بازسازی ساختمان

پیشگیری در بازسازی ساختمان

باید بپذیریم که هرج ومرج و به هم ریختگی غیرقابل پیشگیری است و به هر حال بازسازی ساختمان بی سروصدا و آرام آرام به درون خانه هایمان می خزد! بیشتر این مشکل به دلیل وجود وسایلی است که مدت ها به اصطلاح به ما چسبیده اند و نتوانسته ایم از شرشان خلاص شویم. شاید کادو یکی از دوستان بوده و نمی خواستیم با دور انداختنش، ناراحت شان کنیم یا هزینه زیادی برای خریدش پرداخته ایم ولی علاقه ای هم به استفاده از آن نداریم. با تمام این اوصاف باز هم نمی توانیم خودمان را متقاعد کنیم که نگه داشتن همین وسایل باعث شلوغ شدن خانه مان شده و بهتر است که با بیرون ریختن شان انرژی از دست رفته را به خانه بازگردانیم. شاید خداحافظی کردن با این چهار دسته اصلی آشفتگی ها کار سختی باشد ولی مطمئن باشید که ۹۰ درصد به هم ریختگی خانه به دلیل وجود آنهاست. پس خودتان را برای این خداحافظی آماده کنید!

راحتی را در اولویت قرار دهید و سبک را به آن ارجحیت ندهید. گاهی اوقات در برخی دکوراسیون ها عناصری با جلوه ای زیبا وجود دارند که اصلا راحت نیستند و همین، سبب ایجاد حس ناخوشایند در افراد می شود. قبل از اقدام به خرید، به کارآمدی وسیله توجه کنید.

تمام وسایل و عناصر را دورتادور دیوار قرار ندهید، زیرا فضا را سرد و خشک می کند. سعی کنید وسایل را کمی دورتر از دیوار و نزدیک تر به هم قرار دهید؛ زیرا در این صورت فضایی گرم تر و صمیمی تر به وجود خواهد آمد. این نکته در اتاق نشیمن بازسازی ساختمان بیش از هر جای دیگری اهمیت دارد.

تنها به وجود نورپردازی سقفی اکتفا نکنید. این نورپردازی هر چقدر هم که زیاد و لازم باشد اما به تنهایی برای یک دکوراسیون ایده آل کافی نیست. بهترین حالت این است که ترکیبی از نورپردازی کلی (سقفی)، کاربردی و متمرکز در دکوراسیون داشته باشید. استفاده از چراغ های رومیزی و همچنین زمینی نیز بسیار توصیه می شود.

طبق چرخه مخرب، استفاده از عنصر فلز که عنصر مخرب عنصر چوب است نیز در این فضا ممنوعیت دارد، بنابراین از رنگ های متالیک و تنالیته سفید و خاکستری و همینطور مجسمه یا وسایل تزئینی فلزی در این فضا استفاده نکنید.

اگر در فضای مربوط به این کیفیت از رنگ قرمز استفاده شود، همانطور که در شماره های پتینه قبل توضیح داده شد، باید با استفاده از عنصر تحلیل برنده، عنصر مزاحم تاثیر آن را خنثی کنید. به عنوان مثال، راه حل پیشنهادی برای این مورد استفاده از عنصر زمین است؛ یعنی با آوردن اشاره ای از رنگ های زمینی متناسب با حجم رنگ یا عنصر آتش موجود در فضا، آن را تعدیل کنید. اگر در این بخش خانه شومینه قرار دارد که عنصر آتش است، می توانید با قراردادن کوزه یا مجسمه سفالی در محوطه شومینه یا آویزان کردن تابلوی سفالی بالای شومینه تاثیر منفی آن را از بین ببرید.

رای بلند تر جلوه کردن دیوارها، رنگ آها را تا سقف به طور یک نواخت ادامه دهید و در نزدیکی سقف رنگ را با نوارهای تزئینی و مانند آن قطع نکنید. اگر سقف دارای حاشیه تزئینی یا لبه برجسته است، میتوانید این حاشیه را نیز به رنگ دیوار درآورید. بازسازی ساختمان رنگ روشن سقف را بلندتر جلوه میدهد.

8. برای کوتاه نشان دادن سقفهای بسیار بلند و یا تشدید حالت خودمانی یک اتاق، رنگ دیوار را از 20 تا 30 سانتی متر مانده به سقف قطع کنید و باقی آنرا به رنگ سقف رنگ آمیزی کرده یا با نوارهای تزئینی بپوشانید. تیره کردن سقف هم میتواند چنین حالتی را ایجاد کند.

9. با رنگ آمیزی دیوارهای کوتاهتر (کم عرض تر) به رنگی تیره تر از دیوارهای بلندتر میتوانید یک اتاق کشیده و باریک را عریض تر جلوه دهید.

مبلمان یکی از موارد مهم در تغییر دکوراسیون داخلی منزل شماست. لازم نیست حتما آن‌ها را عوض کنید. بلکه می‌توانید از روش‌های دیگر مثلا تغییر چیدمان یا تعویض رویه استفاده کنید.

4-نورپردازی:

نورپردازی نیز یکی از موارد مهم در تغییر دکوراسیون داخلی منزل است.آیا تا به حال به اهمیت نورپردازی فکر کرده‌اید؟ شما برای مطالعه و انجام کارها به نور کافی و برای ایجاد محیطی صمیمی‌تر به نور ملایم احتیاج دارید. پس لازم است میزان نور را در هر اتاق تنظیم کنید.برای مطالعه، بیش‌ترین نوع نورپردازی را داشته باشید.

با استفاده از گچ‌بری، مرز سقف و دیوار را از هم جدا کنید. گچ‌بری‌ها و قرنیزها، نمای افقی جالبی به خصوص زمانی که رنگ آن‌ها از دیوار متفاوت باشد، ایجاد می‌کنند.

7- اشیاء مورد علاقه را روی طبقات، یک جا قرار دهید:

برای تغییر دکوراسیون داخلی منزل مجموعه اشیا مورد علاقه‌ای را که از جاهای مختلف جمع کرده‌اید، روی طبقات یک ویترین یا چند قفسه یک‌جا بگذارید. به این ترتیب فضای خالی یک دیوار را پر کرده و خانه همیشه مرتب به نظر می‌رسد.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com