بازسازی ساختمان

پنجره های درونی خانه و بازسازی آن

رنگ نمای ساختمان - رنگ مخصوص نمای ساختمان

رنگ نمای ساختمان - رنگ مخصوص نمای ساختمان

پنجره‌های درونی بیشتر به شکل پنجره‌های مشبک رنگی یا نقاشی چوبی یا خشتی ساختمان است و میزها و صندلی‌ها و تخت‌ها نیز همگی از جنس چوب با پوشش گلیم و قالیچه است. بعضا در برخی سفره‌خانه‌ها بر روی دیوار، نقش و عکس‌هایی از حکایات شاهنامه نیز نقاشی شده است. فضای سنتی، بهترین فضا برای رسیدن به آرامش است. گاها دکوراسیون داخلی رستوران های سنتی با  وسایل تزیینی چون نگاره ها ، دیوارکوب های سنتی ، آویزهای دستی و …. چیدمان می شوند . فضای سنتی ، رنگ خاک و  کاهگل ، بوی خاطره ها را زنده می کند و فضایی لذت بخش ایجاد می کند.

بسیاری از ما کاشی‌های ساده را می‌پسندیم. اما در طراحی دکوراسیون رستوران ، کاشی‌های رنگی و طرح‌دار زیباتر و جلوه‌دارتر است. برای مثال کاشی‌هایی با طرح زیگزاگ، کاشی‌های منقش، زیبایی دکوراسیون داخلی رستوران را افزون می‌کند. کاشی‌هایی با رگه‌های خاکستری نیز اجازه می‌دهد بعد بیشتر به فضای رستورانتان بخشیده شود.
۵) از صندلی‌های رنگی استفاده کنید:
یکی از راه‌های مورد علاقه ما برای داشتن یک رستوران مقبول، انتخاب صندلی است، صندلی‌های رنگی یکی از گزینه‌های مناسب برای انتخاب است. برای زنده کردن و روح بخشیدن به فضای رستورانتان، از صندلی‌های رنگی استفاده کنید. می‌توانید طراحی فست فود یا رستوران تان را با دیوارهای آجری و میز و صندلی‌هایی در یک هارامونی، چیدمان کنید و فضایی متفاوت بسازید.
۶) هنگامی که در زیبا شدن رستورانتان مردد هستید، از آثار هنری بهره بگیرید.
هنر یک عنصر حیاتی و مهم برای چیدمان هر نوع دکوراسیون به شمار می‌آید. رستوران یا فست فود یکی از مکان‌هایی است که نیاز به این عنصر اساسی برای زیبا و دلنشین شدن دارد، برای مثال، تعبیه این صندلی‌های هنری و زیبا به کنار یک پنجره چهارگوش، فضایی متفاوت و زیبا ایجاد می‌کند، همین‌طور به کارگیری اسباب تزیینی در رستورانتان از قبیل دیوارکوب‌ها، مجسمه‌ ها گیاهان و آینه‌ ها ، فضایی متفاوت خلق می‌کنند.

۷) گل ها و گیاهان را در دکوراسیون داخلی رستوران ها و غذاخوری ها نادیده نگیرید . گیاهان روح زندگی به فضا می پاشند و سبزی شان یادآور روح سرزندگی  و نشاط است. گیاهان راه نفس کشیدن را آزاد می کنند و ریه ها را پاک می نمایند . استفاده بازسازی ساختمان از گیاهانی چون کاکتوس، بامبو ، بنجامین ، بنسا ، حسن یوسف و گیاهان زیبای دیگر ، فضایی مسحور کننده خلق می کنند.

یکی از انواع کف‌پوش‌ها در دکوراسیون داخلی ، پارکت است. پارکت‌ها از انواع مختلفی از چوب‌ها ساخته می‌شوند و دارای تنوع و گوناگونی هستند . هر یک از انواع پارکت‌ها دارای معایب و محاسنی است . به تفکیک درخصوص برخی از آنها توضیحاتی می‌دهم:
پارکت از چوب بلوط: این نوع پارکت، متداول‌ترین و رایج‌ترین انواع پارکت در معماری داخلی به شمار می‌آید. این نوع پارکت‌ها به شدت در مقابل فرورفتگی و ضربه مقاوم و محکم هستند. برای خانه‌هایی با دکوراسیون و چیدمان بدون فرش یا فرش‌های تزیینی کم طول و عرض، این نوع پارکت، انتخاب مناسبی است. از نظر ظاهری این نوع پارکت، دارای لکه‌های طبیعی خود درخت بلوط است که ممکن است بازسازی ساختمان کم‌رنگ یا پررنگ باشد ولی در هر صورت حتما در پارکت وجود دارد. انتخاب این نوع پارکت با وجود لکه‌های نقش بسته روی آن، بسته به سلیقه شماست.
پارکت از چوب درخت زبان گنجشک: این چوب بسیار شبیه به چوب بلوط است. حتی می‌توان گفت، مقاوم‌تر و سرسخت‌تر از چوب بلوط است. بسته به نوع مکانی که از پارکت استفاده می‌کنید، اگر نیاز به پارکتی از جنس مقاوم‌تر از چوب بلوط دارید می‌توانید این نوع پارکت را انتخاب کنید که از سرسختی بیشتری برخوردار است. رنگ این نوع چوب، کرم مایل به فیلی است و رگه‌هایی به رنگ قهوه‌ای روشن مایل به زرد دارد. رگه‌ها و لکه‌های سطح این چوب به نسبت چوب بلوط کمتر است. افراد با توجه به سلیقه خود در انتخاب رنگ‌های تیره یا روشن، می‌توانند یکی از این دو نوع پارکت را انتخاب کنند.

رنگ قهوه‌ای: رنگ قهوه‌ای از ترکیب رنگ‌های سبز و قرمز حاصل می‌شود. رنگ قهوه‌ای نماد قدرت، غرور و استواری است. این رنگ حس اطمینان را برمی انگیزد. گاهی حس تنهایی و گوشه‌گیری را نیز منتقل می‌کند. از این رنگ در بیمارستان کمتر استفاده می‌شود اما تلفیق آن با رنگ‌های شاد و آرام می‌تواند ترکیب چشم نوازی باشد.
رنگ سیاه: رنگ سیاه، به تصور برخی رنگ وحشت و ترس و غم است، اما این رنگ، رنگ ابهت و قدرت است و رنگ بسیار سنگین و شیکی است، اما با توجه به تیرگی آن و محدود کردن فضا در محیط بیمارستان اصلا کاربرد ندارد و از این رنگ در مراکز درمانی باید به شدت پرهیز کرد.
رنگ خاکستری: این رنگ در دایره رنگی، خنثی محسوب می‌شود. این رنگ، رنگ بسیار پرطرفداری است و در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیز، گزینه بسیار مناسبی برای انتخاب است، چراکه این رنگ برخلاف رنگ سیاه، رنگ آرامی است. این رنگ نه مهیج است نه کسل‌کننده، رنگی که هر دو گروه از بیماران خوشحال و غمگین، با آن ارتباط برقرار می‌کنند. این رنگ برای بیماران امیدوار، لذت بخش و برای بیماران ناامید، دلداری‌ پتینه دهنده است. رنگ‌هایی مانند آبی آسمانی، کرم و شیری رنگ نیز همین خاصیت را دارند.

بازسازی ساختمان
در پایان شما می‌توانید با داشتن این اطلاعات و نگاهی منطقی به سازه‌های معماری، دکوراسیون بیمارستان را منطقی خلق کنید.

نگ‌ها، یکی از مهم ترین عوامل موثر در دکوراسیون داخلی هستند. رنگ‌ها به شدت به فضا فرم و شکل می‌بخشند. در بیمارستان‌ها نیز رنگ‌ها نقشی اساسی و حیاتی ایفا می‌کنند. با توجه به نوع مکان بیمارستان‌ها، باید در انتخاب رنگ‌ها دقت و ظرافت داشت، هرچند محدودیت‌های سابق درخصوص رنگ‌ها در دکوراسیون بیمارستان وجود ندارد و مرزها و محدودیت‌ها درهم شکسته شده‌اند و می‌توان بیمارستان‌ها را با هر رنگی تزیین کرد، باید با توجه به نوع بیماری، سن بیماران و با توجه بر مبانی روانشناسی رنگ‌ها، اصول معماری داخلی و مباحث علمی ثابت شده، رنگ‌ها را در دکوراسیون بیمارستان به کار برد. برای انتخاب مناسب‌ترین و منطقی‌ترین رنگ در دکوراسیون بیمارستان و مراکز درمانی، باید به چند اصل و قانون مهم توجه کرد

دیوارها را با آثار هنری آرام و روشن یا عکس‌هایی که متمم سبک دفتر کارتان است، بیارایید. از زدن پوسترهایی که در مرور زمان محو و کم‌رنگ می‌شوند، اجتناب کنید و به جای آن از تیکه پارچه‌های نقاشی هنری یا مجموعه‌ای از نقاشی‌های دیواری روی دیوار استفاده کنید، همچنین اجازه دهید شخصیت شما در این میان بدرخشد. اگر شما یک کوهنورد مشتاق هستید روی صحنه‌هایی از طبیعت تمرکز کنید. اگر به باغ و باغبانی علاقه‌مندید، روی منظره‌های گل‌ها و گیاهان زیبا تعمق کنید.
آیا شما از ورزش‌های آبی لذت می‌برید؟ روی چشم‌اندازهای تسکین‌دهنده ساحلی بازسازی ساختمان تفکر کنید. نمایش آثار هنری که علایق شخصی شما را منعکس کند، شروع بزرگ و خوبی برای گفت‌وگو با بیماران است.
۴- گیاهان طبیعی یا گل‌ها، یک حس ذاتی و عالی ایجاد می‌کنند.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com