بازسازی ساختمان

نشیمن خانه در طراحی

قسمت نشیمن، محیطی از لابی است که با قرار دادن ترکیبی از مبل یا صندلی و میز،  بازسازی ساختمان شبیه اتاق‌ نشیمن، به نشستن افراد اختصاص می‌یابد. در واقع طبق مقررات برج‌ها و مجتمع‌ها، شخصی که به عنوان مهمان وارد می‌شود باید پس از ذکر نام خود و نام ساکن به نگهبان، مدت زمان کوتاهی را در لابی منتظر بماند تا پس از اجازه دادن فرد ساکن، وارد واحد مورد نظر شود و چه بسا که ملاقات‌های کوتاه افراد غریبه با ساکنین نیز در لابی‌ها انجام شود.

از آن‌جا که شمع‌ها انرژی مثبت و حس تازه‌ای به محیط می‌دهند، در خانه آن رنگ شمع را انتخاب کنید که حس مورد نظر شما را ایجاد کند.

شاید تا به حال هنگام خرید یک شمع به تاثیر رنگ آن کم‌تر توجه کرده‌اید. اما واقعیت این است که تاثیر رنگ‌ها از نظر روانشناسی در انتخاب شمع هم بی‌تاثیر نیست.

امروزه شمع‌ها در شکل‌ها، رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف موجود بوده  و می‌توان از خاصیت رنگ‌ درمانی آن‌ها استفاده کرد.

شمع‌ها قدمت مذهبی طولانی‌ای دارند. در اماکن مقدس از آن‌ها بسیار استفاده می‌شود. سوگواران معمولا شمع روشنی را به بستگان متوفی خود اختصاص می‌دهند و یاد و خاطره آن‌ها را گرامی می‌دارند.

به عنوان نمونه در ذهن‌تان مجسم کنید دیوارهای اتاق خواب به رنگ سفید رنگ‌آمیزی بازسازی ساختمان شده و در داخل این فضا یک تخت چوبی به رنگ قهوه‌ای تیره قرار دارد. ملحفه و روتختی‌های آن به رنگ آبی اقیانوسی در طرح‌های آبی، سفید راه‌راه، چهارخانه و… است و بالشتک‌های روی تخت به رنگ آبی اقیانوسی و در مدل تک رنگ هستند؛ به خاطر داشته باشید این تک رنگ بودن، رنگ آبی را بیشتر جلوه می‌دهد. در کنار این تخت پاتختی از جنس و رنگ تخت قرار می‌گیرد که بر روی آن چراغ خواب نسکافه‌ای قرار دارد، پرده‌های این فضا از دو رنگ تلفیقی آبی اقیانوسی و سفید در مدل‌های مختلف (راه‌راه، چهارخانه و…) شبیه روتختی تختخواب تهیه شده و در کف اتاق هم فرشی تزئینی به رنگ نسکافه‌ای وجود دارد که از طریق چراغ سقف که آن هم به رنگ نسکافه‌ای است جلوه‌ای صدچندان یافته است.

رنگ های روشن مثل قرمز و آبی روشن، معمولاً فضایی رویایی به محیط میدهند.

* معمولاً رنگ های خاکی رنگ، باعث احساسی آرامبخش می شود. بنابراین می توانید از قالی هایی با این رنگ برای مکان هایی که احتیاج به آرامش دارید، استفاده کنید.

* رنگ های سرد، معمولاً دارای زمینه ای کلاسیک هستند.

* فرش های شرقی و ایرانی، معمولاً محیط را کلاسیک تر و شیک تر نشان می دهند.

* مکانهایی که احتمال رفت و آمد در آنها زیاد است، از فرش هایی استفاده کنید که قابل شستشو باشد و از قرار دادن فرش های گران قیمت در این مکان ها جلوگیری کنید.

* فرش های گلدار برای اتاق کودکان و حتی اتاق نشیمن بسیار مناسب است. اما هنگام خرید فرش، بهتر است رنگ آن با رنگ دکور اتاق متناسب باشد.

* آنچه در دکور اتاق باید خیلی به آن دقت کرد، رنگ زمینه فرش است. فرش هایی با زمینه جنگل، نواحی گرمسیری و سواحل می توانند به خانه شما محیطی خاص بدهند.

در ملل شرقی نیز علاقه به دکوراسیون داخلی زیبا کاملاً آشکار است. مبلمان و تزئینات چینی، فرش‌های ایرانی، صدف‌کاری‌های ژاپنی و مجسمه‌ها و نقاش‌های پر رنگ و لعاب هندی، همه نشان دهنده علاقه این ملل به زیباسازی فضای زندگی‌شان است. گرچه سبک دکوراسیون داخلی شرقی با شیوه غربی آن تفاوت‌های بسیاری دارد.

با این همه اگر علاقمندید تا به عنوان یک دکوراتور داخلی حرفه‌ای به کار مشغول شوید، بازسازی ساختمان پتینه بهتر است پیش از هر کاری به مطالعه دقیق و کامل تاریخ هنر و معماری بپردازید تا کاملاً با انواع سبک‌ها و شیوه‌های مرتبط با این حرفه آشنا شوید. بسیاری از طراحان داخلی سرشناس، سبک‌ها و مبلمان‌هایی را به نام خود به جا گذاشته‌اند.

گرچه ساختمان‌ها و فضای داخلی آنها باید سبک و شیوه زندگی زمان خود را منعکس کنند، اما این عمل بدون آگاهی از پیشینه آنها میسر نمی‌شود. بسیاری از طراحان داخلی با آمیختن چند سبک و حتی به کار بردن المان‌های شرقی و غربی در مکانی واحد، فضایی را خلق می‌کنند که علاوه بر تنوع و زیبایی، آرامشی خاص را برای ساکنینش به ارمغان می‌آورد.

منابع گرمایشی خانه را در فضاهای متفاوت مستقر کنید. به خصوص در نزدیکی فضای اصلی نشیمن خانه، حتماً یک منبع گرمایشی قرار دهید.

۱۰. چوب را به خانه تان بیاورید. استفاده از چوب فضای طبیعی بهتری را به خانه می دهد و می تواند سرمای زمستانی را از ذهنتان خارج کند. استفاده از چوب می تواند در قالب لوازم چوبی و جایگزینی آنها با لوازم فلزی، کنده های کوتاه و بلند، گلدان ها بازسازی ساختمان و ظروف تزئینی چوبی و قاب های خودرنگ باشد. رنگ و بافت چوب طراوت طبیعت را به خانه شما می آورد.

 

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com