بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان طبیعت گرا

معماری طبیعت گرا از متدهای ساخت و ساز پایدار استفاده می کند و همیشه تمرکز بازسازی ساختمان  اصلی خود را بروی محیط زیست قرار می دهد. یک معمار برای  کسب مدرک در چنین رشته ای نیاز به کسب برخی مهارت ها دارد که بالاتر از مدرک استاندارد در معماری است. یک معمار آموزش دیده برای ساخت سازه اش تماما الهامات خود را از طبیعت و توپوگرافی منطقه می گیرد. شکل های زیر یک خانه ییلاقی متعلق به ۶۰ سال پیش را نشان می دهد که به تازگی بازسازی شده و به خانه ای مدرن تبدیل شده است. خانه جدید از جنگل اطراف و همچنین نور طبیعی استفاده حداکثری را برده است.

قرار گیری تلویزیون در اتاق نشیمن طوری است که علاوه بر اتاق نشیمن از اتاق خواب نیز رنگ نما می توان به راحتی به تماشای تلویزیون پرداخت، مثلا شب ها که فوتبال دیر وقت پخش می شود می توانید برای تماشای فوتبال نقاشی ساختمان بروی تخت خود دراز کشیده و به بازسازی ساختمان راحتی به تماشای فوتبال بپردازید، شاید هم در حین فوتبال خوابتان برد! اما از نشیمن و اتاق خواب که بگذریم به آشپزخانه می رسیم که فضایی بسیار کوچک را به خود اختصاص داده اما در همین فضای کوچک هم باز از فضای ذخیره سازی زیاد و بسیار شیک استفاده کرده طوری که کاملا نیازهای خانواده کم جمعیت برای نگهداری ظروف و لوازم را فراهم می کند.

یکی دیگر از طرح های جالب که در تکنیک های جدید آموزش رنگ آمیزی دیوار مورد استفاده قرار می گیرد، طرح نقاشی پاششی است. از آنجایی که در این طرح از رنگ های زیادی استفاده می شود، شکل زیر فقط یک نوع از این رنگ را نشان می دهد که طرحی خال دار است. تکنیک جالب دیگر رقیق کردن رنگ با آب است، با این کار می توانید طرحی شبیه سنگ مرمری ایجاد کنید. البته این تکنیک پتینه بیشتر بروی دیوار صاف راحت اجرا می شود اما تا خشک شدن رنگ ممکن است رنگ ها کمی بهم بخورند، برای ساده تر شدن کار می توانید این رنگ را بروی بوم های نقاشی پیاده کرده بازسازی ساختمان و پس از خشک شدن، بروی دیوار بچسبانید، طرحی که شبیه کاغذ دیواری شده و براحتی نیز از دیوار جدا خواهند شد.

بازسازی ساختمان

تقریبا تمامی اتاق ها در این خانه به استخر دسترسی داشته و همچنین نمای بی نظیر شهر در همه آنها قابل رویت است. اتاق اول از رنگ های کمی استفاده کرده و بیشتر سفید بر فضا حکمرانی می کند. روتختی و بالش های سفید جلوه ای مدرن به تخت خواب داده و آنرا به نقطه کانونی دکوراسیون تبدیل کرده است. اما اتاق خواب دوم تنوع بیشتری نسبت به اتاق اول دارد. وجود قالی خاکستری رنگ در کنار روتختی کنیتکس و بالش های بنفش و همچنین چراغ آویز زیبا نزدیک تخت، فضایی جذاب و پرانرژی در اتاق ایجاد کرده است.

در این آپارتمان کوچک، طراح، تاکید زیادی بروی استفاده از رنگ های متعدد اما هماهنگ نقاشی ساختمان در دکوراسیون داخلی داشته است. در کنار رنگ های متعدد، لوازم خانگی لوکس با استایل طراحی بسیار ویژه و شیک قرار گرفته اند تا همه چیز در نهایت خود قرار بازسازی ساختمان داشته باشد. همانطور که در عکس ها مشاهده می کنید تم رنگی خانه از رنگ زرد و بنفش تشکیل شده، تُن هایی که به خوبی با یکدیگر هماهنگ می شوند و فضایی بسیار دلپذیر و خواستنی در دکوراسیون ایجاد می کنند. با اینکه سبک طراحی داخلی معاصر و مدرن است اما از عناصر کلاسیک هم در دکوراسیون استفاده شده است. مثلا درب خانه، درب کابینت های میز تلویزیون در اتاق نشیمن، کفپوش چوبی با چنش جناغی و به طور کلی تمامی لوازمی که از جنس چوب به رنگ تیره هستند همگی جزئی از عناصر کلاسیک این خانه محسوب می شوند. آپارتمانی که در این مطلب با آن آشنا خواهید شد به زیبایی این تغییر و ترکیب طرح های مدرن قرن گذشته با طرح های مدرن امروزی را نشان می دهد بطوریکه می توان از آن بعنوان نمونه ای شاخص و سرآمد نام برد. ترکیب خطوط صاف و بدون انحنا در طراحی در کنار کارایی مفید لوازم که از ویژگی های طرح های مدرن سال های گذشته محسوب می شوند با الگوهای برجسته و بازسازی ساختمان شاخص امروزی (مانند اشکال هندسی و جئومتریک در دکوراسیون)، محیطی بسیار یگانه و منحصر بفرد در این آپارتمان مسکونی ایجاد کرده است. (استفاده از اشکال هندسی گوناگون در دکوراسیون خانه)

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com