بازسازی ساختمان

رنگ شیمیایی در نقاشی ساختمان

رنگ اکریلیک رنگی شیمیایی که با خواص دوام و درخشندگیش نخست نقاشی ساختمان در صنعت اتوموبیل سازی به کار رفت و اخیراً نیز در انواع نقاشی‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌است. رزینهای آکریلیک به دو دسته پایه حلال نفتی و حلال آب تقسیم میشوند. خصوصاً آن دسته که به آسانی در آب حل می‌شود، زود خشک می‌شود و سطحی سخت و آسیب ناپذیر به وجود می‌آورد، گرچه باید افزود فاقد خواص ظرافت پذیری و عمق و جلای رنگ روغن یا آکرلیک پایه حلالی است. رنگهای اکریلیک بسیار متنوع هستند و برای ایجاد بافت در سطوح مناسبند چون غلظت بالایی دارند و به سرعت خشک می‌شوند. رنگ اکریلیک انعطاف پذیر است و به همین علت روی تمام سطوح از جمله مدل‌های خمیر کاغذ پارچه و کفش قابل استفاده است. رنگ‌های اکریلیک پایه آب نسل جدید از رنگ‌های ساختمانی می‌باشند که با توجه به مسائل زیست محیطی و عدم استفاده از حلال‌های آلی و مواد مضر کاربردی این نوع رنگ‌ها روبه افزایش است. بطوریکه به تدریج جایگزین مناسبی برای رنگ‌های روغنی الکیدی می‌باشند. رنگ ترافیک که عموماً برای خط کشی خیابانها پتینه استفاده میشود هم از رزین آکریلیک پایه حلالی استفاده میشود.

برای زیبا سازی محیط زندگی راه های زیادی وجود دارد که یکی از ساده ترین آنها برای ایجاد تغییر در دکوراسیون منزل و محل کار، رنگ آمیزی و نقاشی دیوارها است. بدون شک بعد از مدتی هر خانه ای نیاز به ترمیم و تمیز کردن دیوارهای کثیف و دوده گرفته است و از طرفی هم موارد زیادی مانند رنگ های مختلف و یا کاغذ دیواری ها (که البته در این مقاله به بحث کاغذ دیواری نپرداخته ایم) وجود دارد که شاید رنگ نما با دیدن این همه اسم رنگ سردرگم شویم و ندانیم که مزایا و معایب هرکدام از این رنگ ها چیست و چه کاربردی دارند.

از سری پوشش های جدید که به رنگ های دکوراتیو معروف می باشد. پتینه کاری است هنری که در آن با استفاده از رنگ ها و ابزار مختلف بافت های بصری زیبا و جذاب بر روی سطوح مختلف ایجاد کرد.  رنگ پتینه این قابلیت را مهیا میسازد تا بتوانیم سلیقه، تفکر، و حس خود را در آن دخیل کنیم و ناچار به پذیرش طرح ها و مدل های تکراری کارخانه ای مانند کاغذ دیواری ها نباشیم.

هر گاه قرار است دو رنگ با هم استفاده شود امکان به وجود آمدن تغییر وجود دارد. این نکته در صنعت نساجی، در هنرهای گرافیکی بر رنگی و در دکوراسیون منزل برای رنگ زدن و فرش کردن در نظر گرفته می شود. تفریق زمینه، کنتراست همزمانی و کنتراست مکمل غیرمنتظرترین اثر خود را زمانی می گذارند که رنگها نه خیلی متفاوت بلکه به هم نزدیک باشند. حتی کارکشته ترین طراحان هم این انتظار را دارند که نزدیک به هم روی یکدیگر اثر بگذارند، گرچه شاید چیزی در این باره بر زبان نیاورند. متأسفانه هر چه دو رنگ به هم شبیه تر باشند، وقتی قرار بگیرند اختلاف هایشان پتینه آشکارتر می شود.

نقاشی ساختمان

تغییرات رنگی ایجاد شده توسط کنتراست همزمانی ، کنتراست مکمل و زمینه همیشگی و در عین حال قابل پیش بینی هستند و هر کمپوزیسیون رنگی را تحت تأثیر خود قرار میدهند. تغییرات رنگ نمودهائی هستند که باید از آنها جلوگیری شودف اما می توانند نیروهای مفیدی نیز باشند، زیرا بر خلاف تغییرات رنگی ایجاد شده توسط نور، یک طراح می تواند تغییرات ناشی از محل رنگ ها را از همان مراحل ابتدائی یک طرح تحت تسلط خود درآورد.

در جوامع صنعتی که مردم زمان زیادی را در محیط های محصور و تحت تأثیر چراغ های مصنوعی سپری می کنند، اثر نور و رنگ محیط بسیار اهمیت پیدا می کند. فرض کنید گروهی از معماران و کارکنان شروع به ساخت بنایی در زیر آب و در اعماق دریا نقاشی ساختمان و نیز عده ای در محیطی که با اشعه ی مستقیم خورشید در تماس هستند در حال ساخت و ساز می باشند.

گروه اول کاملاً از نور خورشید دور شده و گروه دوم در معرض مستقیم نور خورشید قرار می گیرند، در این شرایط  بالاجبار و برای تعدیل نور فضا تنها می توان از نورهای مصنوعی استفاده کرد و اینجاست که آگاهی و تحقیق در مورد اثرروانی رنگ و نور بر روی افراد و علم به روانشناسی رنگ ها در معماری، اهمیت خاصی پیدا می کند. بسیاری از دانشمندان معتقدند که نور و رنگ تأثیری پتینه به مراتب بازسازی ساختمان بیشتر از آنچه در گذشته تصور  می شد، بر روی سلامتی و رفتار انسانها دارد.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com