شوفاژها نمی باشیم.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com