بازسازی ساختمان

رنگ پیشنهادی برای سقف خانه

رنگ پیشنهادی ما برای سقفهای کناف رنگ پلاستیک است که به دلیل نداشتن انعکاس و نقاشی ساختمان براقیت سقفهای کناف را زیباتر نشان میدهد و قدرت چسبندگی بیشتری نسبت به رنگهای دیگر از جمله  اکرولیک و روغنی دارد.تجربه ما نشان دهنده این است که رنگهای پلاستیک نسبت به رنگهای  اکرولیک و روغنی بر روی سقفها و دیوارهای کناف ماندگاری بهتری دارند. ممکن است رنگ های اکرولیک و روغنی بعد از مدتی از روی کناف پوسته کنند.(در بعضی موارد) بتونه کاری سقفهای کناف یکی از موارد اصلی نقاشی کناف است که اگر به آن دقت نشود.

این نوع رنگ حتما باید بوسیله غلطک اجراشود و در صورت اجرا با قلم : نقاش مجبور به اضافه کردن آب بیش از مقدار استاندارد به رنگ میباشد (تا رش قلم نیندازد) و این کار کیفیت اجرا را پائین می آورد.

حداکثر مقدار مجار افزودن آب به این نوع رنگ 25% است و باید به مقدار زیاد میکس شود. با تمام مزایائی که این نوع رنگ دارد ولی استقبال از آن و سفارش اجرای این رنگ نسبت به رنگ روغنی نسبتی حدودا یک به بیست دارد. علت استقبال خیلی کمتر نقاشی ساختمان نسبت به رنگ روغنی قابلیت شستشوی 100% رنگ روغنی است.

به رغم ادعای سازندگان این نوع رنگ : تجربه نقاشان ثابت می کند که این رنگ در مقابل آب بسیار مقاوم است ولی قابلیت شستشوی این رنگ نسبت به رنگ روغنی درسطح نازلی قرار دارد. تجربه ثابت کرده که استفاده از نوع نیم براق این رنگ و اجرا بوسیله غلطک با غلظت مناسب و نیز گذشت 30 روز از اجرا قابلیت شستشوی بالاتری به این رنگ می دهد. گذشت 30 روز از اجرا به نظره من لازم است. ولی با تمام تمهیدات باز هم نمیتوان از این رنگ توقع مقاومت در مقابل آب مثل رنگ روغنی را داشت.

شاید در کشورهای اروپائی و آمریکا قابلیت شستشوی 100% در این نوع رنگ مشاهده شود ولی در تولیدات داخلی چنین موردی مشاهده نکردم. اکثر کارخانجات خط تولید این نوع رنگ را راه اندازی کرده اند. تجربه من مارک کاپارول که توسط یک شرکت ایرانی و تحت لیسانس کاپارول آلمان ساخته می شود را توصیه می کند.

شخصا سعی کرده ام از رنگ های اکرولیک استفاده نکنم و وقتی سفارش رنگ حلال آب برسد مارک کاپارول گزینه اول برای من بوده است. در بعضی موارد و در فصول سرد سال به عنوان آستر اول بر روی بتونه کشی اولیه دیوار (ماستیک) از طرف بعضی از نقاشان استفاده می شود که چسب بسیار قوی این رنگ مثل رنگ روغنی آستری ماستیک را محکم می کند و این کار از لحاظ فنی فرقی با آستر اول با رنگ روغنی ندارد.

خاصیت عایق بودن الیاف سالهاست که پذیرفته شده است و بیشتر خاصیت عایق بودن مجموع الیاف (از نظر حرارت) به این علت است که همواره هوا در داخل فضاهای موجود در داخل آن ساکن می گردد. دیوار پوشیده از بلکا از اتلاف حرارتی ساختمان در فصل زمستان می کاهد. همه ساختمانها از طریق دیوارها و جداره ها مقداری گرما را ازدست می دهند که بلکا کاملا این فضاها را پر می کن. همچنین بلکا با جلوگیری از برخورد مستقیم تابش خورشید سرمایش تابستانی را تامین می کند. هوای گرم بین دیوار بیرونی و هوای ساکن بین الیاف بالا رفته و از میان سوراخ های رو کاری به نقاشی ساختمان بیرون جریان می یابد. در نتیجه از میزان بار سرمایشی ساختمان کاسته می شود و هوای تهویه شده مستقیما از طریق دریچه های فرعی به داخل ساختمان وارد می شود. بدین صورت هوای گرم و سرد پس از برخورد با دیوارهای پوشیده شده توسط بلکا به یک سد انتقال حرارتی برخورد می کند این خود مطلبی است که مورد توجه سازمان بهینه سازی مصرف انرژی می باشد.

عدم نیاز به زیر سازی جدی و اجرا شدن این محصول بر روی کلیه سطوح اعم از گچ و خاک، سیمان سفید و سیاه، رنگ روغن، رنگ پلاستی، کاشی و… باعث سرعت عمل این کار و در ضمن کاهش جدی هزینه می گردد. بطور مثال روند کلی ساخت در ساختمانهای بیشتر نقاط ایران بدین صورت است که ابتدا بعد از آجر چینی، گچ و خاک ساختمان انجام می شود که این مرحله در بعضی از مناطق مرطوب کشور به جای گچ و خاک، سیمان سفید جایگزین می شود سپس روی گچ وخاک یا سیمان، گچ سفید می زنند و رنگ آمیزی می کنند. با بلکا مرحله سفید کاری کاملا حذف می شود. در مرحله گچ و خاک یا سیمان بلافاصله بلکا که جایگزین رنگ ساختمانی است اجرا می شود بدین ترتیب علاوه بر سرعت اجرای کار، راحتی و همچنین صرفه اقتصادی را به همراه می آورد در مواردی که فضای داخلی به منظور استفاده برای آشپزخانه یا آزمایشگاه از کاشی پوشیده شده باشد نقاشی ساختمان و بعد از مدتی مصرف کننده تمایل داشته باشد به عنوان اتاق دیگری از آن استفاده نماید بلکا به راحتی بر روی کاشی اجرا می شود و نیاز به برداشتن کاشی نمی باشد.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com