بازسازی ساختمان

نمونه هایی از بازسازی ساختمان در خارج

دراین پروژه یک خانه قدیمی طراحی و بازسازی آپارتمان شده است. بازسازی منزل امروزه یکی از روش های کنترل هزینه های اضافی برای ساخت مجدد خانه و یا عوض کردن آن با خانه بهتر می باشد.

این مرکز خرید بزرگ واقع در شهر تایچونگ تایوان توسط گروه معماری TBCD طراحی و بازسازی شده است. قسمت های مختلف این شاپینگ مال زیبا به طور متفاوت و در عین حال پیوسته طراحی شده است و این قضیه باعث ایجاد جذابیت چشمگیری برای فضا شده.

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید این خانه یک خانه به سبک ویکتوریایی در لندن است که برای بدست آوردن فضای بیشتر یک فضای الحاقی به آن اضافه شده است و در مجموع 236 متر مربع مساحت دارد که بطور کامل بازسازی و طراحی شده است.

Johnl بازسازی آپارتمانی در قلب بارسلونا را به اتمام رساندند. قلب بارسلونا به سبک قرون وسطی می باشد که کوچه های تنگ و بافت تاریخی از مشخصه های آن است و حق تغییر نما در آن وجود ندارد ، بنابراین بازسازی یکی از مواردی است که می توان به آن فکر کرد.

طراحی و بازسازی ساختمان توسط گروه معماری EM در کانادا، اصل ساختمان در سال 1900 میلادی در چهار طبقه ساخته شده است و هم اکنون به یک خانه دوبلکس برای اقامت تبدیل شده است. سطح تغییرات به قدری بوده است که خانه ی جدید از قدیمی قابل تشخیص نیست.

دراین قسمت یک نمونه بازسازی بسیار زیبا از یک خانه ی ویکتوریایی در لندن انگلستان را مشاهده می کنید.این محل اقامت، به نام باغ کنفیلد، با توجه به نیازهای زندگی یک خانواده کوچک برنامه ریزی شده بود.پس از مطالعه عادات زندگی مشتریان، تیم تحقیق و توسعه متوجه شد که این خانواده  90 درصد از وقت خود را فقط در 10 درصد از فضای خانه صرف می کند، بنابراین حل این مشکل ،چالش اصلی برای این پروژه بود. راه حل این مشکل ایجاد یک برش در طبقه اول برای ارتباط بصری و فیزیکی در دوطبقه و انتقال حداکثر نور روز به پایین و ارتباط دوطبقه بوسیله ی راه پله بود.

مرکز پرورش احشام ارگانیک Hupomone واقع در دره ی Chileno واقع در سه مایلی غرب شهر پتالوما قرار دارد. این مزرعه برای حدود 30 سال خالی بوده است و صاحب جدید آن که یک خانواده جوان با سه فرزند می باشند برای اثبات تعهد خود به کشاورزی ارگانیک این کلبه ویلایی و انبار آن را بازسازی نمودند

شرکت معماری لس آنجلسی به همراه گروه املاک سیمون اقدام به بازسازی و طراحی مجموعه 200.000 متری دل آمو در تورنس کالیفرنیا کردند. در این پروژه ی بهبود یافته از نور ، شیشه و ارتفاع زیاد برای ایجاد تمایز و خاصیت دعوت کنندگی فروشگاه ها استفاده شده است. دل آمو هم اکنون همانند یک موزه گالری باز است و با یک طراحی ماهرانه رضایت مشتریان را جلب می کند.

گروه معماران اسکات خانه ای را در ونکوور شمالی متعلق به سال 1950 میلادی بازسازی و به اتمام رساندند. این پروژه حاصل مشارکت کارفرما و دو استاد تاریخ با این گروه بوده است.

این خانه که در یکی از روستاهای سوئیس قرار دارد به دلیل قدمت آن بازسازی و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

توجه کنید به این نکته که در حال حاضر در کشور های اروپایی فعالیتی رنگ نما شکل گرفته که در آن صاحبان املاک ارزشمند تاریخی به جای آنکه بصورت شبانه اقدام به تخریب ملک خود نمایند تا از نظارت اداره ی میراث رها شوند، اقدام به بازسازی ملک خود نموده و آنرا بازسازی ساختمان به قیمت میلیون دلاری به اتباع سایر کشور ها فروخته و یا اجاره می دهند! توجه کنید که اگر در کشور ما نیز چنین فعالیتی مرسوم بود یعنی صاحب ملک تاریخی اقدام به بازسازی آن کرده و سپس به اتباع خارجی می فروخت هیچگاه شاهد تخریب آثار باستانی به صورت شبانه نبودیم.

این آپارتمان در اسلواکی که توسط آقای Rudolf Lesňák طراحی و اجرا شده است پیش از این یک خانه ی قدیمی بوده که توسط ایشان بازسازی شده است جالب توجه اینکه مساحت این خانه 52 مترمربع می باشد و یک طراحی خوب توانسته کنیتکس موضوع کوچک بودن فضا را کاملا تحت الشعاع قرار دهد

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com