بازسازی ساختمان

رنگ اکرولیک نقاشی ساختمان

رنگ اکریلیک رنگی شیمیایی با خواص دوام – درخشندگی و انعطاف پذیری بالا ابتدا در نقاشی ساختمان صنعت خودرو سازی و اخیرا در انواع نقاشی ها مورد استفاده قرار میگیرد. رزین های اکریلیک به دو دسته پایه حلال نفتی و حلال آب تقسیم میشوند. رنگ‌های اکریلیک پایه آب نسل جدید از رنگ‌ های ساختمانی میباشند که با توجه به مسائل زیست محیطی و عدم استفاده از حلال‌ های آلی و مواد مضر کاربردی این نوع رنگ‌ ها رو به افزایش است. این رنگ ها که به دلیل دارا بودن پایه ی آب از رنگ های روغنی ارجحیت دارند. در تمامی رنگ ها و انواع مات، براق و نیمه براق عرضه می گردند اما نسبت به رنگ های روغنی از براقیت کمتری برخوردارند. همچنین رنگ ترافیک که برای خط کشی خیابان ها از آن استفاده می شود نیز از رزین اکریلیک پایه حلالی استفاده میشود.

رنگ تنها در بافت چیزهای دیگر وجود دارد. رنگ، اشیاء قابل لمس (کفش آبی) و چیزهای غیر قابل لمس (آسمان آبی) را توصیف می کند یا تغییر می دهد. رنـگ همواره جزئی از کمپوزیسیون است، خواه کمپوزیسیون سنجیده یا تصادفی باشد، خواه طرح ریزی شده یا دست نخورده.

رنگهایی که با هم به کار می روند یک کمپوزیسیون رنگ را به وجود می آورند. یک گروه از رنگها که بسته به شیوه یا صنعت طراحی گزینش می شوند، گزینه رنگی یا رنگ بندی یا دیگر اصطلاحات کلی نام دارند. ایجاد یک گزینه رنگی می تواند نخستین بازسازی ساختمان گام در خلق یک دیزاین باشد، اما به تنهائی هرگز نمی تواند جایگزین دیزاین کامل و رنگ شده باشد. محل یا جایگیری رنگ ها نسبت به یکدیگر تأثیر عمیقی بر چگونگی ادراک هر رنگ مجزا می گذارد.

در مراکز تأدیبی و تربیتی، جایی که کودکان بزه کار تحت مراقبت ویژه تربیتی قرار می گیرند، استفاده از اثرات روانی رنـگ ها یا همان روانشناسی رنگها در محیط های متفاوت بسیار اهمیت پیدا می کند. به عنوان مثال بازسازی ساختمان در یکی از این مراکز در آمریکا طرحی به نام اتاق صورتی مورد استفاده قرار می گیرد.

هنگامی که کودکان تحت پوشش دچار حمله های خشونت بار و عصبی می شوند در این اتاق ها نگهداری می شوند و نتایج به دست آمده این است که آن ها به سرعت به حالت آرامش بازگشته و انجام حرکاتی مانند داد و فریاد و کوبیدن پتینه دست و پا به زمین را قطع می کنند و اغلب طی ده دقیقه به خواب می روند.

این رویکرد برای آرام کردن نوجوانانی که دچار جنون و روان پریشی هستند و تا سه سال پیش با استفاده از نیروی قهریه با آن ها برخورد می شد، بسیار موثر است. در حال حاضر این روش به معنی واقعی کلمه بر روی آن ها تأثیر داشته است.

نقاشی ساختمان

صرف نظر از آثار یافته شده در تمدن موهنجودارو، پیشینه کهنترین مجسمه ها در هند با تاریخ قدیمی ترین آثار معماری همزمانی دارد و هر دو متعلق به دوران حکومت آشوکا فرمانروای هنرپرور امپراطوری مائوری است. با وجود این که در آثار ادبی از ساختمان های چند طبقه و کوشک های باشکوه متعلق به دوران ودایی سخن میرود، اما نشانی از آنها بر جای نمانده است. به نظر میرسد، در دوران حکومت آشوکا برای اولین بار از سنگ برای مقاصد معماری و پیکرتراشی استفاده شده است. مهارت و کمال آثار بر جای مانده از این دوران جای تردیدی باقی نمیگذارد که معماری و پیکرتراشی از قرنها پیش در حالی توسعه و کمالی بوده است. احتمالاً تا قبل از این دوران، چوب عمده ترین ماده به کار گرفته شده در معماری و پیکرتراشی بوده است، به همین نقاشی ساختمان سبب بقایای ارزشمندی از آنها بر جای نمانده است.

در روانشناسی رنگهای سنتی می توان این نکته را خاطر نشان کرد که این پتینه مجموعه رنگ ها بسیار شبیه مجموعه ی با سلیقه (برازنده) و قدرتمند است ولی تکیه کمتری به روی رنگ مشکی دارد. در عوض این گروه تاکید بیشتری بر آبی دریایی نیمه پر رنگ (و کلا زیر مجموعه های آبی) سبز شکاری، قرمز شرابی (بورگاندی)، قرمز شاتوتی ، آلویی، طلایی کهربایی، خاکستری متوسط تا بازسازی ساختمان تیره،خاکستری مایل به قهوه ای و قهوه ای مایل به قرمز (ماهونی ، ماهوگانی) دارد. اینها رنـگ هایی مهم و تاریخی هستند که حسی از پیوند را تداعی می کنند. اگر رنگ نما قرار باشد برای ایجاد تأکید یا کنتراست بیشتر ، رنـگ های متالیک مورد استفاده قرار گیرند، رنـگ مفرغی نافذ بیا طلایی براق بهترین انتخاب هستند.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com