بازسازی ساختمان

بازسازی و فضای ساختمان

معماری داخلی نقش عمده ای در پتینه کیفیت فضای ساختمان ایفا می کند. نحوه چیدمان بازسازی ساختمان و تقسیم بندی فضا، جنس و رنگ پوشش سطوح ( کف، سقف و دیوارها ) ، نور پردازی، مبلـمان و مجموعه عوامل موثر دیگر تعیین کننده زیبایی و کار آمدی فضاهای داخلی هستند. امروزه تاثیر معماری داخلی بر آرامش ( مجموعه هنجارهای عصبی) ، راندمان (در فضاهای اداری ) ، اثر بخشی ( در فضاهای تجاری ) بسیار بدیهی و لازم به نظر می رسد.

اگر شرکت بازسازی کادر اجرای و طراحی مجرب و دلسوز داشته باشد می تواند با مدیریت صحیح هزینه های بازسازی راکاهش و بار مالی کمتری به صاحب ملک تحمیل گردد.برای تعیین قیمت بازسازی شما می توانید با پرداخت حق کارشناسی، از کارشناسان پیمانساز بهره بگیرد که کادر اجرای و طراحی خبره و کاربلد در زمینه بازسازی دارند. کارشناسان پیمانساز به شما کمک می کنند که کمترین تغییرات با بیشترین کاربری را در بازسازی ساختمان داشته باشید.

سوال های دیگری هم هستند که در این پروسه تاثیر گذار اند، مانند این سوال که چند نفر از این حمام و سرویس بهداشتی استفاده خواهند کرد؟ فضای فعلی شما چه چیزی کم دارد که باید در حمام جدید به آن اضافه شود؟ چه کسانی قصد استفاده از این حمام را دارند؟ آیا شما قرار است که تا آخر عمر در همین خانه زندگی کنید؟ آیا شما فقط احتیاج به فضایی با ظاهری نو و مدرن دارید؟ یادتان باشد که جواب به هرکدام از این سوال ها می تواند شما را در یافتن جواب روشن تر راهنمایی کند.

بعد از نهایی شدن آلترناتیوها حالا نوبت آن است که متریال ها را با آن ها هماهنگ کنید. شاید مواد و مصالح انتخابی شما با طرح پیشنهادی تان جور در نیاید، به هر حال باید قبل از خریداری متریال ها و تجهیزات حمام و نقاشی ساختمان سرویس بهداشتی تان تمام جزئیات را چک کرده باشید. لیستی از متریال ها و مواد و مصالح مورد علاقه تان تهیه کنید و آن را با اهالی فن انتخابی تان به شور و مشورت بگذارید. گرچه به نظر می رسد که جزئیات این بخش پایان ناپذیر هستند، اما به هر حال ما لیستی را در اختیارتان قرار می دهیم شاید که به شما کمک کند تا بدانید راجع به متریال کدام تجهیزات باید تصمیم بگیرید:

بودجه صاحبخانه محدود بود و هزینه عوض کردن کابینت‌ها بیش از آنچه به نظر می‌رسد سر به فلک می‌کشید. برای همین طراحان به جای تعویض کامل کابینت‌ها ترجیح دادند با ترفندهای ساده تازگی را به این آشپزخانه بیاورند. استفاده از رنگ سفید یکی از این ترفندها و روشی کم هزینه در نحوه بازسازی خانه های قدیمی است که در هر خانه‌ای جواب می‌دهد. کابینت‌های سفید هیچ‌وقت قدیمی نمی‌شوند و همیشه به روز جلوه می‌کنند؛ ضمن اینکه با یک کفپوش چوبی مناسب و عوض کردن سنگ‌های روی کانترها به‌طور کلی نمای آشپزخانه با صرف هزینه‌ای اندک از هزینه بازسازی خانه زیر و رو می‌شود.

این روزها دیگر داستان جدا کردن فضای آشپزخانه‌ها در نحوه بازسازی خانه های قدیمی بازسازی ساختمان فرق کرده است. حالا طراحان داخلی ترجیح می‌دهند هرقدر که می‌توانند فضای فعالیت در آشپزخانه را روی جزیره‌ها بیاورند. مانند این آشپزخانه که بعد از یک تغییر اساسی با قرار دادن اجاق گاز روبه‌روی فضای غذاخوری یک‌جورهایی تعامل بین دو فضا به وجود آورده‌اند. کوتاه کردن بلندی اوپن و پهنا دادن به آن، فضای بسته خانه را بازتر از قبل نشان می‌دهد؛ به‌خصوص اینکه استفاده از سنگ‌های کوارتز و کورین برای روی کانتر این روزها به اولین انتخاب طراحان برای جلوه دادن به آشپزخانه‌های قدیمی تبدیل شده است.

این همان خانه زردرنگ قدیمی است. مشکل دیوارها که بماند اما این وسط نکات دیگری هم روی اعصاب صاحبخانه بود که از قضا طراحان داخلی برای آن هم ایده‌های خودشان را داشتند. صاحبخانه از شومینه و طراحی قدیمی‌اش ناراضی بود و می‌خواست همراه عوض کردن رنگ دیوارها آرک‌های شومینه هم برداشته شود یا حتی دیوار آجری پشت آن هم تغییر کند اما طراحان داخلی نظر دیگری داشتند. این همان هنر نمایش قبل و بعد از بازسازی خانه می باشد.

معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران ضوابطی را برای طراحی و اجرای نما نقاشی ساختمان با هدف جلوگیری از آشفتگی و بهم ریختگی نمای شهری پایتخت به شهرداری های مناطق 22 گانه ابلاغ کرده است. این ضوابط را می توان ضوابط عمومی طراحی نمای ساختمان در شهر تهران نامید. علاوه بر این ضوابط عمومی ، شهرداری های مناطق نیز ضوابطی مختص به خود را تهیه و تنظیم کرده اند که پتینه جهت طراحی نما علاوه بر رعایت این ضوابط عمومی بایستی مد نظر قرار گیرند. این ضوابط اختصاصی را می توانید در دیگر مطالب ارائه شده در این وبسایت مطالعه فرمایید. در این مطلب به بیان ضوابط عمومی مناطق 22 گانه تهران می پردازیم

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com