بازسازی ساختمان

پیشنهادات بازسازی ساختمان

از قسمت اتاق نشیمن، فضا بروی سایر اتاق های خانه باز می شود، پیشنهادات یک بازسازی ساختمان اتاق خواب که توسط پارتیشن میله ای به رنگ چوب تیره جدا شده فضایی کاملا خصوصی در اتاق خواب ایجاد می کند. کابینت های سفید آشپزخانه، کمد لباس و راهروی خانه نقش دیوار سفید خانه را بازی می کنند و در عین حال فضایی برای ذخیره سازی و پنهان کردن لوازم نیز در اختیار خانه دار قرار می دهند. قسمت اتاق نشیمن نیز توسط یک نیمکت چوبی به رنگ زرد نیز از آشپزخانه جدا شده و با این کار نیاز به هرگونه وسیله جاگیر دیگر مانند دیوار یا جزیره و میز اپن آشپزخانه از بین رفته است.

 

مبل سلطنتی به دلیل بهره مند بودن از فریمی منبت کاری شده به دست هنرمندان و پارچه های زیبا و پر نقش و نگار، وسیله مورد علاقه افراد بسیاری به خصوص خانه دارهای ایرانی است. رنگ مبل سلطنتی نیز اگر اهمیتش از ظاهر فریم و پارچه مبل بیشتر نباشد، کمتر هم نیست. در این پست به معرفی مدل های جدید و منحصر بفردی مبل سلطنتی می پردازیم با این تفاوت که رنگ های مورد استفاده در آنها، اندکی با آنچه تا بحال دیده اید متفاوت بوده و همین عامل باعث شده دیزاینی کاملا متفاوت نسبت به مدل های معمولی داشته باشند.

همانطور که می دانید مبلمان پذیرایی سلطنتی از لحاظ ظاهری، مانند بافت پارچه، فریم چوبی، اندازه پایه ها و … تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند که باعث شده شاهد طرح های زیاد و متنوعی در بازار باشیم اما یک چیز در آنها تقریبا ثابت است. رنگ بیشتر مبلمان سطنتی بخصوص در قسمت فریم از رنگ های قهوه ای و بعضا طلایی تشکیل شده و باقی رنگ ها به ندرت در فریم مبل دیده می شود. به هر حال این رنگ ها نزد مردم محبوب بوده و بازار نیز به همین روند تکراری خود ادامه می دهد.

نکته جالب توجه در این خانه بخش بندی مناسب فضاهاست طوری که در عین متصل بودن بازسازی ساختمان به یکدیگر، هر کدام ویژگی خاص خود را دارند. کار جداسازی فضاها، با استفاده از وسایل خانه به رنگ های متفاوت انجام شده است. آشپزخانه تمی متضاد نسبت به سایر قسمت های خانه دارد، کابینت های چوبی با رنگ تیره در آشپزخانه با رنگ روشن و شیک اتاق نشیمن تضاد بسیار جالبی ایجاد کرده است. بکار بردن تضاد در دکوراسیون آپارتمانهای خیلی کوچک کاری سخت اما بسیار کارآمد برای جداسازی فضاهاست که نمونه زیر به خوبی از پس این کار برآمده است.

در طراحی داخلی خانه مسکونی بسته به نیاز ها و علاقه افراد خانواده یا استفاده کنندگان از فضا اولویت بندی فضاها مورد توجه قرار می گیرد و برای اختصاصی کردن محیط خانه، طراح از ایده های افراد برای طراحی استفاده کرده تا با پوشش دهی نیازها و علایق افراد رضایت افراد را جلب و نیاز ها را برطرف سازد.

برای مثال در طراحی این خانه با در نظر گرفتن دید به طبیعت اطراف و ایجاد فضای باز روشن و اختصاص فضای زیادی به قفسه های کتاب و فضاهای مطالعه خانه ای رویایی برای کتاب دوستان با دید و منظر عالی ایجاد کرده است.

در کنار توجه به نوع و کیفیت پارچه رومبلی، نکته مهم دیگر تناسب نقش، طرح و رنگ آن با محیطی است که مبلمان در آن قرار می گیرد و به نوعی کامل کننده سبک مبلمان خواهد بود. اندازه و کاربری محیط از جمله دیگر عواملی است که در انتخاب پارچه بازسازی ساختمان تأثیر خواهد گذاشت. به طور مثال هیچ گاه یک پارچه با طرح های بزرگ و شلوغ را برای یک اتاق کوچک انتخاب نکنید و برای اتاق های نشیمن شلوغ و پر رفت و آمد سعی کنید که از پارچه های مقاوم تر و بادوام تر، با تنالیته های خنثی و ترجیحاً تیره تر استفاده کنید. رنگ های روشن تر معمولاً برای مبلمان کلاسیک تر و رسمی تر استفاده می شوند.

بازسازی ساختمان

سبک خاص شما نیز می تواند در مبلمان تجلی پیدا کند. مثلاً می توانید مبلمانی را انتخاب کنید که کمی غیرمعقول به نظر برسد یا جزئیات خاصی در اجرای فریم و رویه کوبی آن وجود داشته باشد. اگر چند سالی مایل به استفاده از مبلمان خود هستید، سعی کنید بیشتر از پارچه هایی با زمینه خنثی (انواع قهوه ای، کرم، خاکستری) استفاده کنید. برای استفاده رنگی که دوست دارید در اتاقتان داشته باشید، می توانید یک یا دو تکه از مبلمان را با استفاده از رنگ یا یک بافت خاص از بقیه متمایز کنید.

ابتدا به یکی از مهم ترین قسمت های آشپزخانه می پردازیم که کمتر مورد توجه قرار می گیرد. دیوار پشت ظرفشویی که بعنوان بک اسپلش نیز شناخته می شود تاثیر بسزایی در زیبایی ظاهر آشپزخانه می گذارد. طرحی که در شکل اول می بینید فقط یک رنگ ساده است که بروی کاشی های دیوار زده شده، با این کار مقدار زیادی در هزینه صرفه جویی شده چرا که تعویض دیوارپوش هزینه و مشکلات بیشتری خواهد داشت. مدل بعدی نوعی دیوارپوش ساخته شده با تخته چندلا است که روکشی پیرکسی (شیشه حرارت دیده) دارد. نصب این دیوارپوش ها بسیار آسان است چون پشت آنها آغشته به چسب است و به هرکجا که نصب کنید سریعا می چسبند. بغیر از تخته چندلا، کاشی های چسبی نیز وجود دارند که نیاز به نصب پردردسر کاشی های بازسازی ساختمان قدیمی و مرسوم را کاملا از بین برده اند.

گزینه مهم بعدی کابینت است، وقتی بودجه تان در حدی نیست که بخواهید دستی بر سر و روی کابینت آشپزخانه بکشید یک راه حل خیلی ساده وجود دارد، کابینت ها را رنگ بزنید! البته قبل از شروع رنگ کاری درب کابینت حتما کانتر و روکابینتی را بپوشانید تا از پاشش رنگ در امان باشند. همانطور که رنگ زدن کانتر یا روکابینتی ما را شگفت زده کرد، رنگ سبز کابینت جزیره آشپزخانه زیر نیز ظاهری شگفت انگیز ایجاد کرده است. البته معمولا بهترین انتخاب برای رنگ کابینت ها، رنگ سفید است همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید رنگ کابینت ها ابتدا قهوه ای چوبی بوده نقاشی ساختمان که پس از بازسازی، رنگی سفید و بسیار زیبا بخود گرفته است.

خلاقیت در تزیین آشپزخانه کم نیست، وسایل های جزئی برای آشپزخانه گاهی اوقات بیشترین تاثیر را می گذراند، یکی از این وسایل جزئی، دستگیره کابینت و کشوهاست. همانطور که در شکل های زیر مشاهده می کنید، عوض کردن دستگیره های استیل و نقره ای با دستگیره های برنجی و طلایی چقدر ظاهر آشپزخانه را زیبا نشان داده است. رنگ طلایی چند سالی است که شدیدا مورد توجه طراحان و خانه دارها قرار گرفته خصوصا در قسمت آشپزخانه که دستگیره های برنجی بهترین گزینه برای آوردن این رنگ زیبا به آشپزخانه هستند. البته بعداز دستگیره ها، وسایلی بازسازی ساختمان دیگر مانند طاقچه یا قفسه ای برای آویزان کردن ماهی تابه ها به همان میزان سودمند خواهند بود.

 

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com