بازسازی ساختمان

بازسازی آپارتمان و چیدمان آن

دکوراسیون و چیدمان آپارتمان های کوچکی که در این مطلب بازسازی ساختمان با آنها آشنا خواهید شد همگی نقاشی ساختمان مساحتی کمتر از ۵۰ متر مربع دارند و با تکیه بر پالت های تک رنگ علاوه بر جادار نشان دادن فضا، جریان و پیوستگی را در دکوراسیون داخلی حفظ می کنند. اما چیزی که بیشتر در این خانه ها خودنمایی می کند حضور رنگ های پر انرژی است که به صورت کاملا متمایز و ناگهانی خود را در معرض دید دیگران قرار می دهند و بگونه ای تبدیل به نقطه کانونی در دکوراسیون منزل می شوند. برای مثال در یکی از مدل های زیر اتاق نشیمن با مبلمان و لوازمی به رنگ خاکستری تزئیین شده است اما وجود رنگ سبز در تم رنگی حنثی سفید و خاکستری کاملا فضای خانه را از تک رنگی و یکنواختی نجات داده و به آن انرژی مضاعف بازسازی ساختمان بخشیده است.

همه چیز در این خانه، بافت مخصوص به خودش را دارد و با نور نرمی که از میان پرده های سفید فیلتر شده و داخل منزل را روشن می کند، اتسمفری بسیار گرم و آرامش بخش در فضا بوجود می آورد. هدف اصلی طراحی این منزل ایجاد محیطی بازسازی ساختمان سرگرم کننده، آرامش بخش و الهام بخش برای مالکان و مهمانانی که به خانه وارد می شوند بوده است. پالت های رنگی استفاده شده در دکوراسیون منزل در تن های کاملا خنثی استفاده شده اند و سپس با دقت زیادی رنگ های قوی تر  را به وسیله اسباب و اثاثیه منزل از قبیل مبلمان، قفسه ها، کفپوش ها و … به طراحی داخلی اضافه کرده اند. همانطور که مشاهده می کنید در طراحی این خانه سعی شده از نوعی ساده گرایی پیروی شود تا تمامی عناصر موجود در بازسازی ساختمان خانه با هماهنگی کامل با یکدیگر ترکیب شوند.

کشتی تفریحی زیر برعکس مدل بالا از سبکی کاملا کلاسیک در طراحی داخلی خود استفاده می کند. قسمت اتاق خواب کشتی از تخت خوابی سلطنتی بهمراه شومینه و دیوارهایی تماما چوبی بهره می برد. به راستی که تصور وجود چنین بازسازی ساختمان اتاق خوابی در یک کشتی تفریحی کار سختی است. چنین اتاقی کمتر در خانه های لوکس دیده می شود چه برسد به یک کشتی تفریحی! البته همین شرایط هم با درجه ای شدیدتر در اتاق نشیمن برقرار است. اتاقی با مبلمان راحتی لوکس و چرم که می توانید با آسودگی تمام مسافت های چندهزار کیلومتری را به سفر بپردازید بدون اینکه خستگی وجودتان را فرا بگیرد.

در این قسمت به بررسی طراحی نمای خارجی و داخلی ساختمان زیبای پارلمان بازسازی ساختمان اسکاتلند می پردازیم که در نوع خود تعریف جدیدی در سبک معماری مدرن را بوجود آورده است. ساختمان پارلمان اسکاتلند در بین سال های ۱۹۹۸ و ۲۰۰۴ توسط دو معمار مشهور اسپانیایی و ایتالیایی به اسم های انریک میرالس و بندتا تاگلیابو طراحی و ساخته شد.  ملکه الیزابت دوم ساختمان پارلمان اسکاتلند را ۴ سال پس از مرگ انریک میرالس (سال ۲۰۰۰) در سال ۲۰۰۴ افتتاح کرد. این پروزه به دلیل موقعیت ساختمان در انتهای خیابان رویال مایل در ادینبورگ بسیار بحث برانگیز بود چرا که این خیابان منطقه ایی با سبک معماری کاملا سنتی بود. این ساختمان در زمینی به مساحت ۱۸۲۸۹ متر مربع به علاوه ۱۷۳۲۹ مترمربع فضای بازسازی ساختمان سبز بنا شد. مصالح عمده ساختمان عبارتند از بتن پیش ساخته، اسکلت فلزی و تخته چندلایی، البته خود زمین را نیز باید بخشی از مصالح ساختمانی در نظر گرفت.در ساخت این ساختمان فقط ۱۴۰۰۰ تن سنگ گرانیت سیاه از آفریقای جنوبی وارد و از آن بازسازی ساختمان در ساخت پنل های موزاییکی استفاده شد. طراحی این ساختمان جایزه معماری RIBA را در سال ۲۰۰۵ از آن خود کردچرا که همگان آنرا مصداق یه طرح کامل می داستند. روی دیوار یادبود این ساختمان عبارت “کمتر سخن گوی و سنجیده سخن به زبان آور” حک شده که بسیار جلب نظر می کند. به گفته طراحان مشخصه نمای خارجی ساختمان سقف آن است بازسازی ساختمان که طرح خود را از قایق های واژگون الهام گرفته است.

این خانه در محیط استوایی و جنگلی کشور زیبای ویتنام در شهر داننگ قرار دارد. طراحی بازسازی ساختمان این مکعب آجری به شکلی است که سریعا خود را از ساختمان های اطرافش متمایز می کند و سادگی رنگ نما و زیبایی خود را بنمایش می گذارد در حقیقت هر رهگذری با یک نگاه متوجه قوه تخیل قوی سازنده این ساختمان خواهد شد. این خانه از آجرهای قرمز رنگ تقریبا در تمامی سطوح داخلی و خارجی خود استفاده کرده است که در کنار ایجاد نمایی کلاسیک بازسازی ساختمان باعث بوجود آمدن چهره ای از مد افتاده و قدیمی بازسازی ساختمان در کل این ساختمان شده، خانه ای که در آن حس قدیمی و کهنه بودن موج می زند.

در سال های گذشته وقتی صحبت از دکوراسیون هایی بازسازی ساختمان با طراحی باشکوه و ظریف منزل می شد اغلب به یاد دکوراسیونی با وسایل زیاد و مجلل و شلوغ می افتادیم. این ایده و تفکر دیگر منسوخ شده و چنین دکوراسیونی در دنیای پرسرعت امروزی کاملا از نگاه و مد افتاده است. شاید دلیل اصلی این امر نداشتن فرصت کافی در دنیای امروزی برای انتخاب و سِت کردن تمامی لوازم لوکس در بازسازی ساختمان دکوراسیون خانه باشد. البته اگر وقت هم داشتیم (یک طراح داخلی حرفه ای را استخدام می کردیم) در دکوراسیون مد روز، کسی به دنبال مچ و هماهنگ کردن لوازم موجود در دکوراسیون خانه خود نیست. در حقیقت این کار دیگر جایی در بین طراحان دکوراسیون داخلی مدرن ندارد. در این مطلب توضیح مختصری بازسازی ساختمان درباره ویژگی های یک دکوراسیون باشکوه و ظریف در سال ۲۰۱۵ خواهیم داد.

زمانی که به یک خانه اجازه داده می شود تا از چیدمان بازسازی ساختمان و دکوراسیون ساده و کمینه گرا استفاده کند، نتیجه کار محیطی خواهد شد که در آن اتمسفری مملو از احساسات سرد و لطیف بوجود خواهد آمد. اما مدل هایی که در این مطلب برای شما عزیزان آماده کرده ایم با طراحی هوشمندانه خود همه جور احساسی را در خود دارند بغیر از سرد بودن. طرحی هوشمندانه که در عین پایبند بودن به اصول طراحی بازسازی ساختمان مینمالیستی و کمینه گرایی محیطی گرم و صمیمی بجود آورده اند. خانه هایی که در عکس های زیر مشاهده خواهید کرد توسط شرکت Free Interior طراحی شده اند. در طراحی داخلی این خانه ها از ترکیب رنگ هایی گرم، بافت های نرم و بسیاری دیگر از خصوصیات بازسازی ساختمان دیگر استفاده شده که در نهایت باعث ایجاد هویت و شخصیت در محیط خانه شده است. فضایی که به تمامی مهمانان خوش آمد گویی می کند و مکانی ویژه و زیبا را نقاشی ساختمان برای اقامت اعضای خانواده فراهم می کند.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com