بازسازی ساختمان

تعمیر ساختمان عوامل موثر در انتخاب بازسازی ساختمان  رنگها –  سن:  معمولاً کودکان نقاشی ساختمان از رنگهای زنده و خالص و بزرگسالان از رنگهای پخته و مرکب خوششان می آید.
2- محل زندگی: نوع محیط جغرافیایی مانند کوهستانی بودن ، کویری و ساحلی بودن ، مناطق آفتابی یا ابری در انتخاب رنگ بخصوص رنگ لباس موثرند . مثلاً زنان شمالی و روستایی به دلیل محیط همواره سبز ، از لباسهای گلدار و الوان استفاده می کنند.
3-  فصول سال: استفاده از رنگ تیره در زمستان برای جذب گرمای خورشید و رنگ روشن پتینه در تابستان مورد توجه انسان است.
4-  فرهنگ جامعه: انتخاب رنگ به خصوصیات اجتماعی ، روانی و فرهنگی جامعه نیز بستگی دارد ، به عنوان مثال : سرخپوستان با ترکیب و رنگ آمیزی پوست خود ، مقاومت ، ایستادگی و قدرت خود را بالا می برند .
5- زمینه هوشی و عاطفی : سلامت بدن ، روح و روان و حالات افراد در انتخاب رنگها موثر است .
6- طبقه جامعه : شهریها معمولاً از رنگهای سرد مانند سبز و روستاییها از رنگهای گرم مانند: قرمز یا اشباع شده و نقوش الوان استفاده می کنند .
7- طبقه اجتماعی از جهت میزان درآمد : افراد کم درآمد رنگهای تعمیر ساختمان براق و تند و پر درآمدها رنگهای سبک ، مرکب ، ملایم و ظریف را انتخاب می کنند.
از بررسی هایی که بر روی رفتارها و هنجارهای  اجتماعی در آلمان به عمل آمده است مشخص شده که این کشور با اینکه فقط 6 سال درگیر جنگ جهانی دوم بود ، اما در حدود 20 سال وقت لازم داشته تا اقشار مختلف جامعه آلمان رنگهای مرده را کاملاً دور بریزند و رنگهای گرم و زنده را به عنوان عاملی برای رسیدن به زیبایی و رونق زندگی پرنشاط برگزینند حتی گویند ، تولید کنندگان باعرضهآن روزها پارچه هایی به رنگهای بازسازی ساختمان زرد و نارنجی و قرمز که خاصیت مثبت و ناآرام و هیجان آور داشتند به جهت عدم استقبال مردم دچار ورشکستگی  تعمیر ساختمان شدند و همین عامل موجب مطالعاتی شد و عاقبت رنگ خاکستری را انتخاب و جایگزین کردند و بتدریج رنگهای دیگر را وارد صحنه ساخته ، در معرض دید مردم قرار دادند .

بازسازی ساختمان
در ایران نیز رنگ بنفش که مخلوطی از آبی و قرمز به ترتیب صلح و آرامش ، جنگ و هیجان بود بعد از جنگ 8 ساله در معرض دید قرار گرفت . در اتاقهای جراحی هم  قطرات خون روی لباس سفید جراحان تاثیر مستقیم بر حواس و روان داشت ، بنابراین سبز را جایگزین آن کردند که تا حدی نیز به موفقیت عملهای جراحی کمک کرد  زیرا که رنگ خون روی سبز ، خاکستری شده ، چندان دغدغه ای مانند رنگ قرمز ایجاد نمی کند . ناگفته نماند که رنگها دارای وزن ، مزه و شکل هستند ؛ حتی در انسانها گاه موجب بروز خلاقیتها و استعدادهایی می شوند . واگنر موسیقیدان تعمیر ساختمان بزرگ آلمانی به رنگ قرمز و گوته شاعر معروف به آبی علاقه داشت و اسکاروایلد مفتون رنگ زرد بود.
پزشکان قرون وسطی در چین و مشرق زمین نور قرمز را در تعمیر ساختمان معالجه آبله و عفونتهای اگزمایی مانند سرخک و مخملک و بسیاری بیماریهای پوستی به کار گرفتند . و در اوایل قرن بیستم پزشکان روسی و آلمانی اثر درمانی نورهای آبی و بنفش را روی نور آلرژیها (درد عصب) تایید کردند . در تعلیم و تربیت نیز کلاسی به رنگ آبی روشن یا زرد مایل به سبز به مراتب اثرات بیشتری از کلاسی با دیوارهای خاکستری دارد و یا کتابی با رنگهای حقیقی بهتر از کتابی با تصاویر سیاه و سفید است .
رنگ در ایران
آزمایشهای انجام شده بر روی ایرانیان درباره رنگها نشان می دهد که اغلب در انتخاب رنگ ، سبز را ترجیح می دهند که بیانگر امید و احساس جوانی و آمیزه ای از دانش و ایمان و باروری و جاودانگی است و این رنگ در فرهنگ ایران زمین همواره جنبه تقدس پتینه داشته و کمااینکه هنوز سیدها که منسوب به القاب پیامبر اکرم (ص) می باشند از کلاه و یا شال سبز استفاده می کنند و حتی قبل از ظهور اسلام در ایران نیز این رنگ جهت شگون و فرخندگی زینت بخش سفره هفت سین بوده و هنوز در برخی از نقاط شیراز و یزد عروسان جوان در مراسم عقد از این رنگ پیراهن تهیه می نمایند و آن را علامت سبز بختی می دانند .
دومین انتخاب اشخاص طبق آمار آبی بوده است آبی فیروزه ای ، آسمانی و لاجوردی که شاید انگیزه این انتخاب وجود آسمان آبی این سرزمین و درخشانی و شفافیت آن باشد جلوه این انعکاس بر گلدسته ها گنبدهای مساجد و اماکن تعمیر ساختمان متبرکه نقش بسته و برآب مایه این زندگی بخش که همواره در کشورما کمیاب و گرانبها بوده نیز دلالت دارد .
وجود مفاهیم آرامش و پاکیزگی و معصومیت عدالت و ایمان و ایثار در این رنگ یکی دیگر از دلایل انتخاب آن توسط ایرانیان است چرا که این صفات بازتابی از آرمانهای ایرانی است در فرشهای دست بافت ایران از ابتدا تا کنون تعمیر ساختمان وجود این رنگ و به کار گیری در طی سالها ظرافت روحیه ایرانی و ترجیحی را که برای این انتخاب می دهند بیان می کند در هر گوشه پهناور این کشور علایق و اعتقادهای متفاوتی وجود دارد زرتشتیان بر نو عروس  در عزای عزیزان خود سفید می پوشانند و در آئین دیگر و در قومی دیگر رسمی دیگر مرسوم است دنیای رنگها دنیای وسیعی است که بازسازی ساختمان شناخت آن کار آسانی نیست در استفاده های متفاوتی که از رنگها می کنیم مفاهیم آنها نیز دگرگون می شود چنانچه گاه قرمز را به نشانه شادی به کار می بریم و گاه به علامت غضب حتی زمانی که چشمان خود را می بندیم تصاویری از رنگهای مختلف در ذهن نقش می بندد و حتی خوابهای رنگی می بینیم از یاد نبریم که دنیای پیرامون ما همواره رنگی است .
در سال 1666، اسحاق نیوتن، دانشمند نامدار انگلیسی، کشف کرد که چنانچه نور خالص سفید از یک منشور عبور داده شود، به رنگ‌های قابل رؤیت تجزیه می‌شود. نیوتن همچنین کشف کرد که هر رنگ از یک طول موج منحصر به فرد تشکیل شده و قابل تجزیه به رنگ‌های دیگر نیست.
آزمایش‌های بعدی نشان داد که با ترکیب نورها می‌توان رنگ‌های مختلف را ایجاد کرد. برای مثال، نور قرمز در ترکیب با نور زرد، رنگ نارنجی را به وجود می‌آورد. رنگی که بر اثر ترکیب دو رنگ دیگر به وجود آید را ترکیبی می‌گویند. بعضی از رنگ‌ها، مثل زرد و ارغوانی، در صورت ترکیب شدن، همدیگر را خنثی می‌کنند و نور سفید می‌سازند. این رنگ‌ها را نیز رنگ‌های مکمّل می‌نامند.
تاثیرات رنگ‌ها از نظر روان‌شناسی با وجودی که اثر رنگ‌ها تا حدودی تعمیر ساختمان ذهنی است و در مورد اشخاص مختلف فرق می‌کند امّا برخی از تاثیرات رنگ‌ها دارای معنی یگانه‌ای در سراسر جهان هستند. رنگ‌هایی که در طیف رنگ‌ها در ناحیه قرمز قرار دارند به عنوان رنگ‌های گرم شناخته می‌شوند که این دامنه‌اش از احساسات گرم و صمیمانه تا احساس خشم و عصبانیت متغیر است.

بازسازی ساختمان
رنگ‌هایی که در ناحیه آبی طیف قرار دارند، رنگ‌های سرد نامیده می‌شوند و شامل آبی، ارغوانی و سبز هستند. این رنگ‌ها معمولاً آرامش بخشند امّا گاهی نیز ممکن است احساس غمگینی و بی‌تفاوتی را به ذهن آورند.
از رنگ برای محافظت از خوردگی ، نگهداری، دکوراسیون یا جهت اضافه کردن هرگونه قابلیت بر روی یک سطح که توسط رنگدانه پوشانده می‌گردد، استفاده می‌شود. مثال‌هایی از محافظت عبارتند از: پوشاندن سطح فلزات برای کند کردن خوردگی، یا رنگ کردن نقاشی ساختمان خانه جهت محافظت از آن در برابر عناصر خارجی (آب، خاک و…).
مثالی از دکوراسیون داخلی، رنگ کردن اتاقی برای آماده‌سازی آن جهت جشن می‌باشد. استفاده‌های دیگری که از رنگ می‌شود، شامل برگرداندن رنگی خاص از روی سطح و یا استفاده بر روی سطوح علیه حرارت یا موازات با استفادهٔ حرارتی از آن سطح در کاربردهای مختلف است. مثال کاربردی دیگری در این زمینه، برای تشخیص دادن علایم صنعتی یا هشدارها، یا علامت گذاری لوله‌ها در صنعت یا در زمینهٔ کاربردهای نظامی می‌باشد. رنگ را برای هر جسمی می‌توان استفاده کرد، برای مثال در هنر، پوششهای صنعتی، علایم جاده‌ای یا در لنگرگاه‌ها جهت جلوگیری از خوردگی توسط آبها.
رنگ یک محصول نیمه تمام شده‌است، بدین معنی که بعد از استفاده تعمیر ساختمان توسط کاربر است که به مرحله پایانی خود که ایجاد یک پوشش مناسب است می‌رسد. از رنگ همچنین همراه با مخلوط کردن لعاب، برای تعمیر ساختمان پوششهای پیشرفته و صیقلی سازی سطوح سرامیک و چینی و غیره نیز می‌توان استفاده کرد.
روان‌شناسی رنگ‌ها به عنوان روش درمان
در برخی از فرهنگ‌های قدیمی، از جمله مصری‌ها و چینی‌ها، از رنگ‌ها پتینه برای درمان استفاده می‌شده است. این کار که گاهی به آن نور درمانی یا رنگ شناسی نیز گفته می‌شود هنوز هم به عنوان روش درمان جایگزین مورد استفاده قرار می‌گیرد.
در این روش:
از رنگ قرمز برای تحریک بدن و ذهن و افزایش تمرکز استفاده می‌شود.
از رنگ زرد برای تحریک اعصاب استفاده می‌شود.
از رنگ نارنجی برای بالا بردن سطح انرژی استفاده می‌شود.
از رنگ آبی برای کاهش درد و تسکین بیمار استفاده می‌شود.
از رنگ نیلی برای تسکین ناراحتی‌های پوستی استفاده می‌شود.

 

نقاشی ساختمانی, خدمات نقاشی ساختمان, نقاشی ساختمان مدرن, رنگ آمیزی ساختمان, انواع رنگ ساختمان, نقاشی خانه naghashi, نقاشی اداره و دفتر, نقاشی ساختمان کرج, نقاشی مدرن, هزینه نقاشی ساختمان, رنگ آمیزی مدرن ساختمان, نقاشی دیوار منزل, کاتالوگ نقاشی ساختمان, نقاشی ساختمان درسراسر ایران, تزئینات داخلی نقاشی,انواع نقاشی ساختمان در رنگ ها,بازسازی ساختمان,بازسازی ساختمان رنگ اکریلیک,پتینه کاری ساختمان,رنگ پلاستیک ساختمان,رنگ روغنی ساختمان,رنگ کاری نمای ساختمان,رنگ نما ساختمان,شرکت نقاشی بازسازی ساختمان,قیمت رنگ کاری و رنگ ساختمان,قیمت نقاشی ساختمان

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com