بازسازی ساختمان

بازسازی و پتینه تکنیک پارچه: این شیوه نسبت به روش اسفنج، وقت نقاشی ساختمان بیشتری از شما می‌گیرد. برای پیاده کردن این تکنیک شما باید تعداد زیادی تکه پارچه تهیه کنید و هر بار یکی از آنها را مچاله کرده و به مقداری رنگ آغشته کنید. سپس به حالت ضربه‌ای آموزش پتینه روی دیوار بزنید.

البته جور دیگری هم میتوانید از تکنیک پارچه استفاده کنید. به این ترتیب که مستطیلی به عرض 15 سانتی‌متر و طول 20 سانتی‌متر از پارچه‌ای ببرید. در حالی که با دست 2 سر پارچه را گرفته‌اید آنها را خلاف جهت هم بپیچانید.

لوله پارچه را به رنگ آغشته کنید و مانند یک وردنه روی دیوار بکشید. هر بار بازسازی ساختمان که پارچه باز شد، این کار را تکرار کنید.

3 -‌تکنیک بافت دار کردن: دربافت‌دار کردن دیوار روش‌های مختلفی وجود دارد. از جمله ترکیب پودر مل، روغن الیف، آب و رنگ روغنی ساختمان برای بدست آوردن خمیری نسبتا شل تا در بافت دار کردن دیوار استفاده شود.

البته می‌توانید مقدار آب و پودر مل را برای رسیدن به غلظت دلخواه تغییر دهید.

4 ‌- تکنیک رنگ‌برداری: این تکنیک هم توسط پارچه اجرا می‌شود. اما با این تفاوت که این بار پارچه رنگ اضافی روی دیوار را به خود جذب می‌کنند.

ابتدا دیوار مورد نظر را آماده کرده و رنگی را با قلم مو به صورت نیمه رقیق بر روی دیوار بکشید. حالا یک دستمال نخی زبر را که به صورت مچاله در آورده‌اید را به دیوار خیس به صورت ضربه‌ای بزنید. به این ترتیب رنگ از روی دیوار برداشته شد و همزمان با انتقال رنگ، نقش مچاله شده پارچه روی دیوار باقی می‌ماند.

5 – تکنیک راه راه کردن: این روش بیشتر مناسب اتاق‌های خواب مدیریت پیمان است. البته باید توجه داشت که نباید باعث شلوغ به‌نظر رسیدن اتاق شد. برای مثال می‌توان از این روش تنها برای دیوار سمت تختخواب استفاده کرد. ابتدا نقطه وسط دیوار را پیدا کنید سپس 5/7 سانتی‌متر از هر سمت این نقطه به اطراف حرکت کنید. بدین ترتیب اولین نوار 15 سانتی‌متری ایجاد خواهد شد. به همین طریق تمام دیوار را به نوارهای 15 سانتی‌متری تقسیم کنید.

با استفاده از شاقول خطوط را ترسیم کنید یا از نقطه‌چین‌های بزرگ استفاده کنید و تا پایین دیوار بکشید. سپس با چسب نواری کاغذی یک طرف خطوط علامت‌گذاری شده را بپوشانید به طوری که چسب داخل نوارهایی که باید بمانند چسبانده شود. در نهایت به صورت یکی در میان این قسمت‌ها را رنگ‌آمیزی کنید. شما می‌توانید الگوهایی را نیز به شکل دایره یا مثلث از مقوا جدا کنید و بین این خطوط قرار دهید. البته توجه مدیریت پیمانکاری داشته باشید که اگر می‌خواهید داخل این الگو‌ها را رنگ کنید باید طوری آنها را طراحی کنید که وسطشان خالی باشد.

در تمام روش‌‌های فوق هم‌خوانی رنگ‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است.

قیمت کنیتکس

در مرحله اول، طبعا شما رنگی را انتخاب خواهید کرد که با آنچه در ذهن دارید بازسازی و پتینه مطابقت داشته باشد. مهم این است که حتی اگر رنگ مورد نظر شما غیر سفید باشد، تمام اتاقها را باید با نوع رنگ سفید رنگ کنید تا نتیجه، رنگی یک دست باشد. این ده توصیه، در مراحل بعدی رنگ آمیزی و چیدمان میتواند مفید باشد:

1. برای ایجاد جذابیت در یک اتاق، از وسایلی که درست همرنگ دیوار باشد استفاده نکنید. برای انتخاب رنگ دیوار، لوازم منزل خود را در نظر بگیرید و با توجه به رنگهای موجود در آن، رنگی مناسب را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که ترکیبات متنوع، فضایی پویا و نیرو بخش ایجاد میکند.

2. اگر برای هر اتاق رنگی مجزا در نظر دارید، فضاهای قیمت نقاشی ساختمان بین اتاقها مانند راهرو، ورودی و راه پله را به رنگ خاکستری ملایمی با ته رنگی از رنگ دیوار درآورید تا تبدیل رنگها به یکدیگر زیباتر شود.

3. رنگی را برای خانه خود در نظر بگیرید و آن را در حجمهای متفاوت در اتاقها بازسازی و پتینه به کار ببرید. این رنگ میتواند در یک اتاق رنگ غالب، در اتاقی رنگ چند وسیله و در اتاق سوم تنها به عنوان چاشنی هایی در گوشه و کنار به کار ببرید. چنین روشی، هماهنگی را در تمام خانه برقرار خواهد کرد.

4. رنگهای روشن، با روح و متمایل به گستردگی هستند و در نتیجه اتاق را بزرگتر و روشنتر از آنچه هست نشان میدهند. رنگهای تیره گرم و فریبنده هستند و اتاقهای بسیار بزرگ، حالتی خودمانی و دوستانه میدهند.

5. اگر قصد دارید دیوارهایی را به رنگ تیره یا بسیار درخشان درآورید، بتونه کاری و نقاشی ساختمان با غلطک آستری آن را هم از همان رنگ بزنید.

6. نقصهای معماری را با استفاده از رنگهای خنثی در دیوار، سقف و کف اتاق به طوری که حالتی یکپارچه به خود بگیرند، برطرف نمایید.

7. برای بلند تر جلوه کردن دیوارها، رنگ آهار را تا سقف به طور یک نواخت ادامه دهید و در نزدیکی سقف رنگ را با نوارهای تزئینی و مانند آن قطع نکنید. اگر سقف دارای حاشیه تزئینی یا لبه برجسته است، میتوانید این حاشیه را نیز به رنگ دیوار درآورید. رنگ روشن سقف را بلندتر جلوه میدهد.

8. برای کوتاه نشان دادن سقفهای بسیار بلند و یا تشدید حالت خودمانی یک اتاق، رنگ دیوار را از 20 تا 30 سانتی متر مانده به سقف قطع کنید و باقی آنرا به رنگ سقف رنگ آمیزی کرده یا با نوارهای تزئینی بپوشانید. تیره کردن سقف هم بازسازی و پتینه میتواند چنین حالتی را ایجاد کند.

9. با رنگ آمیزی دیوارهای کوتاهتر (کم عرض تر) به رنگی تیره تر از دیوارهای آموزش نقاشی ساختمان  بلندتر میتوانید یک اتاق کشیده و باریک را عریض تر جلوه دهید.

10. اگر برای سقف اتاقی رنگ سفید را در نظر گرفته اید، برای هماهنگ کردن رنگ اتاق با سقف، اندکی از رنگ دیوار را به رنگ سفید اضافه کنید.

اگر تصمیم گرفته‌اید دیوار منزل تان را خودتان رنگ‌آمیزی کنید،‌ این مقاله را بخوانید تا اندازه لازم برای خرید رنگ را بدانید. برای محاسبه مقدار رنگ لازم در رنگ‌آمیزی،‌ ابتدا باید مساحت سطحی که قصد رنگ آمیزی آن را دارید بر حسب متر مربع و با استفاده از پتینه کاری فرمولهای مناسب سطوح مورد رنگ آمیزی، محاسبه و تعیین کنید. البته باید در نظر داشت که بسیاری از دیوارها و سطوح؛ مسطح و منظم نیستند و شما ملزم هستید آنها را به صورت مجزا اندازه‌گیری کنید. یادتان باشد:

• سطوح فرسایش یافته رنگ بیشتری نسبت به سطوح نو جذب می‌کنند. بنابراین باید رنگ بیشتری از میزان محاسبه شده تهیه کنید.

• سطوح گچی نیازمند دو نوع پوشش رنگ (ابتدا پوشش آستر و سپس پوشش رویه) هستند.
مرحله اول:

مساحت سطوح مختلف هندسی را بر اساس فرمول‌های زیر به دست آورید:
مرحله دوم:

مساحت مترمربع را بر پوشش تئوری هر گالن که بر روی برچسب رنگ نوشته شده تقسیم می‌کنیم. عدد حاصله، تعداد تقریبی گالن رنگ موردنیاز است. پوشش تئوری هر گالن رنگ، 19 تا 38 متر مربع بر گالن است. با این حال، پوشش اولیه یا آستری روی سطوح بازسازی آپارتمان فرسایش یافته یا گچی 19 تا 14متر مربع بر گالن بر‌آورد می‌شود.
3424
مثال: برای رنگ‌آمیزی  ساختمان کلی یک اتاق که دارای ابعاد 6در 4 و ارتفاع 3 متر است بازسازی و پتینه از جدول زیر استفاده می‌کنیم. پوشش تئوری رنگ انتخابی 30 مترمربع در هر گالن است که بر روی درپوش ظرف رنگ نوشته شده است.

4 مترمربع را تقسیم بر 30 (متراژ اتاق) می‌کنیم، عدد به دست آمده 8/2 گالن است یعنی باید 3 گالن رنگ برای رنگ‌آمیزی این اتاق خریداری شود.

اگر دیوار تازه ساز و گچی بود و هنوز روی آن رنگی نیامده بود، باید انواع پتینه دیوار یک دور رنگ آستری نیز بر روی دیوار بزنیم، برای این کار می‌توانیم رنگی با پوشش تئوری 17 مترمربع بر گالن را انتخاب کنیم که در چنین صورتی طبق جدول فوق، 84 مترمربع تقسیم بر 17 مساوی با 9/4 گالن رنگ آستری می‌شود یعنی شما باید 5 گالن رنگ نیز برای آستر بازسازی ساختمان خریداری کنید.

 

 

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com