بازسازی ساختمان

رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان

انتخاب رنگ برای رنگ‌ آمیزی ساختمان نخستین قسمت از کاری است که شما باید رنگ آمیزی انجام بدهید و برای آن باید با انواع قیمت نقاشی ساختمان خواص رنگ‌ها تا حدی آشنا باشید. گاهی اوقات بعضی‌ها برای رنگ‌آمیزی منزلشان از سلیقه‌های شخصی یا مدهای روز استفاده می‌کنند در حالی که بازی با رنگ‌ها اگر از روی آگاهی نباشد، فرد را در دراز‌ مدت با مشکلات عمده‌ای مواجه خواهد کرد. در ایران، رنگ‌های سفید، طوسی، آبی، استخوانی بیشترین استفاده را در رنگ‌آمیزی منزل داشته و دارند، اما به تازگی مردم به سمت رنگ‌های خاص‌تری همچون، صورتی، زرد، قرمز، نارنجی و زردچوبه‌ای هم کشیده شده‌اند که بیشتر مربوط به تاثیر فرنگی از آداب منزل‌ داری کشورهای دیگر است. با این همه، این رنگ‌ها به صورت واحد در خانه‌ها کار نمی‌شوند بلکه اغلب در کنار یک رنگ از چند رنگ دیگر هم استفاده می‌شود تا تضاد یا همانندی‌اش سبب جلب توجه شود.

نکته اساسی اینجاست که باید به چیدمان خانه، دکوراسیون، رنگ مبل‌ها، اندازه اتاق‌ها و ارتفاع سقف‌ها بیش از هر چیز دیگری توجه شود، مد به تنهایی کارساز نیست! علاوه بر این‌ها رنگ‌ها بر روح و روان ما اثر می‌گذارند و اگر در دراز‌ مدت در پرتو رنگی خاص باشیم روحیاتمان به سمت انرژی‌های نهانی آن رنگ متمایل خواهد شد. رنگ‌ها اثرات درمانی نیز دارند که به نظر نگارنده معرفی اجمالی آن‌ها در اینجا می‌تواند در انتخاب یک رنگ خوب برای خواننده اثر گذار باشد. جعفر رضی‌پور، فوق‌لیسانس نقاشی و هنردرمانگر مدارس استثنایی تهران، بعضی رنگ آمیزی از خواص رنگ‌ها را این‌گونه برمی‌شمرد:
رنگ سفید

رنگ سفید در بنیه تمامی طیف‌ها نهفته و موجود است. رنگ سفید متظاهر‌کننده احساسات‌ نبوغ و استعدادهای بالقوه فرد بوده و رنگی است که نبوغ و توانایی‌های فرد را تقویت کرده و برای تمامی بنیه رنگ‌ها مناسب تشخیص داده می‌شود. اگر می‌خواهید رنگ خانه‌ تان در درمان نقاشی ساختمان با غلطک عوارض روحی و جسمی‌تان موثر باشد، پیشنهاد ما این است که بهتر است با رنگ سفید کار خود را شروع کنید و با این رنگ نیز کار خود را پایان بدهید.
رنگ قرمز یا سرخ

رنگ سرخ بی‌ نهایت روح افزا و جان بخش است. زمانی که در مکانی با این رنگ قرار می‌گیریم، احساسات ما غلیان می‌یابند و آماده بروز آن‌ها در شیوه‌ها و شکل‌های متفاوت هستیم شاید به همین خاطر است که از این رنگ در طراحی سالن‌های تئاتر، موسیقی و سینما بهره می‌برند، اما اگر رنگ قرمز بیش از حد معمول و به دور از تضاد رنگی با سایر رنگ‌ ها مورد‌ استفاده قرار گیرد منجر رنگ آمیزی به ناملایمات احساسی و افسردگی‌های ناپایدار می‌ شود.

به طور خلاصه رنگ قرمز، باعث می‌شود که حرارت و دمای بدن انسان بیشتر بازسازی ساختمان شود و گردش خون و جریان آن را سریع تر می‌سازد و برای افرادی که دارای فشار خون پایینی هستند مفید است. برای تحریک اشتها، استفاده از این رنگ در آشپزخانه‌ها توصیه می‌شود.

 

اگر درباره فوت و فن‌ نقاشی خانه اطلاعات داشته باشید، می‌توانید کلی در هزینه‌های‌تان صرفه‌جویی کنید.

یانا بیتل، یک طراح داخلی مبتکر استرالیایی است که به جز ایده‌پردازی برای شرکت‌های مطرح طراحی با ژورنال‌های طراحی داخلی هم همکاری دارد. او که می‌گوید، همیشه عاشق رنگ‌ها و نقاشی بوده، ایده‌های تازه‌ای برای نقاشی کردن ساختمان در ذهن دارد. اگر می‌خواهید با ریزه‌کاری‌های نقاشی ساختمان آشنا شوید، این گزارش برای شماست.

نقاشی همیشه در قلب من جایگاه خاص خودش را داشته است. زمانی که ٩ ساله بودم، پدر و آموزش نقاشی ساختمان مادرم یک کار محشر کردند. آنها گفتند که من و برادرم می‌توانیم شکل و شمایل اتاق‌مان را خودمان عوض کنیم. برای من که پسربچه خلاقی بودم و تقریبا با هر چیز کوچکی به هیجان می‌آمدم، چنین حرفی مثل غوطه‌ور شدن در دنیایی از رویا می‌ماند. آن روزها را خیلی خوب یادم مانده است. یادم می‌آید که رفتیم به یک مغازه رنگ‌فروشی که رنگ جدید اتاق‌مان را انتخاب کنیم. انگار دست خودم نبود.

بازسازی آپارتمان

۴)مرحله انتخاب و ساخت رنگ : ابتدا نوع رنگ مورد نظر را با توجه به دیوار، سقف و غیره و همچنین پوشش قبلی آن انتخاب کرده و سپس به مرحله دیگر یعنی ساخت رنگ دلخواه بپردازید. به عنوان مثال برای پوشش کلیه سقف ها به جز سقف آشپزخانه و سرویس های بهداشتی که شست وشوی سالیانه آن نیاز است از رنگ پلاستیک استفاده می شود.دیوارها را نیز اغلب با رنگ روغنی رنگ آمیزی می پوشانند که تنها تفاوت موجود میان میزان نسبت نقاشی ساختمان با مولتی کالر ماتی و براقی رنگ روغن است که آن هم با توجه به مکان و کارکرد آن انتخاب می شود. به این معنا که برای سطوحی که شست وشوی بیشتر لازم دارند، میزان رنگ روغنی براق نسبت به مات می بایست بیشتر بوده و در مورد دیوارهای دیگر مکان ها این میزان تقریبا نصف نصف و یا حتی مقدار رنگ مات کمی بیشتر از رنگ براق است.

نکته ۱) اگر برای دستیابی به رنگ دلخواه چند رنگ را با هم مخلوط کرده اید، پیش از استفاده بر روی دیوار توجه داشته باشید که همواره رنگ خیس دوپرده روشن تر از خشک شده همان رنگ است. برای امتحان بیشتر نیز شما می توانید قسمتی از در قوطی رنگ و یا قطعه فلزی بدون نقاشی ساختمان استفاده ای را با لایه ای از رنگ پوشش داده و کمی صبر کنید. رنگ بر روی فلز با سرعت بیشتری خشک شده و نتیجه زودتر حاصل می شود.

نکته ۲) در صورتی که نمونه رنگی را ساخته و در انتخاب آن اطمینان دارید، برای درست کردن مقدار زیادی از آن لازم است همان فرمول ترکیب رنگی را استفاده کرده و جهت امتحان قطره ای از رنگ نمونه را در داخل قوطی رنگ ساخته شده بچکانید. با این کار به راحتی می توانید رنگ نمونه انتخابی و رنگ ساخته شده را با هم مقایسه کنید.

نکته ۳) این روزها کارخانجات ساخت رنگ دست به تولید طیف وسیعی از رنگ های گوناگون زده اند پتینه که به این ترتیب سلیقه همه افراد به راحتی قابل تامین است.

۵) انتخاب ابزار رنگ آمیزی: برای رنگ آمیزی سطوح داخلی ساختمان و لوازم گوناگون سه نوع ابزار رایج وجود دارد.

نقاشی ساختمان

پیش رو بودن عید برای ما ایرانی‌ها که پابند رسم و رسومات هستیم همیشه با تب و تاب خاصی همراه است. در آیین باستانی ایران، نوروز فصل نو شدن و تازه شدن جهان است و ما ایرانی‌ها برای رفتن به پیشواز این پدیده شگرف طبیعی و الهی می‌خواهیم که همگام با دنیای اطرافمان نو شده و پوست بیاندازیم. بچه‌ها در فکر خرید لباس نو هستند، خانم‌های خانه‌دار در فکر خانه تکانی و مردهای رنگ آمیزی خانه در فکر سفر تا بلکه روح اعضای خانواده نیز در سال جدید تازه و نو شود.

در میان این همه فعالیت و این همه برنامه، خانه در مرکز توجهات همه قرار دارد و صحبت از خانه تکانی نقاشی ساختمان در تهران نقل محافل شب‌های قبل از عید است. خانه‌تکانی یکی از زنانه‌ترین و در عین حال مهم‌ترین آیین‌های نوروز است؛ ده پانزده روز مانده به نوروز خانه تکانی شروع می‌شود. در این آیین، همه وسایل خانه گردگیری و شست‌وشو می‌شود و پاک و پاکیزه می‌شود. در قدیم، زنان در روزهای آخر اسفند بازسازی و تعمیرات ساختمان چنان زوایای خانه را می‌روفتند که اگر تا یک سال دیگر هم آن زوایا از چشم خانم خانه پنهان می‌ماند یا فرصت پاکیزه‌سازی آنها به دست نمی‌آمد، قابل تحمل بود. وسواس برای این پاکیزه‌سازی گاه تا به حدی بود که در و دیوار خانه اگر نه هر سال، هر چند سال یکبار نقاشی می‌شد.

اما شیوه زندگی جدید در کنار اشتغال اکثر زنان ایرانی، خانه تکانی را از مفهوم و معنای باستانی‌اش تا حدی دور کرده است. حالا جای خانم و دخترخانم‌های خانه، کارگران و خدمتکاران به تمیز کردن خانه می‌پردازند و به جای تاکید رنگ آمیزی روی پاکیزه‌سازی، از رنگ‌آمیزی در و دیوار استفاده می‌کنند. مجال زندگی مدرن به حدی عرصه را برای این‌گونه رعایت آیین‌ها کم کرده است که اکنون کمتر کسی را می‌یابید که به دنبال یک نقاش خوب برای آغاز به کار خانه تکانی نباشد، اما چرا خانه تکانی با نقاشی ساختمان آغاز می‌شود؟

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com