بازسازی ساختمان

نقاشی ساختمان و رنگ های وسوسه کننده

این رنگ ها وسوسه کننده که هر طبعی را تحریک می کند از قرمز تند، ارغوانی تند، نارنجی شاداب و صورتی تکان دهنده و سایه های عسلی خردلی تشکیل می شود که برای افزایش حس نمایشی خود، ممکن است با یک پرده ی سیاه مطلق در یک جا ظاهر شوند. این مجموعه گروه رنگی ، رنگهای متوسط یا کمرنگ نیستند. آنها باید تیره یا روشن یا تونالیته متوسط قوی باشند. پیام شهوانی و محرک این مجموعه رنگ ها کاملا واضح است : اگر می توانید در مقابل من مقاومت کنید.

هر چیزی را که میبینیم یا به کار می بریم دارای یک طرح است، از بشقاب غذاخوری گرفته تا جعبه صابون و لباس و تیر چراغ برق، رنگ فقط یکی از ارکان دیزاین و طراحی است. دیگر ارکان دیزاین با تأثیر متقابل روی رنگ، جلوه های رنگی را ایجاد، تقویت پتینه یا عوض می کنند.

اگر فرض کنیم دیزاین همچون یک کتاب رنگ آمیزی است، به راحتی می توانیم کاربرد رنگ را در آن در نظر بگیریم؛ داخل خطوط کلی را اگر با یک گروه از رنگ ها پر کنید به یک نتیجه و جلوه خواهید رسید و اگر با گروهی دیگر از رنگها پر کنید جلوه متفاوتی را خواهید دید. آنچه که گفته شد بدین معناست که رنگ، دیزاین را تغییر می دهد و کاملاً هم درست است.

برعکس این هم کاملاً درست است، یعنی دیزاین نیز رنگ را تغییر می دهد. دیزاین درک از رنگ را چنان به شدت تغییر می دهد که چنین به نظر می رسد که این دو به طرز تلفیق ناپذیری با هم ترکیب شده اند. خوب است قبل از آنکه به بررسی راه های نقاشی ساختمان کاربرد ماهرانه رنگ برای ایجاد جلوه های مختلف بپردازیم، نگاهی به دیگر ارکان دیزاین که بر درک رنگ تأثیر می گذارند بیندازیم.

نقاشی ساختمان

صورتی که رویایی ترین رنگ است، آرامش بخش تر است. تیمهای ورزشی گاهی اوقات رختکن تیم های رقیب را صورتی رنگ می کنند چون تیم های رقیب روحیه شان تضعیف می شود. رنگ صورتی کم حال یکی از بارزترین نمونه های رنگی است که در مکان های مختلفی برای مقاصد رنگ آمیزی و طراحی نور از آن استفاده می شود و اثر مستقیمی بر روی سلامتی روان و رفتار افراد دارد. با این وجود تفسیرهای رنگ نما متفاوتی درباره تأثیر روانی رنگ ها بر روی ذهن و کنترل آن و روانشناسی رنگها وجود دارد.

خاکستری، رنگیست آزاد از هرگونه محرک یا گرایش درونی، نه اضطراب آفرین است و نه آرام بخش. این رنگ مجب میگردد که چشم و اعصاب دچار خستگی و ملامت نگردد، زیرا اعصاب چشم نه اجباری دارند که مانند موجهه با سفیدی، با شدت آن مقابله پتینه کنند و نه مجبورند که مانند مواجهه با سیاهی فشاری را متحمل شوند.

اولدهرینگ، فیزیولوژیست مشهور چنین گفته است :

« چشم و اعصاب همیشه تمایل بیشتری به رنگ خاکستری دارند و موقعی که این رنگ وجود نداشته باشد، فقدانش ناراحتی ایجاد میکند، زیرا آرامشی که در اثر رنگ خاکستری به وجود میآید از بین میرود. اثر آرام بخشی را که در اثر رنگ های هارمونی روی اعصاب انسان میگذارد همان اثر را رنگ خاکستری نیز دارد.

اثرات روانی رنگ خاکستری باعث شده است که از دید روانشناس رنگ های اصلی شامل زرد، آبی، قرمز، سبز به اضافه دو رنگ خنثی یعنی سفید و سیاه باشند. در حالی که رنگ های اصلی از نظر نقاش زرد، قرمز، آبی و از نظر بازسازی ساختمان فیزیکدان قرمز، آبی و سبز است. »
تاثیر رنگ بر اشتهای افراد

با وجود اینکه آبی یکی از پرطرفدارترین رنگهاست کمتر از سایر رنگها اشتها آور است. غذای آبی در طبیعت نادر است محققان تغذیه می گویند هنگامیکه انسانها در جستجوی غذا بودند، دریافتند که از چیزهای فاسد وسمی دوری کنند که اغلب به رنگ آبی، مشکی، یا ارغوانی هستند. غذای آبی رنگ برای بررسی چیزهای مورد آزمایش بکار می روند، که سبب کم اشتهایی می شوند. برای غذا رنگ های سبز، قهوه ای و قرمز پرطرفدارترین رنگها هستند. رنگ قرمز اغلب برای دکوراسیون رستوران مورد استفاده قرار می گیرد. چون اشتها آور است.

استفاده از انرژی خورشیدی این روزها در صنعت ساختمان بسیار اهمیت دارد. از سوی دیگر نیاز فوری و روز افزون برای کاهش مصرف انرژی در ساختمان منجر به وجود آمدن تقاضا برای انرژی های جدید شده است. این نیاز ساختمان های تک واحدی نقاشی ساختمان تا سالن های اجتماعات را در برمی گیرد. به کار گیری انرژی خورشیدی در ساختمان به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در شکل ساختمان تاثیرگذار است و باعث می شود رابطه بین معماری و تکنولوژی اهمیت بیشتری پیدا کند. هنگامی که فناوری انرژی خورشیدی را در پوسته ساختمان به کار میبرند و صحبت از رابطه متقابل میان معماری و استفاده از انرژی خورشیدی مطرح می شود، آن را طراحی خورشید می نامند.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com