بازسازی ساختمان

آنچه از نقش پتینه در نقاشی ساختمان نمی دانید

پتینه در نقاشی ساختمان در مورد رنگ های آمیزی ساختمان  روی طرح تان نگران نباشید. زمانی که استنسیل را بردارید، همه ی این رنگ های اضافی برداشته می شوند. ضمنا قرار نیست ترکیب رنگ شما خیلی کامل و بی نقص باشد. شاید علاوه بر رنگ بخواهید فضایی از خانه ی خود را با پتینه کاری بپوشانید.

برای هر رنگ از قلم موی جدا استفاده کنید. می توانید برای رنگ های مشابه، قلم مو را کاملا با حوله ی کاغذی تمیز کنید و سپس دوباره از آن استفاده کنید. اما هرگز قلم موی رنگ تیره را برای رنگ روشن به کار نبرید. هر چقدر هم که شما آن را نقاشی ساختمان تمیز کرده باشید، در نهایت باعث کثیفی رنگ شما می شود. ضمنا توصیه می کنیم در بین کار قلم مو را نشویید، چون حتی اگر آن را خشک کنید همچنان مرطوب خواهد بود.

طرح شما به سرعت با رنگ پوشیده می شود. یک گوشه از استنسیل را بالا ببرید و نگاهی به طرح تان بیندازید. اگر از رنگ آمیزی آپارتمان خود راضی هستید به کار خود ادامه دهید تا طرح تان کامل رنگ شود.

در تصویر می بینید که لبه ها به زیبایی ظریف و ترد شده اند.
گام چهارم: سایه اضافه کنید. زمانی که همه ی رنگ ها روشن هستند، یک رنگ بازسازی ساختمان تیره به لبه ی سوراخ های استنسیل اضافه کنید. این حرکت ساده، عمق و بعد حیرت آوری به طرح شما می دهد.

مولتی کالر

نکته ی مهم درباره ی سایه: از رنگ سیاه استفاده نکنید! هیچ سایه ی سیاه رنگی در طبیعت وجود ندارد. همه ی سایه ها در خود رنگ دارند. رنگ سیاه یک ظاهر غیرطبیعی خشن به طرح شما می دهد. در عوض از رنگ قهوه ای مایل به زرد یا قهوه ای تیره ی خنثی استفاده کنید. البته رنگ سیاه اگر درست و به جا به کار رود می تواند دکوراسیون منزل شما را متحول کند.

سایه را در همه ی قسمت های برگ یا اجزای دیگر به کار نبرید. سایه پتینه در نقاشی ساختمان روشن های طبیعت به منبع نور وابسته اند، بنابراین سمتی که روشن است را انتخاب کنید و سمت مخالف آن را سایه بزنید. طرح تان را زیاد درخشان نکنید.

شما حتی می توانید بدون توجه به منبع نور و در نظر گرفتن سمت روشن، تمام جهت ها را سایه بزنید. در هر صورت در پایان به یک نقاشی ساختمان با غلطک زیبا می رسید. اگر می خواهید معجزه چرخه رنگ در دکوراسیون منزل تان را ببینید این نقاشی ها انتخاب های بسیار خوبی هستند.

مانند آنچه که در تصویر می بینید، برای ایجاد یک ظاهر واقعی از شاخ و برگ ها پتینه در نقاشی ساختمان می توانید سر و ته تمام برگ ها را سایه بزنید.

اکنون می توانید استنسیل را بردارید و از شاهکار هنری خود رونمایی کنید.

گام پنجم: شکاف های طرح خود را پر کنید. برای اینکه طرح تان واقعا یک نقاشی ساختمان دستی به نظر برسد، می توانید با استفاده از قلم موی آبرنگ شکاف هایی که از استنسیل به جا مانده را پر کنید.

نقاشی ساختمان در تهران

شاید شما هم تصمیم به رنگ آمیزی منزلتان گرفته باشید.شش مرحله پیش از نقاشی مناسب ترین موقعیت برای انجام پروژه رنگ آمیزی دیوارهای ساختمان، هنگامی است که شرایط آب و هوایی موجود امکان باز گذاشتن در و پنجره ها را مهیا کرده و در نتیجه بتوان مرحله خشک شدن سریع لایه رنگی را به جریان هوا و گرمای آن سپرد.

حال اگر شما نیز فرصت را غنیمت شمرده و مهم تر از همه قصد دارید این پتینه در نقاشی ساختمان پروژه را خودتان انجام دهید، نقاشی ساختمان اگرچه به ظاهر ساده به نظر می آید ولی دارای چندین مرحله بوده و رعایت نکاتی در هر مرحله می تواند با سرعت بیشتر به نتیجه بهتری منجر شود. این مراحل و نکات آنها عبارتند از:

۱) جمع آوری لوازم کاربردی و دکوراسیونی و همچنین پوشش آنها: پس از جمع کردن لوازم در گوشه ای از فضا، آنها را با لایه ای پلاستیکی خوب پوشش دهید. برای این منظور شما می توانید این لایه های پلاستیکی را به صورت متری تهیه کنید.

۲) محدود کردن نواحی مورد نظر برای نقاشی منزل و پوشش قسمت های هم جوار برای محافظت از آغشته شدن به رنگ هنگام نقاشی ماسکه کردن: به عنوان مثال پوشاندن کلیدها و پریزهای برق و تلفن، شیشه های پنجره ها، دستگیره های درها و غیره از جمله این اقدامات هستند. برای انجام این کار از نوارچسب های کاغذی به تنهایی و یا به همراه روزنامه می توانید استفاده کنید. حتی ممکن است پتینه در نقاشی ساختمان شما بخواهید تنها قسمت هایی از یک دیوار را آن هم با رنگی متفاوت پوشش دهید که در چنین شرایطی نیز چسب های نواری کاغذی ابزار اصلی محسوب می شوند.

نکته: در صورتی که چسب نواری کاغذی را برای ماسکه کردن انتخاب کرده اید، توجه داشته باشید تا خشک شدن کامل لایه رنگی، هرگز بر کندن آن اصرار نورزید زیرا امکان برداشته شدن لایه رنگ به همراه چسب وجود دارد. حال اگر با وجود خشک شدن رنگ کندن چسب به راحتی انجام نمی گیرد، کافی است پنبه ای را به تینر روغنی آغشته کرده و بر روی چسب بمالید سپس آن را به آرامی از روی سطح رنگ بازسازی ساختمان جدا سازید.

توجه: به هیچ وجه به جای تینر روغنی، تینر فوری را امتحان نکنید زیرا تینر فوری رنگ دیوار را در خود حل کرده و شما مجبور خواهید بود دوباره آن دیوار را رنگ کنید.

۳) مرحله زیرسازی: کلیه قسمت های فرورفته ای را که در اثر ضربه بر روی دیوار پدید آمده است با گچ و یا بتونه پر کرده و سپس هرگونه اختلاف سطح را با سمباده صاف و یکنواخت کنید. به این ترتیب بستری مناسب برای رنگ آمیزی حاصل می شود.

 

اصول رنگ آمیزی ساختمان

نقاشی ساختمان مراحلی دارد که باید رعایت شود. انجام مراحل بعدی مستلزم گذراندن مولتی کالر مراحل قبلی است.این به این معنی نیست اگر مراحل قبلی را انجام ندهیم رنگ یا بتونه به دیوار نخواهد چسبید و یا اگر دیوار را سنباده کاری نکنیم نمی شود رنگ زد . بلکه به معنی این است که اگر مرحله قبلی بدرستی انجام نشود نتیجه مطلوب که همان صاف و تمیز بودن سطح کار است بدست نخواهد امد

مثلا اگر سطح دیوار گچی روغنکاری نشود اولا نمی شود روی دیوارعمل بتونه کاری انجام داد واگر بدون روغنکاری عمل بتونه کاری ویا رنگ امیزی انجام شود بعد از مدتی رنگ از دیوار کنده و پوست پوست خواهد شد . روغن کاری اولا پتینه در نقاشی ساختمان به عنوان از بین برنده گردوغباروایجاد کننده حالت چسبناک بین گچ دیوار ورنگ می باشد ثانیا باعث جذ ب بیشتر رنگ توسط گچ دیوار شده و در نتیجه پوشش رنگ کمتر خواهد شد .

ملاحظه می شود که رعا یت نمودن مراحل نقاشی چقدر لازم وضروری می باشد.البته مراحل نقاشی ساختمان  روی سطح دیوار گچی با دیواری که قبلا رنگ امیزی منزل شده است متفاوت می باشد .

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com