بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان فرسوده

بعضی از سازندگان ساختمان آنقدر مصالح نامرغوب کار می کنند که پتینه خریداران بعد از مدت کوتاهی ناچار به بازسازی آپارتمان می گردند و دسته دیگری از مردم بازسازی ساختمان و بازسازی آپارتمان خو د را به خاطر تغییرات در کاربری آن و یا کابردی کردن فضا ها انجام می دهند در هر صورت ساخت ساز غیراصولی باعث بازسازی زودرس می شود شاید چنین رویه ای کمتر جایی از دنیا حاکم باشد. گفته می‌شود عمر مفید ساختمان‌ها در کشورهای پیشرفته 100 سال است. اما درایران اگر اصولی ساخته شود به طور میانگین این رقم به 20 الی 30 سال کاهش پیدا می‌کند و همین مسأله باعث می‌شود که مالکان با بالارفتن سن ساختمان، برای بازسازی آن به تکاپو بیفتند و اگر از بازسازی ساختمان صرف‌نظر کنند، ناگزیرند با مشکلات متعددی نظیر گرفتگی لوله‌ها و.. دست و پنجه نرم کنند. البته نباید جذابیت متریال نوین چه در بازسازی تجاری و چه در بازسازی منزل و بهبود روش زندگی را فراموش کرد

سه دلیل کلی برای بازسازی حمام و سرویس بهداشتی وجود دارد که در ادامه با هم این سه دلیل را بررسی می کنیم و با هم می بینیم که برای هر کدام از دلایل باید چه چاره ای جویید تا به بهترین نتیجه رسید.

۱. چهره ای نو برای حمام و سرویس بهداشتی: این اولین دلیلی است که معمولا نقاشی ساختمان مردم به خاطر آن دست به بازسازی حمام و سرویس بهداشتی خود می زنند. اگر چهره فعلی حمام و سرویس بهداشتی تان شما را خسته کرده است و شما فقط نیاز به چهره ای جدید برای آن دارید باید تمرکز خود را بر روی مواد و مصالح بگذارید. می توانید کاشی های جدید و مدرن تری انتخاب کنید و یا دیوارپوش ها را عوض کنید.

۲. بالا بردن ارزش خریدخانه: اگر هدف تان از بازسازی حمام و سرویس بهداشتی تان بالا بردن ارزش خانه برای فروش است باید امکاناتی را که اغلب خریداران برای آن ارزش قائل هستند را مد نظر قرار دهید، به طور مثال تجهیزات سرویس بهداشتی مدرن یکی از این امکانات است.

۳. کارآیی بهتر حمام: بعضی از حمام ها و سرویس بهداشتی ها هم هستند که یا دسترسی های داخلی آن ها مشکل ساز است و برای استفاده از امکانات آن ها باید به دردسر افتاد یا محفظه های نگهداری وسایل داخل آن ها کم است و به همین دلیل صاحبین بازسازی ساختمان این نوع حمام ها به فکر بازسازی آن ها می افتند تا بتوانند راحت تر از این فضا استفاده کنند.

بعد از این که روی جزئیات به توافق رسیدید و هم طرح تان؛ منظور نحوه چیدمان و طراحی دکوراسیون داخلی حمام و سرویس بهداشتی تان و هم متریال ها و مواد و مصالح انتخابی تان نهایی شد و دیگر بحثی روی آن ها نداشتید، باید به سراغ تهیه نقشه ها اجرایی بروید. البته که برای تهیه نقشه های اجرایی به کمک اهالی فن و متخصصین آشنا به این حوزه احتیاج خواهید داشت. البته به غیر از نقشه ها نیاز به مجوزهایی هم خواهید داشت که مطمئن ترجیح می دهید تا افراد خبره در این کار به دنبال انجام آن بروند.

و نکته آخر در هنگام انتخاب پارکت شناسایی برند معتبر عرضه کننده پارکت است ، نقاشی ساختمان حتما از عرضه کننده پارکت بخواهید پروژه های اجرا شده خود که ترجیحا چندین سال از اجرای آنها گذشته است را به شما نشان بدهند ، عدم باز شدن درزها عدم باد کردگی و عدم تغییر رنگ از نکته هایی هستند که باید در پروژه های آنها مدنظر قرار دهید .

اگر به این رنگ علاقه دارید اما نمی خواهید فضا را پر از آن رنگ کنید ، مقداری از آن را در قالب عناصر و لوازم جانبی چون گلدان ها و کوسن ها وارد دکوراسیون کنید.
اگر می خواهید سراسر دکوراسیون خانه را با رنگ فیروزه ای شکل دهید ، فراموش نکنید بهتر است طرح و نقش های کمتری را وارد دکوراسیون سازید. عناصر بزرگ و وسیع چون پرده ها ،کاناپه ها و … باید ساده باشند و طرح و نقش ها  پتینه به مقدار کم به وسیله وسایل کوچکتر وارد دکوراسیون شوند .

حفره خالی بین دو دیوار ممکن است بصورت طبیعی یا مکانیکی بوجود آمده باشد، در هوای سرد خورشیدی بین دو لایه پرده‌ای ایجاد حرارت به گردش در می‌آید و در هوای گرم دریافت خورشیدی کاهش داده می‌شود، در هر دو مورد فرض بر این است که بازسازی ساختمان مقدار بیشتری از عایق با استفاده از این روش در مقایسه با روش قدیمی به دست می‌آید، مطالعات اخیر حاکی از این است که عملکرد انرژی ساختمان‌هایی که نمای دولایه دارند در سرما و گرما و در فصل‌های سرد و گرم با استفاده از بهینه‌سازی سیستم تهویه بسیار بهتر می‌شود.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com