بازسازی ساختمان

زیباسازی منزل با پتینه

بزرگترین مزیت سرویس خواب های ام دی اف MDF جلوه شبیه به چوب پتینه طبیعی آنهاست، خود زیباسازی چوب ظاهری کاملا لوکس و شیک دارد و به همین خاطر اکثر خانه دارها دوست دارند این عنصر را در دکوراسیون خود وارد کنند، اما چوب طبیعی قیمت بسیار بالایی دارد که باعث می شود از دسترس افراد زیای خارج باشد، اما ام دی اف جایگزین مناسبی است که هم قیمت پایین تری داشته و هم ظاهری بسیار شبیه به چوب دارد. از طرفی نگهداری ام دی اف نسبت به چوب طبیعی ساده تر و کم هزینه تر است، چوب طبیعی در آب و هوای مرطوب نیاز به مراقبت بیشتری داشته و راحت تر در معرض خرابی قرار می گیرد.

اما شاید یکی از جذاب ترین ایده ها استفاده از موکتی سیاه رنگ در قسمت نیشمن خانه باشد بطوریکه تمام کف اتاق را بپوشاند. شومینه، درب ورودی و فریم های دور پنجره همگی به رنگ سیاده درآمده اند تا به بهترین شکل با رنگ روشن دیوار و مبلمان هماهنگ شوند. همچنین در اتاقی دیگر فرش کرکی به رنگ سیاه پهن شده که با لوستر و شمعدانی های مشکی همراهی می شود. برای ایجاد تضاد و تعادل در دکوراسیون، دیوار ها و روتختی فرش به رنگ تمام سفید درآمده اند تا علاوه بر جذابیت بیشتر، فضای داخلی نیز خیلی تاریک و سنگین بنظر نرسد.

زیبایی در سادگی است! نسل امروز بیشتر طرفدار سبک مدرن در دکوراسیون است. این روزها اغلب جوان‌ها خانه‌هایی به سبک کلاسیک را تجملاتی، پر زرق و برق و ناخوشایند می‌دانند. اما زمانی که با نمونه‌ای از سبک کلاسیک مواجه می‌شوید که با وجودی که سادگی سبک مدرن را ندارد ولی در طراحی آن از ابزارهای زیاد، اکسسوری‌های پر زرق و برق و گچبری‌های پر طمطراق استفاده نشده پتینه جالب به نظر می‌رسد.

خانه‌ای که می‌بینید مربوط به خانواده دو خواهر هنرمند است که ساکن کویت هستند. طراحی این خانه بر عهده دختر خانواده، فاطمه موسوی است. او فارغ‌التحصیل رشته معماری، دکوراتور و عکاس است. فریده موسوی، دختر دیگر خانواده کارشناس تغذیه است و به صورت حرفه‌ای آشپزی می‌کند. این دو خواهر هنرمند در رابطه با روند طراحی این خانه مطابق با روحیات اعضای خانواده‌شان می‌گویند. نقطه عطف طراحی این خانه حیاط سرپوشیده‌اش است که خوراک تابستان‌های گرم و خشک کویت است.

زمانی که میز ناهارخوری را روی فرش قرار می دهید، امکان تنظیم ابعاد مورد نظر از فرش در اطراف میز وجود دارد. در این صورت می توانید از هر طرف میز غذاخوری ۶۰ سانتیمتر از فرش را ببینید. با پیروی از این قانون می توانید پایه های پشتی صندلی را حتی در زمان استفاده هم روی فرش قرار دهید. قانون هشتم نیازمند فضای بزرگ و مناسب برای فضای غذاخوری است.
سادگی سقف را حفظ کردیم و دیوار کنار غذاخوری را که با همسایه مشترک بود، هفت سانتی‌متر جلو کشیدیم تا عایق صوتی ایجاد شود. فضای غذاخوری را با لوسترهای آویزی که نور متمرکزی روی میز منتشر می‌کنند، از دیگر فضاهای سالن متمایز کردیم. رنگ سیاه در این فضا در تابلو و پرنده‌های تزیینی روی دیوار دنباله‌روی تعادل رنگ و کنتراستی است که قبلا در دیوار تلویزیون اتفاق افتاده بود. سادگی ظروف، شمع‌ها، گلدان و کوچک‌ترین عناصر این فضا به ما خاطر نشان می‌کند آیدا نگاه مینیمال خود را از هیچ چیزی دریغ نکرده است.

ریتم خطی و راه‌راه حتی در تکیه‌گاه صندلی‌های ناهارخوری و بدنه مبلمان هم قابل مشاهده است و این ریتم با با پر و خالی شدن چوب نمایش داده شده است.

شاخه‌های خشک داخل گلدان که نگاه را به سمت لوستر بالای میز ناهارخوری می‌کشاند، ریتمی هوشمندانه دارد؛ شاخه‌هایی با کمترین تاکید و تاثیرگذاری بالا که یادآور طبیعت هستند.

فضای بین آشپزخانه و اتاق نهارخوری با کمک یک دیوار نصفه از یکدیگر جدا شده اند. استفاده از صندلی ها با رنگ متفاوت باعث شده است که دکوراسیون اتاق ناهارخوری متفاوت و زیباتر به نظر برسد. در این مطلب دکوراسیون متفاوت برای پتینه 5 خانه کوچک و مدرن را مشاهده کردید, امیدواریم با الگوبرداری از این دکوراسیون های زیبا و کاربردی بتوانید دکوراسیونی شیک و جذاب را در منزل خود به وجود آورید.

همانطور که درباره تخت خواب ها در طراحی اتاق نوزاد اشاره شد، لوازم آن نیز دارای تنوع گسترده ای در هزینه و قیمت هستند. در ابندا ممکن است که از خود بپرسیم که آیا لازم است این همه برای خرید لوازم خواب و بالشت هایی فانتزی خرج کنیم؟ جواب ما هم مشخص است؛ قطعا نه. فرزند شما هیچگاه به تخت خوابی که لایه های بسیار زیادی دارد و یا بسیار گران قیمت است احتیاج ندارد. به جای این کار می توانید از لایه ها و پارچه هایی نرم و لطیف و طرح و رنگ هایی جذاب و زیبا استفاده کنید. بعد از اینکه از غیر سمی و غیر مشتعل بودن پارچه های انتخابی خود مطمئن شدید، مهم ترین کار بررسی تناسب موجود بین سبک و استایل لوازم و عملکرد آنها و علاوه بر آن طرح ها و رنگ های آنها است که باعث سلامت، آرامش، امنیت و احساس بسیار خوبی برای فرزند شما می شود.

پتینه

خانه دوم اما فضای بسیار کوچکتر نسبت به خانه اول دارد اما بنظرم از لحاظ خلاقیت در وضع بهتری قرار می گیرد. همانطور که در عکس های زیر مشاهده می کنید، اتاق نشیمن با پنل چوبی نیمه تمام تزیین شده که تلویزیون نیز مقابل آن قرار می گیرد. باقی قسمت دیوار رنگ سفید داشته و مبلمان راحتی خانه نیز رنگ خاکستری بسیار روشن نزدیک به سفید دارند، در همین قسمت جلوی مبل، قالیچه ای مشکی رنگ پتینه پهن شده تا در کنار تلویزیون، رنگ مشکی را وارد دکوارسیون منزل کنند.

پنجره عنصر بسیار مهمی در طراحی اتاق نوزاد به حساب می آید چرا که در میزان نور و تاریکی که بر خواب کودک نیز بسیار موثر است تاثیر می گذارد. معمولا پرده های نخی در صورتی که نور را به طور کافی حفظ کنند انتخاب خوبی به حساب می آیند چرا که هم قیمت مناسبی دارند هم نظر افراد را به سمت خود جلب می کنند. اگر هم نه می توانید از پرده های کرکره ای نیز استفاده کنید. گزینه دیگری که پیش روی شماست ممکن است کمی گران قیمت تر نیز باشد و آن استفاده از پرده هایی است که نور بیشتری را جذب کرده، فضا را تاریک تر می کنند و پتینه یا منقش هستند. پرده های رومن هم برای اتاق نوزاد شما انتخاب خوبی هستند.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com