بازسازی ساختمان

رنگ تیره دیوار در بازسازی

برای ترکیب چند سبک در دکوراسیون خانه حتما نیازی نیست خرج نقاشی ساختمان زیادی انجام بدهید و بازسازی مثلا معماری داخلی خانه را تغییر بدهید یا ست مبلمان جدیدی بخرید. یکی از راه های بسیار ارزان و در دسترس برای ترکیب دو سبک کلاسیک و مدرن در کنار یکدیگر اضافه کردن کوسن ها و بالشتک هایی با طرح گل گلی به مبلمانی مدرن است.

به همین راحتی همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید ترکیب دو سبک را به بهترین شکل ممکن انجام داده اید. برای ایجاد جلوه بصری بیشتر هم می توانید زیر مبلمان اتاق نشیمن مدرن خود از فرش هایی به سبک کلاسیک مثلا فرش های دست باف ترکمنی استفاده کنید.

وقتی قصد دارید دکوراسیون یک محیط مدرن و مینمالیستی را با سبک کلاسیک ترکیب کنید نکته مهم استفاده کم از عناصر تزیینی و کلاسیک است. همانطور که در شکل های زیر مشاهده می کنید اتاق نشیمن تنها با قرار دادن یک فرش آنتیک به میزان کافی تزیین شده است.

در دو عکس بعدی قرار دادن فقط یک مبل با ظاهر کلاسیک و رسمی این کار را بازسازی ساختمان به بهترین نحو ممکن انجام داده است. بنابراین سعی کنید در دکوراسیون کمینه گرا و منیمال حتما از شلوغ کردن بیش از حد محیط پرهیز کرده و زیاده روی نکنید.

در طراحی و دکوراسیون سرویس بهداشتی خود انتخاب وان را جدی بگیرید، وان حمام شما باید متناسب با اندام و سن شما باشد. به طور مثال یک وان کم عمق و کوتاه برای یک فرد بزرگسال چندان خوشایند نیست، پس وان متعادلی را مناسب با تمام اعضای خانواده خود برای فضای حمامتان در نظر بگیرید و از داشتنش لذت ببرید.

تاقچه های شناور در اتاق خواب کاربردهای متعددی می توانند داشته باشند. به طور مثال، می توان از آنها به جای پاتختی، کتابخانه، محلی برای نمایش وسایل زینتی یا حتی میز برای قرار دادن لپ تاپ بهره گرفت. از این رو بد نیست در قسمت بالای تخت، یک تاقچه سرتاسری نصب نموده و از امکاناتش بهره مند گردید.

این مورد را باید هنگام ساخت خانه در آن اعمال نمود، اما با استفاده از تاقچه های چوبی آماده که همانند باکس های برجسته هستند می توان چنین امکانی را برای دیوارهای اتاق خواب مهیا کرد. درون چنین تاقچه هایی هم می توان انواع وسایل تزئینی، مجسمه یا وسایلی که استفاده زیادی دارند را گذاشت.

خانه بیشتر زوج های جوان معمولا در شهرها خریداری یا اجاره می شود، حتی عروس و دامادهای مناطق روستایی نیز ترجیح می دهند برای زندگی به شهر مهاجرت کنند، به همین خاطر طراحی دکوراسیونی به سبک شهری و صنعتی نیز می تواند ایده جالب و تازه ای باشد. برای داشتن سبک صنعتی باید از عناصری مانند چوب و فلز استفاده کنید مثلا در قسمت کفپوش، مبلمان یا میز از جنس انتخاب می شود و دکوری های بازسازی ساختمان فلزی مانند لوستر، چراغ آویز یا صندلی های راحتی طراحی شده به سبک صنعتی که در بازار نیز موجود هستند، در کنار لوازم چوبی قرار می گیرند، درست مانند شکل زیر.

به جرأت می‌توانم بگویم حداقل نیمی از تصاویر دکوراسیونی که می‌بینید در حوزه این سبک جای دارند. جذابیت سبک انتقالی از آنجا ناشی می‌شود که بهترین‌های هر دو دنیا را در خود دارد. این سبک نه شما را از آنچه به آن خو گرفته اید دور می‌کند و نه دست‌تان را برای تازه و نو کردن می‌بندد و همین استعداد نو شدن و هماهنگی با آخرین مدهای روز، باعث می‌شود دکوراسیون منزل‌تان همیشه جوان بماند.

در این سبک اکسسوری‌ها را هوشمندانه انتخاب کنید و بدانید نیازی نیست برای اثرگذاری، انبوهی از آنها را داشته باشید. اجتناب از زوائد و تزیینات اضافی در این سبک بسیار مهم است. همان‌طور که در مبلمان انتقالی می‌بینیم، در برجستگی‌ها و اکسسوری‌ها نیز تزیینات جایی ندارند و فرم خالص دیده می‌شود. نقاشی‌ها و آثار هنری باید به‌سادگی قاب شوند و وسایل نورپردازی باید خطوط تمیز و پرقدرت داشته باشند.

درست است که در دکوراسیون انتقالی نمی‌توانید روی رنگ‌ها حساب کنید اما نگران نباشید، بافت‌ها این کمبود را جبران می‌کنند. پارچه‌هایی با بافت درشت، الیاف طبیعی و ترکیبی از پرداخت‌های براق و مات، فضای شما را لایه‌بندی و برجسته می‌کنند. چرم، سیزال، کرباس، کاموا و جنس‌هایی از این قبیل برای دکوراسیون انتقالی مناسب هستند. فقط حواس‌تان باشد زیاده‌روی نکنید؛ زیرا ممکن است ظرافت این سبک را که جانمایه آن است از دست دهید.

اشکال هندسی یا همان مثلث، مربع، مستطیل‌ و دایره‌های دوره مدرسه یا سایر اصول این علم از جمله نقطه کانونی یا مرکزی تنها دانسته‌های یک علم از گونه ریاضیات نیستند، بلکه دانشی هستند که در چشم برهم‌زدنی بازی و مانور روی آنها چیدمان خانه‌تان را متحول می‌کند.  چند اصل ساده در دکوراسیون هندسی می‌گوید، اگر بخواهید برای زیباتر شدن چیدمان خانه خود از طرح‌های مستطیل‌شکل استفاده کنید که دارای خطوطی ساده و صاف هستند، باعث ایجاد فضایی بسیار جدی و رسمی در مکانی می‌شوید که آن را اجرایی کرده‌اید. مربع احساس‌های مختلفی مانند صداقت، صراحت همچنین تفکر و محفوظ بودن را در ذهن تداعی می‌کند.

بازسازی ساختمان

با این وجود اگر علاقه دارید ارتفاع اتاق‌تان بلندتر به نظر برسد، از قاب‌های مستطیل استفاده کنید که به صورت عمودی در کنار یکدیگر نصب شده‌اند؛ البته همیشه هم لازم نیست برای رسیدن به چنین هدفی از قاب‌ استفاده کنید، بلکه آویزهای مستطیل‌شکل عمودی نیز برای شما این کارکرد را خواهند داشت. در صورتی هم که علاقه‌مند هستید فضایی که در اختیار دارید، هنری و پویاتر جلوه کند، پیشنهاد می‌کنم بازسازی ساختمان این قاب‌ها را به صورت خطوط قطری روی دیوار نصب کنید؛ البته این را هم بگویم که چنین ترفندی با رویکرد هندسی برای راه‌پله‌ها بیشتر از هر فضای دیگری کاربرد دارد. با این وجود اگر دوست دارید اتاقی خودمانی‌تر داشته باشید  که افراد هنگام حضور در آن حس رسمی بودن فضا معذب‌شان نکند، خط افقی‌ای روی دیوار در نظر بگیرید و تابلوها را به شکل بالا و پایین حتی پله پله‌ای نصب کنید.

شکلی دیگر از مفاهیم هندسی دارای کاربرد در دکوراسیون، نقطه مرکزی است که هسته اصلی چیدمان اتاق را تشکیل می‌دهد. به طور حتم تصور می‌کنید این نقطه درست در وسط اتاق قرار دارد، اگرچه در بسیاری از خانه‌ها چنین شرایطی مصداق دارد اما همواره اینگونه نیست. مهم‌ترین کاربرد این اصل در اتاق‌های مستطیل‌شکل دراز یا فضاهای بزرگ ایجاد فضاهای جداگانه است. برای اینکه فضای مورد نظر ترکیب بهتری داشته باشد، باید با کمک هندسه چند نقطه مرکزی در آن ایجاد کنید. به طور مثال در سالن پذیرایی مستطیل‌شکل و کشیده چند سری مبل به شکل دایره و مربع در فواصل معین از هم دور میز به صورت محوری تدارک ببینید. به این ترتیب شما موفق شده‌اید با یک ترفند ساده هندسی چشم‌ها را گول زده و کمی نقاشی ساختمان بی‌قواره بودن اتاق را از چشم ‌مهمانان پنهان کنید.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com