بازسازی ساختمان

رنگ مکمل در رنگ نما

وقتی دو رنگ مکمل در یک فضا و دکوراسیون به کار می‌رود به نظر می‌رسد که آنها در حال بازسازی ساختمان حرکت هستند این همان انرژی ساکن حاصل از تضاد میان آنها است.این رنگ‌ها در چرخه‌ی رنگ کنار یکدیگر هستند. از جمله ارغوانی، بنفش، آبی یا زرد، لیمویی، نارنجی. از ترکیب این رنگ‌ها در فضای دکوراسیون یک محیط زیبا و دلپذیر حاصل می‌شود. مثلا بر روی کاناپه به رنگ آبی کوسنی بنفش قرار دهید. از این رنگ‌ها باید به گونه‌ای استفاده شود که محیط خسته‌کننده و کسالت‌آور نشود.

ایده های بسیار زیبا برای تزیینات دکور پاییزی زیباییهای فصل پاییز را با الهام از طبیعت پاییزی و استفاده از گیاهان و میوهای پاییزی مانند کدو تنبل، برگ و … به حیاط خانه خود اضافه کنید.  با اجرای این ایده ها ، پاییزی زیباتر خواهید داشت.

1 – گلخانه پاییزی
یک شیشه سفید و یک کاسه سفالی به راحتی تبدیل به یک گلخانه پاییزی می شود که برای نورپردازی میوه ها و گیاهان طبیعی فوق العاده است. از کدو تنبل ، مخروط کاج ، خزه اسپانیایی و برگها می توان در این دکوراسیون الهام شده از فصل پاییز استفاده کرد.

اولین کارخانه تولید کاغذ دیواری های کاغذی ، در ایران در دهه 1350 افتتاح شد. این کاغذ دیواری ها با تنوع خود و سرعت نظر مردم را به خود جلب کردند. اما به علت عدم قابلیت شستشو نتوانستند در عرصه دکوراسیون داخلی، به جایگاه متعالی خود برسند. پس از آن با توسعه صنایع پلیمری، نسل های کاغذ دیواری های چرمی بوجود آمد که عیوب کاغذ دیواری های معمولی را از میان برد و با قابلیت بازسازی ساختمان شستشو، دوام بالا و ثبات رنگ خود، توانست نظر همگان را به خود جلب کند. کارخانه کاغذ دیواری پلاسکا، اولین تولیدکننده کاغذ دیواری چرمی در ایران است که در سال 1373 شروع به تولید نمود.

امروزه کاغذ دیواری های چرمی، برخلاف نقاشی های دیواری و فرشینه های دست باف قدیم، کاغذ دیواری های چرمی فراورده ای ارزان و قابل دسترس برای همگان می باشد. وسیله ای کم هزینه و کم دردسر برای تغییر فضای داخلی اتاق ها و ایجاد جلوه ای نوین در آنها.

در رنگ کاغذدیواری های اتاق ها دو خط قرمز وجود دارد؛ یکی رنگ آبی و دیگری نارنجی. معمولا طراحان دکوراسیون داخلی نارنجی سیر را به گلبهی یا نخودی و بژ تغییر می دهند و آبی ها را به نیلی، فیلی و … نزدیک می کنند کنیتکس چون رنگ آبی اتاق را خیلی تاریک و سرد می کند و نارنجی به اتاق انرژی زیادی می دهد؛ آن قدر که هیچ گوشه ای برای آرامش در آن پیدا نمی شود. برای همین طراحان این دو رنگ را برای کاغذدیواری انتخاب نمی کنند حتی اگر مبلمان خانه و … هم تم نارنجی یا آبی داشته باشد، آن وقت رنگ دیوارها را به نقره ای یا سفید یا صورتی و بنفش نزدیک می کنند اما هیچ وقت سراغ نارنجی یا آبی سیر نمی روند؛ مگر اینکه واقعا صاحبخانه بر این کار اصرار داشته باشد!

می‌گویند کاغذ دیواری را چینی‌ها اخترع کرده‌اند. چشم‌بادامی‌ها از 200 سال پیش از میلاد یاد گرفته بودند که کاغذ برنج را روی دیوارها بچسبانند. بعدها هم یکی از آنها فهمید چطور پارچه‌ها را مانند کاغذ روی دیوار بچسباند. هنر او به خاورمیانه آمد و خیلی زود راهی کشورهای دیگر شد. بعدها هم که فرانسوی‌ها زدند به خط تجاری کردن کاغذدیواری‌ها و کلا دنیای هنر با آمدن این ابزار تازه رنگ‌آمیزی دیوارها زیرورو شد؛ آن قدر که امروز استفاده از کاغذدیواری و انتخاب مناسب آن برای هر فضای خاصی خودش هنر است هنری که سه گام ابتدایی آن را با هم مرور می‌کنیم.

این روزها کاغذهایی به بازار آمده‌اند که کمی با تعریفی که ما از انواع کاغذدیواری‌های معمولی داریم، فرق دارند. این نوع کاغذدیواری‌ها درواقع پوسترهای بزرگی هستند که به اندازه دلخواه شما چاپ می‌شوند و فقط هم روی یک دیوار قرار می‌گیرند. روی این پوسترهای دیواری یک تصویر بزرگ منتشر می‌شود فقط باید توجه داشت که مدل کاغذدیواری‌ها مخصوص خانه‌های بزرگ است آن‌قدر که بیشتر روی دیوارهایی با طول چهار متر به بالا نصب می‌شوند. خوبی این تصاویر این است که به دلخواه خریدار هر طرحی روی آن چاپ می‌شود ولی نقطه ضعف‌شان خسته کردن بیننده است. برای همین طراحان دکوراسیون همیشه قبل از خرید این پوسترها پیشنهاد می‌کنند که آنها را بر دیوارهایی نصب کنید که کمتر در طول روز در مقابل‌شان رفت و آمد دارید.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com