بازسازی ساختمان

تکنیک بازسازی ساختمان و خانه

حتما فکر می کنید استفاده از دیوار بتنی در دکوراسیون بازسازی ساختمان داخلی سبب می شود تکنیک فضا بشدت سرد و بی روح جلوه کند اما شکل زیر چیز دیگری را نشان می دهد. در این قسمت بتن خام با بافتی که انگار روی آن برس کشیده اند، در ترکیب با نور زرد-قهوه ای لامپ ها حسی بسیار گرم را از بافت ویژه خود منعکس می کند. همه اینها در عین حفظ سبک مینمال و کمینه گرای اتاق انجام گرفته است. شکل بعدی اما بازهم ایده جالب دیگری برای گرم نشان دادن دیوارهای بتنی نشان می دهد. استفاده از چوب به میزان زیاد در کنار بتن می تواند هم دکوراسیون را لوکس و مدرن نشان دهد و هم گرم و دنج.

و در پایان توضیحات سه اتاق خواب را معرفی می کنم که بنظرم زیباترین نمونه های آورده شده در این پست هستند. شکل اول ترکیب کاغذ دیواری نواری با بتن اکسپوز را نشان می دهد. تقریبا تمام دیوارهای اتاق با کاغذ دیواری طرح نواری به رنگ سفید خاکستری پوشیده شده اما فقط دیوار پشت تخت خواب طرحی بتنی دارد. شکل دوم بافت بتنی بسیار شیکی را نشان می دهد که نهایت خلاقیت یک طراح است. بتن حالتی شبیه به تخته های چوبی مستطیل شکل دارد که نوع رنگ و بافت شان متفاوت است. شکل سوم برای آنهایی که گرمای سبک کلاسیک و سردی سبک مدرن را یکجا می خواهند یک روش بسیار جالب را معرفی می کند، دیواری که یک نصف آن چوبی است و نصف دیگرش بتنی.

بررسی این آپارتمان شیک را از اتاق نشیمن شروع می کنیم. اتاق نشیمن جدید مساحتی بسیار بیشتر نسبت به نمونه قبلی دارد، اتاق غذاخوری نیز درست پشت مبلمان راحتی اتاق نشیمن قرار گرفته و با رنگ آبی خود فضا را دلپذیر و آرامش بخش نشان می دهد. تمام لوازم این قسمت به سبک مدرن انتخاب شده اند تا در کنار دکوراسیون مینیمال و تم رنگی آبی و سفید، فضا دعوت کننده و شادی بخش بنظر رسد. مبل راحتی ال به رنگ خاکستری انتخاب شده اما روی آن با کوسن های آبی رنگ تزیین شده است. حالت پف کرده مبل اعضای خانواده را برای استراحت به خود دعوت می کند.

در این خانه دو اتاق کاملا مجزا وجود دارد. یک اتاق برای کار است و دیگری اتاق خوابی دو نفره. اتاق کار با استفاده از رنگ های زرد و قفسه بندی شیک، ظاهری پرانرژی و درعین حال ساکن برای تمرکز بروی کار دارد. چیزی که بیشتر از همه چیز در این اتاق جلب نظر می کند فضای بسیار زیاد برای ذخیره سازی وسایل است. قفسه های نصب شده بروی دیوار در کنار کمدهای ایستاده دیواری، مسلما نیاز بیش از دو نفر را برای نگهداری بازسازی ساختمان کتاب ها و فایل ها فراهم می کند. طرح میز یک تکه و شناور نصب شده بروی دیوار نیز خیلی خوب نیازهای یک کاربر حرفه ای کامپیوتر و طراح را مرتفع می کند.

بیشتر مردها رنگ های کمی می شناسند. اصلا نمی دانیم چه حکایتی است که این کلی‌بینی خود را می خواهند در همه جا تعمیم دهند! دایره رنگ آنها به رنگ های اصلی و گاهی هم برخی از رنگ های ترکیبی محدود می شود. مثلا اگر بگوییم گلبهی عمرا نمی‌دانند چه رنگی است. اما درست برعکس آنها، خانم ها هستند. این جنس حساس و دقیق برای هر رنگی یک نام مشخص دارد و به هیچ عنوان هم قبول نمی کند سرخابی را هم می توان در خانواده صورتی ها دسته بندی کرد.

حالا اینها را گفتیم تا بگوییم در دکوراسیون و معماری، رنگ هایی وجود دارند که همین خانم های رنگ شناس و خبره هم ممکن است از وجود آنها بی اطلاع باشند. رنگ هایی که با یک واژه مشخص نمی توان آنها را تعریف کرد و حتما باید توضیح دهیم که بازسازی ساختمان چگونه و با چه رنگ هایی ساخته می شوند، تا بدانید چه رنگی هستند.

بازسازی ساختمان

با ما همراه باشید تا 15 رنگ جدید یاد بگیرید.

لاجوردی (Smalt)

لاجوردی نوعی آبی پررنگ است که اصولا در کاشی استفاده می شود. لاجوردی، رنگدانه آبی‌رنگی است که از ترکیب کبالت و اکسیدهای آلومینیوم  به دست می آید. این رنگ، به میزان بسیار کم رنگدانه بنفش در خود دارد اما اصولا گفته می شود لاجوردی به طور خالص آبی است و هیچ ترکیب دیگری در خود ندارد. این رنگ نیز همچون کبالت خاصیت درخشندگی دارد و تصور می شود شیشه ای است و برق می زند.

تبدیل یک خانه کهنه و قدیمی به مکانی مدرن کاری است که نیاز به دقت و فهم بالایی از طراحی داخلی دارد، خصوصا اگر این آپارتمان برای زوج جوان باشد. علاوه بر دقت و دانش بالا، طراح باید به سبک زندگی زوج و نیازهای آنها کاملا مشرف باشد. آپارتمانی که در این پست قصد معرفی کامل آنرا دارم متراژی برابر با ۷۸ متر دارد و در منطقه لونت شهر زیبای استانبول قرار گرفته است. خود آپارتمان شاید خیلی کوچک نباشد اما قبل از بازسازی دیوارهای غیر ضروری و درب های بد شکل، ظاهر داخلی خانه را بشدت تاریک، گرفته و از مد افتاده نشان می داد. فقط یک طراح خلاق و هوشمند می تواند چنین خانه ای را با ایجاد تغییرات اندک متحول کرده و آنرا با نیازهای زوج جوان تطبیق دهد. این طراحی توسط شرکت ترکی معماری سی او ای ( COA Mimarlık)  انجام شده است.

بیشترین جلوه این تکنیک روی سطوح چوبی است. برای شروع یک سینی چوبی تهیه کرده و طرح مورد نظرتان را کف سینی اجرا کنید. سینی‌های لبه کنگره‌دار در اولویت هستند. طرح مورد نظرتان را در ابعاد سینی پرینت بگیرید. اگر روی سطح سینی چوبی‌تان صاف نیست، با یک تکه سمباده آن را کاملا صاف کرده و سپس با یک دستمال مرطوب گرد و خاکش را پاک کنید. اگر زمینه طرح مورد نظر یا عکس‌تان سفید یا روشن است باید یادتان باشد که رنگ زمینه چوب، روی رنگ پایانی کار تاثیر می‌گذارد.

برای این‌ کار بهتر است سطح چوب را با یک لایه رنگ آکریلیک مورد نظر بپوشانید. رنگ را هم می‌توانید با چند قطره آب رقیق کنید و سپس با قلم‌مو روی کار بکشید. می‌توانید تمام سطح سینی از پشت و کف سینی تا تمام دیواره‌ها را ترانسفر کنید یا نقاشی ساختمان اینکه تنها چند گل یا طرح را روی آن منتقل کنید. در هر حالت شما به چسب چوب شفاف، چسب DM5 و اسپری فیکساتور یا تثبیت‌کننده احتیاج دارید.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com