بازسازی ساختمان

رنگ روشن درب در بازسازی

در تصمیم‌گیری برای کاربرد سبک خاص و خلاقانه دایره‌ای چندان عجله نکنید؛ زیرا اگر قصد دارید در منزل خود از طرح‌های غیر متعارف بازسازی ساختمان دایره و نیم دایره‌ای بهره بگیرد و خانه شما خطوط صاف زیادی دارد، ممکن است چنین دکوراسیونی چندان مناسب به نظر نرسد ولی ناامید نشوید؛ فقط باید به دفعات شکل منحنی را در فضایی که در اختیار دارید، تکرار کنید. به طور مثال میز، کتابخانه یا آینه‌های قوس‌دار و منحنی تهیه کنید که انحنای به کار برده شده در چیدمان اتاق را بیشتر تداعی کند.

در برخی از قسمت‌ها و عناصر طراحی این خانه، از رنگ زرد استفاده شده است. این رنگ اگرچه مکمل اصلی رنگ بنفش است و در کنار آن، یکی از زیباترین ترکیب‌بندی‌های رنگی را ایجاد می‌کند، اما به گفته طراحان این خانه به این دلیل انتخاب شده که قدرت تقویت حس خوش‌بینی و القای آرامش و مثبت‌اندیشی را داراست. رنگ زرد خود به تنهایی، انرژی بالایی دارد.

با طراحی اندازه و ابعاد و جای‌گیری مبل‌ها و میز تلویزیون توسط گروه طراحی، در برخی از جزییات فضا که بیشتر شامل عناصر قابل جابه‌جایی است، از رنگ صورتی استفاده شده است. این استفاده بیشتر به دلیل تأثیرات بسیار مهم این رنگ است که ممکن است از سوی بسیاری از مخاطبان، جسارت‌آمیز به نظر برسد. اما این جسارت، الزاما به منزله نتایج بد نیست؛ چون رنگ صورتی روح‌بخش است و رنگی است که از ثبات زیادی برخوردار است و در هر جایی که استفاده شود، زندگی و نشاط به آن فضا القا می‌شود.

چه می شود اگر به جای دو عدد چراغ دیواری سه چراغ استفاده کنیم؟ از نظر من که هیچ فاجعه انسانی ای رخ نخواهد داد، نمی دانم چرا ما همیشه فکر می کنیم هر چیزی اگر به صورت جفت در دکوراسیون داخلی خانه قرار بگیرد زیبا تر است، اما واقعیت این است که گاهی باید این قوانین تغییر کنند. در عکس بالا می توانید ببینید که اگر به جای سه چراغ دو چراغ قرار می گرفت، چقدر نظم این قسمت بر هم می خورد.

قبل از هر چیزی، ابتدا باید در مورد کارایی هر فضا تصمیم مشخصی بگیرید. به طور معمول اتاق غذاخوری یا همان میز ناهارخوری در قسمت کوچکتر هال پذیرایی L شکل، نزدیک آشپزخانه قرار می گیرد. اما باز هم باید تصمیم خود را براساس فعالیت هایی که خودتان انجام می دهید مشخص کنید. برای مثال اگر مهمانان زیادی به خانه شما می آیند و میز ناهارخوری بزرگی دارید رفتن به فضای کوچکتر پذیرایی کار اشتباهی است. در این صورت باید برعکس عمل کرده و جای پذیرایی و غذاخوری را با هم عوض کنید.

چیدمان پذایریی ال شکل هر چقدر هم که مشکل و سخت باشد اما یک مزیت دارد و آن استفاده های زیادی است که می شود از این فضا برد. در پلان زیر این موضوع مشخص  شده است. در این پلان اتاق غذاخوری دو کاربرد دارد، اول محلی برای میل کردن غذا و دوم مکانی برای کار و مطالعه. میز طوری انتخاب شده که هم قابلت تبدیل شدن به میز ناهاخوری کوچک و جمع و جور را دارد و هم برای مطالعه و انجام بازسازی ساختمان کارهای دفتری شبانه. قرار گیری قفسه و فضای ذخیره سازی کنار میز ناهار خوری هم می تواند ایده مناسبی برای دسترسی راحت به لوازم مورد نیاز باشد.

یکی از مهم‌ترین فضاهایی که هر آشپزخانه‌ای به داشتن آن نیاز دارد، جایی برای آماده‌سازی اولیه مواد غذایی قبل از طبخ است. کانتر آشپزخانه به خوبی می‌تواند از عهده این وظیفه هم سربلند بیرون بیاید. میز کار شما می‌تواند همچون جزیره‌ای در میان آشپزخانه یا در قسمت ورودی آن در نظر گرفته شود.

همانطور که در  شکل های زیر مشاهده می کنید، لوازم برنجی در منزل از قبیل مبلمان با پایه و میزهای جلو مبلی برنجی، جلوه ای مدرن در منزل شما بوجود خواهند آورد. وجود پایه های برنجی در مبلمان چیزی شبیه به یک مجسمه یا اثر هنری خواهد بود بدون اینکه زیادی خود را نمایان کند. البته امروزه پیدا کردن لوازمی که کاملا از فلز برنج ساخته شده باشند بسیار سخت است، در حقیقت اکثر وسایل فلزی منزل از فلزهای معمولی ساخته شده و فقط جلا و رنگی شبیه به فلز برنج بروی آنها می کشند تا شباهتی با مدل های اصلی پیدا کند.

شاید فکر کنید برای استفاده از عناصر برنجی در دکوراسیون آشپزخانه، مجبور هستید از رنگ های تیره استفاده کنید اما آشپزخانه زیر دقیقا خلاف این موضوع را نشان می هد. دستگیره های کابینت، دو عدد لامپ آویز بالای میز اپن، شیر ظرفشویی و حتی صندلی های اپن این آشپزخانه تماما از جنس فلز برنج انتخاب شده اند که در زمینه کاملا سفید آشپزخانه بسیار زیبا و درخشان خودنمایی می کنند. از آنجایی که آبی نزدیک ترین رنگ به سفید است، دیوار بین کابینت ها نیز به رنگ آبی روشن، کاشی کاری شده تا ظاهر دکوراسیون در عین متنوع بودن، خیلی گسسته و خارج از محدوده بنظر نرسد.

بازسازی ساختمان
در نهایت مدل های توکار هستند که داخل کابینت جاسازی می شوند. از جهاتی این مدل ها شباهت زیادی به هودهای مجتمع دارند اما تنها تفاوتشان این است که هودهای مجتع با یونیت کامل عرضه می شوند و از قبل باید فضای آن آماده سازی شود اما هود توکار داخل هر کابینتی با اندازه مناسب جا می شود.

اگر گاز کوچکی در اختیار دارید این مدل نسبت به هود مجتمع بهتر است زیرا قیمت بازسازی ساختمان پایین تری دارد. این هودها تقریبا عرضی بین ۵۲ تا ۶۰ سانتی متر دارند بنابراین بسیار کوچک هستند و تقریبا در هر آشپزخانه کوچکی با هر اندازه ای جا می شوند.

اگر به دنبال بهترین ترکیب رنگ سال ۲۰۱۶ برای اتاق خواب تان هستید بهتر است دیوارها را با تنالیته ای از رنگ خاکستری و صورتی خیلی خیلی کم رنگ و مات بپوشانید. رو تختی ها را از رنگ وایت واش (سفید خالص) انتخاب کنید و برای خود سرویس خواب هم از پارچه مخمل به رنگ صورتی مات که به نسبت رنگ دیوار پر رنگ تر است استفاده کنید. اگر مایل هستید تا مرزها در اتاق خواب تان تعریف شده تر باشند رنگ طلایی بهترین گزینه است. بقیه عناصر تزیینی و لوازم دکوری هم می توانند از رنگ خاکستری که به نسبت دیوار روشن تر است انتخاب شوند. دیگر رنگ هایی که می تواند در دکوراسیون داخلی این اتاق استفاده شود رنگ سفید گچی و سنگ های طبیعی است.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com