بازسازی ساختمان

طرح های سلطنتی پتینه

همانطور که می دانید سرویس خواب پتینه کاری عمدتا از پنج یا شش تکه تشکیل پتینه می شود، تخت خواب، سلطنتی دو عدد میز پاتختی، دراور و میز و صندلی آرایش بهمراه آینه تشکیل شده است. از آنجایی که تعداد قطعات زیاد است، علاوه بر اشغال بیشتر فضا، سبک دکوراسیون داخلی توسط آنها تعریف می شود. در نمونه شکل های زیر سبک دکوراسیون و حتی رنگ کاملا براساس سرویس خواب انتخاب شده که در مدل های مدرن و کلاسیک تفاوت های زیاد با هم دارند.

ما ایرانی ها عادت داریم دیوار به دیوار خانه خود را با فرش و موکت بپوشانیم  خصوصا در خانه های سنتی و قدیمی که این مورد تقریبا جزء جدایی ناپذیر آن است. اما امروزی در بسیاری از خانه های مدرن نیز از این ترکیب استفاده می شود. پهن کردن سرتاسری موکت در خانه مزیت های زیادی دارد، برای مثال اگر فرزند کوچکی در خانه دارید این کار ایمنی بالایی برای بازی فرزندتان فراهم خواهد کرد بعلاوه باعث می شود فضای خانه گرم و دعوت کننده بنظر برسد طوری که در کفپوش های سرامیکی و چوبی نیز به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.

بیشترین فضایی که در خانه از آن استفاده می‌کنیم طبقه همکف است که در این طبقه فضای نشیمن و غذاخوری خانوادگی قرار دارد. از طرفی به دلیل وسعت فضا توانستیم فضایی را هم برای ‌مهمان در نظر بگیریم.

ورودی طبقه همکف به شکلی طراحی شده که تقریبا می‌توان همه فضای خانه را با یک نگاه مشاهده کرد. به نظرم همین مساله صمیمت بیشتری در خانه ما ایجاد کرده است.

هیچ خانه‌ای بدون فرش ایرانی تکمیل نمی‌شود. فرش‌های دستباف ایرانی سرشار از ذوق و هنر هستند. با توجه به دکور خانه، فرش را با طیف رنگی ملایم انتخاب کردیم تا به سبک خانه‌مان بیاید و با وجود نقوش اصیل، روح ایرانی را به خانه‌مان تزریق کند.

برای اینکه فرش در زیر تخت خواب دارای تعادل خوبی باشد، باید ابعاد فرش پتینه به اندازه ای باشد که از اطراف تخت خواب بین ۳۰ تا ۴۵ سانتی متر بر اساس اندازه سرویس خواب کف اتاق را پوشش دهد. بر اساس فضای اتاق خواب می توان از فرش های جداگانه در اطراف تخت خواب استفاده کرد.

رنگ سفید را به عنوان رنگ زمینه انتخاب کردم؛ زیرا سفید و رنگ‌های خنثی مثل خاکستری این خاصیت را دارند که همه‌چیز را می‌شود با آنها هماهنگ کرد و به‌راحتی با تغییر تابلوها، کوسن‌ها یا حتی رومبلی و روتختی‌ها دکوراسیون را هر از چندگاهی تغییر داد. رنگ زرد را نیز برای روشن‌تر نشان دادن خانه و در عین حال از جهت زیبایی‌شناسی برگزیدم.

در گوشه‌ای از سالن شومینه‌ای قرار داشت که برای آپارتمان ما کاربردی نداشت؛ بنابراین آن را برداشتیم و چون بهترین نقطه‌ای بود که از همه طرف دید داشت، از دیوار آن برای تلویزیون استفاده کردیم.  همچنین دو فرورفتگی این دیوار را به دلیل کنتراستی که می‌خواستیم در فضا ایجاد شود به رنگ سیاه درآوردیم.

در دکوراسیون داخلی خانه چهارم نیز از همه فضای منزل استفاده بهینه شده است. نورپردازی ملایم و رنگ روشن دیوار ها فضایی متفاوت و مدرن را در دکوراسیون داخلی منزل به وجود آورده اند.

در طراحی این خانه کوچک همانطور که مشاهده می کنید از دکوراسیون خاکستری استفاده شده است, و بخشی از فضای اتاق نشیمن به عنوان اتاق کار در نظر گرفته شده است.

شاید امروزه با وجود تنوع گسترده ای که در رنگ، اندازه، ارتفاع و سبک تخت نوزاد وجود دارد، انتخاب یک گزینه مناسب برای فرزندمان کار بسیار سختی به حساب آید. آیا هر کدام که گران تر بود قطعا انتخاب بهتری نیز هست؟ قطعا تخت خواب هایی پتینه کاری که نرده های محافظتی دارند بهترین گزینه به حساب می آید که در تمام قیمت ها هم قابل خریداری است.

به گفته ی مبلمان اتاق کودک و نوجوان بادریس اگر در وهله اول می خواهید امنیت تخت خواب شما تامین شود پیشنهاد ما این است که آن را رو به روی در اتاق قرار دهید.

پتینه

نکته دیگری که در انتخاب تخت باید در نظر بگیرید ارتفاع آن است تا برای هرکسی که فرزند شما را در آغوش دارد مشکلی پیش نیاید چرا که اگر شما فرد قد بلندی هستید اینکه تمام روز به سمت تخت فرزندتان خم شوید باعث آسیب زدن به پشت و کمر شما خواهد شد.

آشپزخانه تقریبا تمام قسمت هایش با چوب پوشیده شده، از کابینت ها گرفته تا کف و دیوارها. البته در چنین فضای کوچکی چاره ای هم بغیر از این کار وجود ندارد. وجود پنچره در این مکان کمک فوق العاده برای ورود نور طبیعی و روشن کردن محیط کرده است. نکته آخر در مورد آشپزخانه وجود دیواری سیاه رنگ است که میز و صندلی ناهارخوری کوچکی را دربر گرفته است. در نهایت به حمام و دستشویی خانه می رسیم پتینه که نشان می دهد زندگی در یک آپارتمان کوچک چقدر می تواند راحت و فاخرانه باشد. کاشی های شش ضلعی بروی یک دیوار و سرامیک های مشکی مات و بافت دار بروی دیوار دیگر، نهایت زیبایی برای این مکان را رقم زده است.

اینکه اتاق نوزاد خود را بر طبق سلیقه خود دکوراسیون کنید هم فضای اتاق را بسیار خاص و ویژه خواهد کرد و هم اینکه بسیار خاطره انگیز خواهد شد. حتی تصور این که فرزند کوچک شما دستان رنگی اش را بر روی دیوار بزند و به آن طرح دهد هم بسیار لذت بخش خواهد بود. این را نیز بدانید که اگر که بخواهید کمی خاص تر عمل کنید ممکن است مقداری هزینه بیشتری برایتان داشته باشد.

تخت فرزند شما و چسبیده به آن باشد و نباید بین تخت و تشک شکافی وجود داشته باشد. به دنبال تشکی باشید که از استحکام کافی برخوردار بوده و برای ستون فقرات فرزند شما مشکلی ایجاد نکند. ویژگی های حائز اهمیت دیگر برای تشک مناسب پوشش ضدآب، چریان هوا و عدم استفاده از مواد سمی آن است. اگر بودجه شما کافی و مناسب است هم می توانید به دنبال تشکی باشید که ویژگی های مثبت بیشتری از آنچه در بسیاری از زوج های جوانی که به تازگی پدر و مادر شده اند، شب های بی خوابی را تجسم می کنند که در ماه های اولیه زندگی نوزاد با آن روبرو می شوند، بعد از این در نیمه شب از خواب بیدار می شوند. نقطه حساس زمانی است که والدین خسته نیاز دارند تا استراحت کرده و آرامش پیدا کنند تا بتوانند دو سال پتینه را به سادگی سپری کنند. پس اگر بودجه و فضای کافی دارید، به سراغ کاناپه و گهواره خاصی بروید که تعدادی کوسن آن را پوشانده بوده و زیبا و راحت است. هیچ چیزی بدتر از این نیست که در نیمه شب روی یک صندلی نامناسب و سفت بنشینید. نوعی صندلی را انتخاب کنید که علاوه بر اینکه با طراحی  اتاق نوزاد همخوانی داشته باشد، شما را به سمت خود بکشاند تا بر روی آن بنشینید چرا که این شمایید که مهم هستید و از آن استفاده می کنید.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com