بازسازی ساختمان

بازسازی های اصولی نیاز یک خانه قدیمی

اجرای انواع نقاشی ساختمان رنگ اکریلیک, نقاشی اکریلیک در ساختمان, بازسازی های اصولی رنگ آمیزی اکریلیک, بتونه اکریلیک, رنگهای آکریلیک, رزین های اکریلیک, نقاشی با اکریلیک, رنگ اکریلیک دیوار, رنگ اکریلیک داخل ساختمان,
رنگهای اکریلیک (رنگ اکرولیک)

این رنگ‌ها بسیار متنوع هستند.این رنگ‌ها برای ایجاد بافت در سطوح مناسبند چون غلظت بالایی دارند و به سرعت بازسازی ساختمان خشک می‌شوند. رنگ اکریلیک انعطاف پذیر است و به همین علت روی تمام سطوح از جمله مدل‌های خمیر کاغذ پارچه و کفش قابل استفاده است.
معرفی رنگ اکریلیک ساختمان (براق – نیمه براق – مات)

رنگ آکریلیک نیمه براق مات بر اساس رزین های امولسیونی آکریلیک – متیل متا آکریلات – پایه آب – می باشد که برای رنگ آمیزی سریع، زیبا و بادوام سطوح داخلی و نیز خارجی ساختمان استفاده می گردد.
موارد مصرف رنگ اکریلیک:

رنگ آمیزی و تزئین سطوح ساختمانی به ویژه سطوح داخلی نظیر مراکز درمانی و بهداشتی هتل ها رنگ پلاستیک ادارات پادگان ها مراکز آموزشی.
ویژگی ها و مزایای رنگ اکریلیک: (اکرولیک)
توجیه اقتصادی به دلیل:

1- پوشش فراوان، کاهش نیروی انسانی اجرایی، حذف روغن الف، حذف تینرهای نفتی 2- فاقد حلال های نفتی مضر برای انسان و محیط زیست، کاملا بهداشتی و بدون بوی نامطبوع 3- صد در صد قابل شستشو با انواع شوینده و ضد عفونی کننده 4- مقاومت دربرابر زردی، رنگ پریدگی و پوسته کردن 5- مقاومت قلیایی و مقاومت جوی بسیار عالی برای بیش از 15 سال 6- جایگزین قطعی انواع رنگ های روغنی – آلکید رزین – باحلال های رنگ روغنی ساختمان نفتی 7- قابل اجرا روی انواع رنگ ها و استری های شیمیایی مانند رنگ های روغنی،پلاستیک، اپوکسی
رنگ اکریلیک چیست؟

رنگ های اکریلیک پایه آب نسل جدید از رنگ های ساختمانی می باشند که با توجه بازسازی ساختمان به مسائل زیست محیطی و عدم استفاده از حلال های آلی و مواد مضر کاربردی این نوع رنگ ها رو به افزایش است. بطوری که به تدریج جایگزین مناسبی برای رنگ های روغنی الکیدی می باشند. از ویژگی های فنی این محصولات می توان به موارد زیر اشاره نمود : مقاومت شستشوی بسیار خوب، فقدان بوی نامطبوع و سازگار با محیط زیست به دلیل عدم استفاده از حلال های نفتی و آلی، دارا بودن پوشش خوب و داشتن صرفه اقتصادی و اعمال آسان آن ها بر روی سطح . رنگ های اکریلیک سیلیکون مخصوص نما نیز مخصوص استفاده در نمای ساختمان بوده و ویژگی های فنی آن شامل : تنفس، مقاومت خوب در برابر نفوذ آب، مقاومت در برابر آلودگی های سطح، پوشش بالا و عدم جذب چرک و حفظ تمیزی سطح می باشد. این رنگ‌ها بسیار متنوع هستند.این رنگ ها برای ایجاد بافت در سطوح مناسبند چون غلظت بالایی دارند و به آهستگی خشک می‌شوند. رنگ اکریلیک انعطاف پذیر است و به همین علت روی تمام سطوح قابل استفاده است. خاصیت ویژه بازسازی های اصولی این رنگها به خاطر بدون بو بودن آنهاست.

مولتی کالر

خواص رنگ آکریلیک (اکریلیک)

۱- ساخته شده از بهترین مواد اولیه و تکنولوژی بالا و سازگار با محیط زیست و سلامتی انسان. ۲- خشک شدن سریع و چسبندگی عالی و دوام و انعطاف پذیری خوب و قابلیت شستشو و مقاوم به رطوبت و نداشتن بو و حساسیت زایی و تنفس مناسب و عدم جذب چرک و آلودگی نقاشی ساختمان و عدم نیاز به حلال های آلی. ۳ – مناسب برای سطوح گچی ، سیمانی ، آجری .
روش استفاده و آماده سازی سطوح جهت اعمال رنگ های اکریلیک بر پایه آب
الف- سطوح گچی

۱- بهتر است سطوح گچی تازه به مدت ۳۰ روز مانده تا خشک شوند، آنگاه رنگ آمیزی بر روی آنها صورت گیرد . ۲- در اثر فرآیند خشک شدن سطوح گچی، نمکهای محلول برروی سطح گچی آمده و بعد از تبخیر آب بر روی سطح باقی می مانند که به این نمکها شوره گفته می شود . شوره ها را می توان مطابق استاندارد های بین المللی با استفاده از سرکه خانگی برطرف کرد . ۳- حدود ۵/۰ کیلو گرم سرکه خانگی را با یک گالن آب مخلوط پتینه نمائید و آن را کاملاً هم بزنید و با استفاده از پارچه ای آغشته به محلول مذکور کلیه سطوح گچی را از هرگونه بازسازی های اصولی شوره برطرف نمائید . ۴- با استفاده از پارچه آغشته به آب، اثرات سرکه را از روی سطح برطرف نمائید و منتظر بمانید تا سطح کاملاً خشک شود . ۵- پس از خشک شدن، سطح آماده پذیرش پرایمر آکریلیک می باشد .
ب- برای دیوارهای بیرونی آغشته به جلبک، خزه، گیاهان خاک دار و غیره…

۱- مایع سفید کننده (وایتکس) را به نسبت حجمی ۱ به ۳ با آب مخلوط کنید . ۲- با استفاده از پارچه ای کلیه سطوح را کاملاً آغشته از محلول فوق نمائید (از دستکش و ماسک استفاده کنید) ۳- حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید تا کلیه موجودات تک سلولی نابود گردند . ۴- بوسیله کاردک یا ابزار مناسب دیگر سطوح آلوده را کاملاً بتراشید . ۵- با استفاده از پارچه آغشته به آب اثرات احتمالی مایع سفید کننده را از روی سطح برطرف نمائید و منتظر بمانید تا سطح کاملاً خشک گردد . ۶- بعد از خشک شدن، سطح آماده پذیرش پرایمر آکریلیک می باشد .
ج- سطوح بتونی یا سیمانی

۱- بهتر است سطوح بتونی یا سیمانی به مدت ۳۰ روز مانده تا خشک شوند و آنگاه رنگ آمیزی بر روی آنها صورت گیرد. ۲- چنانچه سطحی آغشته به گریس، روغن یا چربی باشد، باید بوسیله حلال شستشو گردد . ۳- شوره های موجود بر روی سطوح بتونی و سیمانی را می توان با استفاده از اسید کلریدریک صنعتی برطرف کرد. ۴- اسید کلریدریک ۳۷ % را به نسبت وزنی ۱۵ به ۸۵ با آب در داخل یک ظرف پلاستیکی مخلوط کنید. ( مراقب باشید باید حتماً اسید به آرامی به داخل آب اضافه گشته و در حین اضافه کردن اسید محتویات ظرف راهم بزنید و حتما از محافظ چشم و صورت  بازسازی ساختمان استفاده نمایید). ۵- سطوح بتونی یا سیمانی را آغشته به محلول فوق نمائید و حدود ۱۵ دقیقه به آن فرصت دهید تا محلول فوق اثر خود را به نحو مطلوب داشته باشد . ۶- با استفاده از آب تمیز سطح را کاملا بشوئید و صبر کنید تا سطح کاملاً خشک گردد . ۷- بعد از خشک شدن، سطح آماده پذیرش پرایمر آکریلیک می باشد .

رنگ غیر شفاف عبارت است از مایع رنگینی که روی سطح چوب را می پوشاند که این مایع رنگین پس از خشک شدن به شکل یک قشر سخت و غیر شفاف روی چوب باقی می ماند و به کلی نقش چوب را می پوشاند و تشخیص چوب را غیر ممکن می کند. رنگهای غیر شفاف مدیریت بازسازی های اصولی پیمان خود به دسته های زیر تقسیم می شوند :

رنگ روغنی: رنگ روغنی ترکیبی است از پودر رنگ، حلال، روغن جلا، اسکاتیف، مواد انعطاف دهنده و غیره است که به نوع پودر رنگ دارای رنگهای متفاوتی است. رنگ روغنی به دو دسته مات و براق تقسیم میشود. برای زدن رنگ روغنی لازم است سطح چوب را به روغن الیف آغشته و سپس با بتونه روغنی پر نموده و آن را رنگ نمود. حلال این نوع از رنگها تینر روغنی می باشد. از این رنگ برای نقاشی ساختمان مصارف  که در معرض رطوبت قرار می گیرند مانند: در و پنجره های ساختمان ، کابینت آشپز خانه و کلاً اشیای قابل شستشو استفاده می شود
1- انامل

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com