بازسازی ساختمان

تخریب و بازسازی ساختمان از ابتدا

بازسازی ساختمان داتیک

لزوم توجه به تخریب ساختمان و تدوین ضوابط مرتبط با آن بازسازی ساختمان امروزه شیوه­ های ساخت و ساز و تخریب در محیط های شهری کشورمان باعث ایجاد مشکلات و زمینه بروز نارسایی های بسیاری برای شهروندان در تمام مراحل اجرائی آن می شود. امروزه شیوه­ های ساخت و ساز و تخریب در محیط های شهری کشورمان باعث ایجاد مشکلات و زمینه بروز نارسایی های بسیاری برای شهروندان در تمام مراحل اجرائی آن می شود. از زمانی که ساخت یک بنا شروع می شود یا ساختمانی برای تجدید بنا تخریب می شود، زندگی و آسایش همسایگان و شهروندان را تحت تاثیر قرار می دهد.روش ساخت و ساز در کشور بسیار زمان بر است و این امر زمینه ساز افزایش آلودگی صوتی، آلودگی محیط، افزایش هزینه و انباشت مصالح در محیط کارگاه و اطراف سایت در طول مدت ساخت و ساز می­باشد. همچنین شیوه ساخت و ساز به­ گونه­ای است که در بسیاری مواقع تخریب بنای موجود به سختی پتینه امکانپذیر بوده و نخاله ­های باقیمانده هم قابل بازگرداندن به طبیعت نیستند و علاوه براین در بسیاری موارد منجر به خسارتهای جانی و مالی به شهروندان و کارگران ساختمانی شده است. از این رو لزوم کنترل، نظارت و منطقی کردن شیوه های تخریب و ساخت و ساز الزامی به نظر می­رسد. مطالعات انجام گرفته در رابطه با وضعیت تخریب در برخی از شهرهای دنیا ضرورت اقدامات لازم در دو بخش ساخت و ساز و دستورالعمل­ها و آیین نامه ­های تخریب برای شهر تهران را به شرح زیر نمایان می سازد:ساخت و ساز     الف) ضرورت تغییر در روش اجرای ساختمان: بدون تردید تغییر در روش های سنتی ساخت و بهره گیری از مصالح و فناوریهای جدید در جهت افزایش سرعت اجرای ساختمان و نیز کاهش هزینه ساخت و رنگ نما در نهایت سادگی و سرعت در تخریب، امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. این امر به خصوص در کاهش نخاله های تولید شده و آلودگی کمتر محیط زیست می تواند بسیار حائز اهمیت باشد؛     ب) افزایش عمر ساختمانها: در ایران سیستم های ساخت به گونه ای است که عمر ساختمانها کم می باشد و تخریب آنها در بازه های زمانی کم رخ می دهد. می توان با افزایش عمر ساختمانها تا سطح استاندارد جهانی، شرایطی فراهم آورد که تخـریب در بازه زمانی بلند صورت گیرد که به طبع آن اثرات سوء تخـریب کمتر خواهد بود.دستورالعمل ها و آیین نامه ها بخش دیگر مربوط به دستورالعمل­ها و آیین نامه های تخـریب می باشد. لازم است مجموعه قوانین جامع که تمام ابعاد تخـریب را پوشش دهد، تدوین گردد. رنگ نما این قوانین از یک طرف خود بنا، محیط و ساکنین اطراف ساختمان مورد تخریب را باید مدنظر قرار دهد و از طرف دیگر نقش عوامل اجرائی (مجری- ناظر) مرتبط با تخریب را باید مشخص کند.
تخریب ساختمان اسکلت فلزی به صورت نیمه مکانیکی

برای تخریب ساختمان های بلند فلزی به دلیل ارتفاع ، بیل مکانیکی قادر به تخریب طبقات بالایی ساختمان نمی باشد .لذا ۲ راه برای حل مشکل فوق وجود دارد اول اینکه طبقات فوقانی به صورت دستی تخریب شده و آوار حاصل از تخریب به بازسازی ساختمان عنوان تکیه گاه بیل مکانیکی مورد استفاده قرار گیرد و دوم اینکه به مقدار کافی مصالح جهت تکیه گاه بیل از محل دیگری به مکان تخریب حمل گردد که مقرون به صرفه نمی باشد.
تخریب ساختمان

تخـریب ساختمان: قاعده کلی: برای شروع عملیات تخـریب یک ساختمان سعی می شود ،ابتدا تمامی مصالحی که قابلیت بازیافت دارند استخراج شوند.(مثلا آجر ها ،آهن آلات ،کمد،چارچوب ها و …) لذا گروه تخریبچی باید تمام تلاش خود را رنگ نما جهت سالم نگه داشتن مصالح بازیافتتی انجام بدهند. شروع تخـریب : شروع تخریب معمولا از طبقات بالا و دال ساختمان منهای راه پله انجام می شود.ابتدا در هر طبقه تیغه های داخلی و دیوارهای غیر باربر و سپس بنا به ناحیه کم باری هر قسمت تخریب می شود. آهن آلات ساختمان تخریب شده را می توان با استفاده از هوا برش  یا سنگ فریز(steel shear ) بریده وجدا شود تا به متقاضی خرید آن فروخته شود.   نکات ایمنی در هنگام تـخریب: تخـریب ساختمان قدیمی یک از پر خطر ترین کنیتکس مراحل اجرایی در ساختمان می باشد،طوری که علاوه بر کارگران و اعضای فهال در کارگاه سلامتی و ایمنی سایر افراد غیر مرتبط را نظیر عابران و یا همسایگان را نیز به خطر می اندازد.لذا رعایت نکات زیر حین انجام عملیات تـخریب الزامیست: 1.     همراه داشتن کلاه ایمنی برای تمامی کارگران تخـریب چی و تمامی کسانی که در کارگاه حضور  فیزیکی دارند. 2.     اجرا و نصب داربست به همراه توری و گونی (کیسه) روی ان به منظور حفظ ایمنی عابران 3.     نصب  سازه های محافظ  برای دیوارهای همسایگان که با ساختمان تخریب دیوار مشترک دارند. 4.     …. جمع آوری: پس از انجام 80% عملیات تخـریب ساختمان می توان اقدام به جمع آوری و تخلیه (خاکبرداری) در ساختمان کرد.از این رو با آوردن یک لودر متناسب (job انگلیسی 190 ) با توجه به عرض ورودی ساختمان (بحر زمین ) وسرویس های کمپرسی با احجام متناسب بازسازی ساختمان اقدام به خاکبرداری ساختمان می شود.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com