بازسازی ساختمان

جایگاه رنگ ها در نقاشی منزل

این رنگ ها، در جایگاهی قرار می گیرند که مجموعه موجود، با یکدیگر هم خانواده هستند و نقاشی منزل هم نشینی دارند؛ برای مثال، خانواده رنگ های آبی که از آبی- سبزها آغاز می گردد و رنگ های سرد است و به آبی – بنفش ها می رسد و رنگ های نیمه گرم است یا خانواده قهوه ای، از قهوه ای خاکی تا قهوه ای هایی که طیف های نارنجی و قرمز را دربرمی گیرد پیش می رود. این شیوه برای دکوراسیون لابی ها و مکان هایی که افراد رفت و آمد زیادی ندارند، برای رفع خستگی افراد به کار می رود.

در دو قسمت پیشین، درخصوص شکست مرزهای رنگ در دکوراسیون بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سخن گفتیم. از اینکه می‌توان با یک نگاه منطقی و هوشمند از تمام رنگ‌ها در دکوراسیون بیمارستان بهره برد و برخی رنگ‌ها و خواص آن را شرح دادیم. اکنون به شرح باقی رنگ‌ها می پردازیم؛
رنگ سبز: این رنگ در دایره رنگی سرد قرار می‌گیرد، با این حال، رنگ آرامش بخش، رنگ نشاط، سرزندگی، امید، جوانی و پویایی است. رنگ سبز، رنگ حیاط است و می‌توان گفت یکی از آرامش‌دهنده‌ترین رنگ‌هاست، مانند طبیعت که روح سرزندگی را به جان می پاشد. رنگ سبز، استرس، اضطراب و بیقراری را کاهش می‌دهد و به همین علت سبب کاهش دردهای دیگر نیز می‌شود. رنگ سبز در بخش‌های بسیار حساس و پراسترس کاربرد دارد، زیرا رنگ سبز باعث آرامش چشم و قدرت بهتر تفکیک رنگ‌ها می‌شود. به همین علت در اتاق عمل، رنگ سبز باعث می‌شود رنگ‌های خونی قرمز بهتر تشخیص داده شوند . رنگ سبز متابولیسم و فشار خون و ضربان قلب را کاهش می‌دهد.
رنگ ارغوانی: این رنگ، رنگی بین صورتی و بنفش است و بسته به شدت رنگ آن در دایره گرم یا سرد قرار می‌گیرد. نماد دارایی، منطق و عقل و پایداری و وفاداری است. از این رنگ در بیمارستان‌ها کمتر استفاده می‌شود، اما می‌توان با تفکیک با رنگ‌های سبز، نقاشی منزل خاکستری و سفید، تلفیق آرامی در برخی بخش‌ها مانند اتاق انتظار ساخت، مانند اتاق انتظار کودکان یا بیمارستان زنان و زایمان.

دکوراسیون مطب پزشکان نوعی سرگرمی و کار خلاقانه است که نیاز به صرف هزینه زیادی هم ندارد. تزیین مطب دکتر به شیوه‌ای گرم، استقبال‌گر ، شیک و ماهرانه ، یک راه عالی برای ایجاد ارتباط با بیماران و خلق یک تصویر حرفه‌ای پزشکی معتبر است. هرکس تجربه انتظار در مطب دکتر را داشته باشد ، می‌داند که اتاق انتظار، مکان استرس‌زایی است.
دکوراسیون مطب پزشکان با آثار هنری زیبا، عکس‌ها، رنگ‌های آرامش‌بخش و مبلمان‌های راحت، می‌تواند به بیماران کمک کند تا در حالت آرامش قرار بگیرند. اشیاء و احجام جالب و لذت‌بخش ، مانند آکواریوم و گیاهان نیز می‌توانند تسکین‌دهنده و آرامش‌بخش باشند و ذهن بیماران را از درد منحرف کنند. اگر شما مسئول دکوراسیون و چیدمان مطب پزشکان هستید یا اگر به دنبال ایده‌های خلاقانه، موثر و طراحی داخلی با قیمت معقول و مناسب هستید، در اینجا هفت راهنمایی فوق‌العاده و موثر به شما ارائه می‌شود که می‌تواند به شما در ایجاد یک طوفان ذهنی و فکر بکر و در نهایت، آغاز یک روند طراحی منحصر به فرد پزشکی کمک کند.
۱- پیش از آنکه بر روی این پروژه آغاز به کار کنید، بسیار مهم و حیاتی است که درک روشنی از نوع خدمات پزشکی که قرار است ارائه شود، داشته باشید. به طور ایده‌آل، دکوراسیون باید انواع  آمار جمعیتی بیماران را منعکس کند؛ برای مثال، دکوراسیون داخلی مطب پزشکان اطفال باید دارای اسباب‌بازی‌های بادوام و امن، تلفن‌های همراه جالب برای بازی، جداول فعالیت ذهنی، نقاشی‌های دیواری رنگارنگ، یک مجموعه تلویزیونی با فیلم‌های کارتونی و موارد دیگری که اطفال را سرگرم می‌کند باشد. شخصی که دکوراسیون اتاق انتظار پزشکان اطفال را طراحی می‌کند، خوب است نوعی بازسازی ساختمان پارتیشن‌بندی برای ایجاد یک فضای خصوصی برای مادران شیرده را نیز در نظر داشته باشد.

سالن کنفرانس و اتاق جلسات یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر شرکت، اداره یا سازمانی محسوب می‌شود، چراکه این اتاق، اتاق تصمیم گیری و اتخاذ تصمیم‌های بزرگ و گاها حیاتی است؛ بنابراین نوع دکوراسیون این فضا بسیار حائز اهمیت است. طراحی مناسب این مکان می‌تواند قدرت انتقال و نفوذپذیری مطالب قابل عنوان را افزایش دهد. دکوراسیون اتاق کنفرانس باید حساب شده و کاربردی باشد. از میز و مبلمان تا نورپردازی، فضاسازی و چیدمان، باید از یک هماهنگی منطقی برخوردار باشد و نوع طراحی مطابق با نیازهای شرکت صورت گیرد. برای بهینه سازی ارائه افکار طراحی مان درخصوص دکوراسیون داخلی اتاق جلسات باید به نکاتی برای هرچه بهتر ارائه کردن خدمات، توجه داشته باشیم. اولین نکته، توجه به متراژ اتاق است. متراژ یکی از عناصر مهم است. در طراحی باید به محدودیت هایی که اندازه فضا برایمان ایجاد می‌کند دقت کنیم. این محدودیت‌ها می‌تواند ما را نیز محدود کند. با توجه به این محدودیت‌ها می‌توانیم نوع انتخابمان را تنظیم کنیم و میز و صندلی هایی مناسب با اندازه فضا انتخاب کنیم اصولا میز کنفرانس در وسط فضا قرار می‌گیرد تا رفت و آمد آسان‌تر باشد. در دکوراسیون داخلی این اتاق ها، فضا را طوری در نظر بگیرید که صندلی‌ها به راحتی جابه جا شوند. نکته قابل توجه دیگر، نحوه چیدمان اتاق است. اصولا میزهای انتخابی بازسازی ساختمان برای این اتاق‌ها یا به صورت مستطیل است یا بیضی، از میزهای گرد و یو شکل نیز در برخی موارد و در برخی سازمان‌های خاص استفاده می‌شود. در سازمان هایی که تعداد افراد زیادند از میزهای کنفرانس میان خالی استفاده کنید که رفت و آمد و پذیرایی آسان باشد. برای اداره‌های بزرگ، بسته به نوع کارشان، فضایی را نیز برای نصب تجهیزات در نظر بگیرید، مانند سیستم‌های صوتی و تصویری، وایت برد، کامپیوتر و تجهیزاتی از این قبیل. نورپردازی را خیلی دقیق در نظر بگیرید زیرا یکی از مهم ترین عوامل و عناصر در دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود. سعی کنید از نورهای ساطع شده از منبع طبیعی بهره بگیرید، اگر این امکان وجود نداشت، از نورهای مصنوعی زردرنگ قابل تنظیم استفاده کنید. آکوستیک بودن این نوع اتاق‌ها نیز در دکوراسیون داخلی اداری بسیار مهم است؛ زیرا هم از نفوذ ازدحام و شلوغی به بیرون جلوگیری می‌کند و هم در جلسات محرمانه برای حفظ گفت وگوهای آن جلسه بسیار حائزاهمیت است.

بازسازی ساختمان

پوشش پارچه­ ای نه تنها دکوراسیون داخلیرا مجلل نشان می ­دهد، بلکه دیوارهای خراب را نیز با هزینه ای کم به خوبی می­­ پوشاند. دو روش متداول این کار عبارت است از : کوبیدن مستقیم پارچه به دیوار و آویختن تخته پارچه ­های چین ­خوده از چوب­ پرده. انتخاب روش بستگی به جلوه ای دارد  که می­ خواهید به اتاق بدهید.  همچنین  نوع پارچه و  وضع دیوارها نیز حائز اهمیت است. منگنه کردن،  ساده ترین راه است، بازسازی ساختمان فقط باید به مصالح دیواری که پارچه به آن منگنه می ­شود، توجه کرد. چین دادن پارچه، مصرف پارچه را دو تا سه برابر متراژ در مقایسه با پارچه ­کوبی ساده، بالا می­ برد ولی ظاهر سیار برازنده­ای به دیوار و دکوراسیون داخلی می­ بخشد. پارچه چین­ خورده بیشتر از پارچه ­کوبی ساده می­ تواند نقص­­ ها را پنهان کند؛ عیب­ های سازه­ای دیوار، رنگ­ و رو رفتگی آن و نقش یا بافت برجسته و ناخواسته ­اش ، همگی با این روش قابل پوشاندن هستند. پارچه­ های سبک که قابلیت بافت بهتری نسبت به پارچه ­های سنگین دارند، برای این روش مناسب ­ترند. مقدار پارچه مورد استفاده بین ۲ تا ۳ برابر پارچه­ ی مصرفی در روش منگنه خواهد بود. با استفاده از نقاشی منزل چوب پرده ­های تلسکوپی و اتصال دیواری، تخته­ ها را نصب کنید.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com