بازسازی ساختمان

رنگ تیره سقف در بازسازی

به جای اینکه از رنگ سبز فقط بصورت بازسازی ساختمان جزئی در دکوراسیون استفاده کنید می توانید با رنگ کردن قسمت زیادی از اتاق، حسی از تازگی و بودن در طبیعت را برای همیشه در وجود خود احساس کنید بخصوص در این زمان که کم کم به فصل زیبای پاییز نزدیک می شویم. نشیمن به رنگ سبز می تواند شکل های بسیار متفاوتی به خود بگیرد زیرا تناژهای بسیار متنوعی و البته زیبایی از رنگ سبز وجود دارند که هر کدام حالتی کاملا متفاوت در دکوراسیون خانه بوجود می آورند.

همانطور که در ابتدا اشاره شد، رنگ سبز تناژهای بسیار متفاوتی دارد. یکی از این تناژها که در زمره محبوبترین ها نیز قرار می گیرد رنگ سبز لیمویی است. سبز لیمویی رنگ مورد علاقه بسیاری از مردم است زیرا هم آرامش خاصی دارد و هم شاد و طبیعی جلوه می کند، همین عامل شاد و در عین حال سنگین بودن رنگ سبز لیمویی است که آنرا برای دکوراسیون داخلی بسیار مناسب می کند. بعداز اینکه نشیمن خود را به این رنگ درآوردید، سعی کنید حتما بروی مبلمان مناسب با طراحی ساده تمرکز کنید تا جلوه مدرن دکوراسیون بهتر و تاثیرگذارتر نشان داده شود.

برای دیوارها رنگ‌های ملایم انتخاب کنید؛ چراکه بعضی از رنگ‌ها برای اتاق یک نوزاد یا حتی نوجوان مناسب نیست. رنگ‌هایی مثل لیمویی، سبز ملایم و آبی هم برای مادر و هم برای کودک آرامش‌بخش است. اما برای انتخاب رنگ مبلمان گزینه‌های بیشتری دارید؛ چون اتاق کودک شما در عین داشتن یک هارمونی رنگی مشخص، باید خوش آب و رنگ هم باشد. رنگ‌های شاد و زنده به اتاق کودک جان می‌بخشد. انتخاب طرح‌های کودکانه برای یک دیوار اتاق اولین فکری است که به ذهن می‌رسد اما شما به جای آن می‌توانید یک فوم با ضخامت مناسب تهیه کنید و آن را بازسازی ساختمان روی یکی از دیوارهای ساده اتاق نصب کنید تا فرزند شما نقاشی‌هایش را روی آن نصب کند.

بهتر است تختی برای کودکان‌تان انتخاب کنید که زیر آن فضای خالی یا کشویی وجود داشته باشد. این فضا باید مرتب نظافت شود تا محل تجمع حشرات نشود. تختی از جنس چوب، MDF یا نئوپان انتخاب مناسبی است. تخت‌های فرفوژه برای کودکان مناسب نیست و حتی بزرگسالان هم بهتر است تختی که لبه‌هایی تیزی دارد، انتخاب نکنند. مصالحی مثل چوب راحت‌تر با دکوراسیون اتاق هماهنگ می‌شود؛ چراکه چوب متریالی است که هیچ‌وقت از مد نمی‌افتد ولی اگر نمی‌خواهید جنس غالب تخت کودک شما چوبی باشد، ترکیب‌های زیبایی از تخت‌های فلزی و چوبی در بازار موجود است.

البته در این مورد شاید چند چیز مانع شوق و اشتیاق شما به تزیین داخلی منزلتان باشد، اول اینکه معمولا خانه زوج های جوان آپارتمانی کوچک است و دوم اینکه شاید خانه اجاره ای باشد. اما هیچکدام از این عوامل نباید جلوی اشتیاق و خلاقیت شما در طراحی داخلی منزلتان را بگیرد. اگر آپارتمان کوچک است راه های بسیاری وجود دارد تا به یک دکوراسیون فوق العاده شیک برسید و اگر منزلی اجاره ای دارید، روش های موقتی برای تزیین هستند که بوسیله آنها می توانید دیزاین خانه خود را مطابق با سلیقه خودتان چیده و بعداز نقل مکان، آنها را نیز با خود ببرید.

سبک انتقالی احتمالا برای کسانی که عاشق رنگ هستند، مناسب نیست. رنگ‌های خنثای گرم مثل کرم، خاکستری مایل به قهوه‌ای، برنزه، خاکی، خاکستری با حضور گاه به گاه قهوه‌ای‌شکلاتی یا اسپرسو، زمینه رنگی اصلی این سبک را تشکیل می‌دهند. اگر قرار است طرح و نقشی در این سبک استفاده شود باید محو باشد. گل‌گلی‌های گیرا و چاپ‌های رنگی را فراموش کنید. در صورتی که می‌خواهید حتما اندکی رنگ در دکوراسیون خود داشته باشید، می‌توانید آن را در نقاط برجسته‌ای مثل تابلو، آباژور یا یک جفت از کوسن‌های تان به کار گیرید.

در دکوراسیون به سبک انتقالی، کفپوش به عنوان زمینه‌ای برای بقیه اجزا عمل می‌کند. در این سبک جنس کفپوش مهم نیست، بلکه رنگ آن حائز اهمیت است. تا وقتی به رنگ‌های آرام و محدود متعهد بمانید، می‌توانید چوب، سنگ، کاشی و سرامیک، بازسازی ساختمان موکت یا هر کفپوش خنثای دیگری را برگزینید؛ حتی با پایبندی به این تعهد می‌توانید از چندین کفپوش در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید.

مثلث به دلیل برخورداری از سه گوشه تیز که زوایای مختلف را به تصویر می‌کشد ، معانی نمادینی از جمله حرکت، هیجان و جهت را به بطن محیط تزریق خواهد کرد. در این میان دایره شاید پرطرفدارتر از دیگر موارد باشد؛ زیرا صمیمت را به بطن خانه‌ راه خواهد داد؛ البته همه این تاثیرگذاری‌ها منوط به این است که راه و چاه کاربرد چنین شیوه‌های خلاقانه‌ای را بدانید. علاوه برآنچه درباره چیدمان با ترفند شکل هندسی سه ضلعی گفته شد، در چیدمان مثلثی وسایل خانه اگر یکی از راس‌ها دورتر از دو راس دیگر قرار داشته باشد، به نحوی تعادل و ایستایی را به نمایش می‌گذارد.

بازسازی ساختمان

جدا از اضلاع، شکل فضا و وسایل در خانه، هندسه کاربردهای دیگری نیز در چیدمان محیط دارد. به عنوان نمونه ‌می‌توان به نقطه کانونی اشاره کرد؛ محلی که افراد در نخستین لحظه ورود توجه‌شان به آن جلب می‌شود و معرف سلیقه و خلاقیت شما خواهد بود. نقطه‌ای که بهتر است در مسیر ورود به اتاق یا فضای مورد نظر بوده و سایر وسایل خانه جلوی آن قرار نگرفته و دید آن را مختل نکنند. فراموش نکنید هماهنگی در چینش به این معناست که تمام اجزای یک ترکیب بصری با یکدیگر ارتباط داشته و هم را کامل کنند؛ حتی می‌توانید برای ایجاد نقطه کانونی ترفند هندسی به کار ببرید؛ چند تابلوی مربع‌شکل. به عنوان مثال 9 قاب مربع را در سه ردیف کنار هم نصب کنید که شکل مربع بزرگی را تشکیل دهد. این ایده روی دیوار پشتی میز ناهارخوری یا کاناپه اتاق نشیمن کاربرد دارد.

پرده ها یکی از مهم ترین عناصر دکوراسیون داخلی محسوب می شوند اما علی رغم اهمیت زیاد، توجه چندانی به آنها نمی شود. در این مطلب به معرفی نمونه مدل های شیک پرده می پردازیم که به شیوه ای کاملا صحیح انتخاب و با چیدمان اتاق هماهنگ شده اند. در تزیین دکوراسیون خانه ما اغلب در مورد همه چیز از قبیل ، رنگ، سبک، دکوری و اکسسوری ها فکر می کنیم اما معمولا چیزهای کوچکی را فراموش می کنیم که در عمل تفاوت بزرگی ایجاد می کنند. پرده یکی از همین عناصر بنظر کوچک است که در دکوراسیون داخلی، توجه لازم به آن نمی شود.

پرده ای که شما برای اتاقتان انتخاب می کنید باید مانند جزئی طبیعی از دکوراسیون اتاق خواب دیده شود. بهتر است برای هر اتاقی از پرده متفاوتی استفاده کنید زیرا در خانه های امروزی عموما هر کدام از اتاق ها، سبک طراحی متفاوتی دارند و به  بازسازی ساختمان همین خاطر انتخاب مدلی هماهنگ با همان سبک بکار رفته در اتاق، انتخاب درست تری خواهد بود.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com