بازسازی ساختمان

پتینه سقف و دیوار ساختمان

پتینه برای انتخاب هر نوع مبلمان رنگ مقوله مهمی است. نمی توان صرفا دیوار به سبک مبلمان دقت کرد و از رنگ چشم پوشی کرد. صندلی راک به علت اینکه کارکردی متفاوت در طراحی داخلی فضای منزل دارد همیشه در چشم است! پس باید برای انتخاب رنگ و سبک آن در کنار هم به اتفاق نظر برسید. رنگ خالص چوب در بسیاری از مواقع به خودی خود برای دادن شخصیت به صندل راک کافی است. حس خاص و دلنشینی بافت چوب پتینه می تواند دلنشینی فضا را بیشتر کند و هویت اصلی صندلی راک را نمایان کند.

 

آشپزخانه بعدی هم از همین ترکیب استفاده کرده اما به روشی کلام متفاوت و لوکس تر. برخلاف آشپزخانه قبلی که بنفش را فقط در قسمت دیوارهای بین کابینت استفاده کرده بود، اَشپزخانه زیر علاوه بر دیوار، خود کابینت ها را نیز به صورت ترکیبی به رنگ بنفش و سفید در آورده است. کابینت های آشپزخانه، هایگلاس و مدرن بوده که رنگ بنفش باعث شده درخشش بیشتری در فضا داشته باشند. این ترکیب رنگی زیبا مختص فضاهای فقط کوچک یا فقط بزرک نیست بلکه در هر دو بکار می ورد. آشپزخانه زیر فضای نسبتا کوچکی دارد اما استفاده ترکیبی رنگ سفید و بنفش، نقاشی ساختمان به هیچ عنوان فضای آنرا دلگیر و گرفته نشان نمی دهد.

 

اگر دوست دارید به میزان بیشتری از رنگ بنفش استفاده کنید می توانید تمام دیوارهای خانه را به رنگ بنفش کم رنگ دربیاورید و سپس عناصر و لوازم قرار گرفته در منزل مانند مبلمان، میز تلویزیون، میز ناهارخوری و … را به رنگ تماما سفید انتخاب کنید. با این روش فضا تعدیل شده و بیش از حد یکنواخت بنظر نمی رسد. بنفش خاصیتی دارد که فضا را بشدت لوکس و باکلاس نشان می دهد، زنانه است و شادابی و انرژی خاصی در فضا پخش می کند. به همین خاطر برای اتاق جوانان بسیار مناسب و ایده آل است.

یکی دیگر از ترکیب هایی که در آشپزخانه های مدرن خیلی خوب جواب می دهد، ترکیب رنگ سفید با خاکستری است. همانطور که در شکل های زیر مشاهده می کنید، در آشپزخانه اول، کابینت های بالایی آشپزخانه رنگی کاملا سفید دارند در حالی که کابینت های کشویی قرار گرفته در قسمت اپن و میز کار خاکستری هستند، این کار باعث شده کابینت های سفید خود را در پس رنگ تیره کابینت های جلویی، خیلی پتینه زیباتر جلوه دهند. در آَشپزخانه دوم برعکس مدل بالا عمل شده، کابینت ها در اینجا تمام خاکستری هستند در حالی که دیوار پس زمینه سفید است.

واقعیت این است که دکوراسیون آشپزخانه رویایی شما به میزان بودجه شما بستگی دارد. پس بهتر است بازسازی را به مراحل مختلف طبقه بندی کنید. کدام تغییر از همه مهمتر است؟ نیاز حیاتی آشپزخانه شما چیست؟ و چه چیزی را در مراحل بعد و با بودجه های آینده هم می توانید به دکوراسیون آشپزخانه اضافه کنید؟  با پاسخ به این سوال ها می توانید برای بازسازی برنامه ریزی کرده و کارها را اولویت بندی کنید.

بازسازی آشپزخانه با بودجه کم

اگر بودجه کمی دارید و نمی خواهید کابینت ها را تغییر دهید، بهتر است صفحه رویه کابینت را تعویض کنید و در مرحله بعد کاشی های دیواری جدید به دکوراسیون آشپزخانه بیاورید. در یک آشپزخانه معمولی با کارکرد عادی صفحه رویه کابینت به دلیل لستفاده زیاد اول از همه نیاز به تعویض دارند. از متریال مستحکم مانند سنگ برای اپن آشپزخانه استفاده کنید.

در وهله اول می خواهیم در همین ابتدا تعریف درستی از این تخصص ها داشته باشیم. هرکدام از این رشته ها چه کاری انجام می دهند و شامل کدام یک از بخش های طرای فضای داخلی می باشند؟ به طور مرسوم طراحی داخلی عبارتی است برای توصیف انواع پروژه های داخلی از دکوراسیون گرفته تا بازطراحی، اما برخلاف تصوری که امروزه باب شده است معماری داخلی فراتر از تنها چیدمان مبلمان داخلی پتینه و تعیین رنگ های داخلی است.

اغلب اوقات پروژه های معماری داخلی درگیر استفاده مجدد از ساختمان های قدیمی هستند. برخورد طراحان با این نوع پروژه ها متفاوت می باشد؛ مثلا در اغلب مواقع ساختمان دارای عناصر ویژه و باارزش بوده و طراح درصدد تغییر یا از بین بردن آن ها بر نخواهدآمد و طراح از استفاده مجدد این اشیا و عناصر یافت شده در طراحی جدید خواهد پرداخت و این روند باعث ایجاد احساس خاصی از درک فضا به بیننده خواهدشد.

به عنوان نمونه موردی بازطراحی در این خصوص در ایران، می توان از هتل عتیق اصفهان نام برد. بنای هتل سنتی عقیق مربوط به دوره قاجار بوده و در تاریخ 23 شهریور 1382 باش ماره ثبت 10226 به عنوان یکی از آثار ملی به ثبت رسیده است. این هتل سنتی در دل بافت تاریخ شهر اصفهان با قدمتی 200 ساله با مرمت و حفظ وضع موجود، عملکردی متفاوت را به فضای خانه داده است. طراحی در این پروژه سعی در حفظ عناصر و ساختار بنا را داشته و تعریفی جدید از فضاهای موجود با کاربری متفاوت بیان داشته است. همچنین سعی شده که این هتل با چشم اندازی موزه مانند، بسیار پتینه زیبا و متفاوت تجربه اقامت خاص در این خانه قدیمی و آشنایی با آداب و رسوم گذشتگان را برای مسافران شهر اصفهان تداعی می کند.

پتینه

مورد دیگر خود شکل تخت خواب است. یکی از ایده های جالب و البته لوکس استفاده از تخت خواب هایی گرد و منحنی شکل است. البته این تخت خواب بیشتر برای اتاق های دونفره مناسب هستند اما قرار دادن در اتاق های تک نفره خصوصا اتاق خواب دخترانه جلوه بسیار لوکس و باشکوهی ایجاد می کند. مدل تخت خواب دخترانه گرد و منحنی شکل نیاز به فضای زیادی دارد اما در عوض راحتی بیشتری برای خواب و صد البته زیبایی بیشتر نیز نسبت به مدل های معمولی ارائه می دهد. بنابراین اگر فضای زیاد و وسع مالی کافی برای انجام این کار را دارید حتما تخت خواب های منحنی شکل یا دایروی را در نظر داشته باشید.

فضای داخلی این آپارتمان با رنگ های جالب توجه و با طراوتی مثل آبی فیروزه ای، آبی آسمانی و زرد طراحی شده است که فضا را در بستری از رنگ های خنثی و آرامش بخش و همراه کردن مبلمان رنگی با این محیط ملایم شکل داده است.

استفاده ی مناسب از عنصر بافت در بعضی فضا ها، نبود رنگ های هیجان آور را تا حد زیادی جبران کرده است.به کار گیری بافت های شش ضلعی در بعضی قسمت های کفسازی، علاوه بر مرز بندی محیط، تنوعی بصری ایجاد نموده که در پتینه نوع خود جالب توجه است.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com