بازسازی ساختمان

پتینه دیوارهای اتاق خواب

برای تزیین دیوارهای اتاق خواب می توانید از انواع وسایل ساده استفاده نمایید. همانطور پتینه که می دانید خلاقیت در تزیین منزل با وسایل دور ریختنی یکی از هنرهای زیبا و جذاب است که با ایده های متنوعی می تواند انجام گیرد. برای این کار می توانید با استفاده از وسایل ساده و دور ریختنی اقدام به تههی وسایل تزیینی جدید و متنوع نمایید و با استفاده از انها سطح دیوارها را به بهترین شکل تزیین نمایید. در ادامه نمونه هایی زیبا و تنوع از تزیین دیوارهای اتاق خواب را مشاهده می فرمایید که هر یک می توانند انتخاب مناسب و الگوی خاص و ویژه ایی برای تزیینات شما باشند.

پرده ها نقش مهمی در دکوراسیون داخلی خانه های ایرانی دارد اما بازهم بسیاری از ما آنها را نادیده گرفته یا به اندازه کافی به آنها توجه نمی کنیم. در این بین انتخاب مدل پرده پذیرایی مدرن و کلاسیک نسبت به پرده اتاق خواب یا آشپزخانه اهمیت بیشتری دارد و باید دقت زیادی در انتخاب نوع، شکل، رنگ و قد و اندازه پارچه آن داشته باشید.

مسلما یکی از کاربردهای اصلی پرده در فضای پذیرایی و نشیمن ایجاد حریم خصوصی و محدود کردن دید افراد خارجی است. در حقیقت اصلی ترین کاربرد پرده ها نیز همین است، پرده وسیله ای است که در یک حرکت ساده هم می تواند نمایی زیبا از طبیعت اطراف نشان داده و فضای داخل را روشن کند و هم فضای داخل را به یک مکان راحت و خصوصی برای اعضای خانواده تبدیل کند. ضخامت پارچه در این موضوع نقش پتینه اساسی را ایفا می کند. اگر خواستار فضایی خصوصی هستید باید از پارچه های ضخیم استفاده کنید اما اگر با موضوع دید مشکلی ندارید یا پنجره های خانه طوری است که دیدی کاملی به داخل خانه نمی دهد، می توانید از آستری و پرده های نازک استفاده کنید تا فضای داخلی خانه همیشه روشن و دلباز باشد.

در عکس زیر باز هم نمای دیگری از اتاق پذیرایی بالا را مشاهده می کنید. درب ورودی خانه درست در انتهای دیگر پذیرایی قرار گرفته است، بنابرین مبلمان به یک جهت چیده شده تا رفت و آمد در یک خط مستقیم بین مبلمان و شومینه صورت بگیرد. میز جلو مبلی طرحی عثمانی دارد و نزدیک مبل راحتی ال قرار گرفته است، طوریکه می توانید پاهای خود را بروی آن نیز دراز کنید. در این صورت دیگر هیچ کس نمی تواند از فضای بین میز و مبل عبور کند. نکته دیگر در مورد چیدمان پذیرایی مستطیل شکل استفاده صحیح از فرش است. اندازه فرش طوری تعیین شده که افراد می توانند بدون قدم گذاشتن روی آن، از کنارش رد شده و به سمت دیگر بروند با این کار مرز رفت و آمد دقیقا مشخص شده است.

اتاق بعدی هم از روش بالا استفاده می کند. عرض این اتاق فقط ۳٫۵ متر است، اما چینش درست مبلمان باعث شده چشم ها متوجه کوچکی و باریکی فضا نشوند، بخصوص مبل دو نفره قرمز رنگی که در انتهای اتاق قرار گرفته است به ایجاد این حس پتینه کمک بسزایی می کند. در صورت نبودن این مبل زیبا در مقابل پنجره بزرگ، اتاق باریک، طویل و بی انتها بنظر می رسید.

به عقیده طراحان گالری مبل پارسا اگر دوست دارید فضایی دوستانه، گرم و صمیمی را تجربه کنید باید حتما از مبل های ال شکل در طراحی دکوراسیون داخلی خانه های تان استفاده کنید. این مبل ها باعث می شوند تا افراد در فواصل نزدیک تری با هم بنشینند و به همین دلیل صمیمیت بیشتری در بین آن ها ایجاد می شود.

قبل از هر چیزی، ابتدا باید در مورد کارایی هر فضا تصمیم مشخصی بگیرید. به طور معمول اتاق غذاخوری یا همان میز ناهارخوری در قسمت کوچکتر هال پذیرایی L شکل، نزدیک آشپزخانه قرار می گیرد. اما باز هم باید تصمیم خود را براساس فعالیت هایی که خودتان انجام می دهید مشخص کنید. برای مثال اگر مهمانان زیادی به خانه شما می آیند و میز ناهارخوری بزرگی دارید رفتن به فضای کوچکتر پذیرایی کار اشتباهی است. در این صورت باید برعکس عمل کرده و جای پذیرایی و غذاخوری را با هم عوض کنید.

زمانی که وسایل خود را در پذیرایی ال شکل می چینید احتمالا بعضی آیتم ها را به صورت شناور قرار می دهید. مثلا زمانی که مبلمان خود را به دیوار تکیه دادید، یک صندلی یا تکه کوچکتر مبلمان را وسط پذیرایی و روبروی مبلمان چسبیده به دیوار قرار می  دهید. این کار به خودی خود کار مثبتی است و انجام آن توصیه می شود اما حتما در نظر داشته باشید که اطراف مبل و بطور کلی آیتم های شناور را خلوت کنید تا پتینه رفت و آمد اطراف آنها به راحتی صورت بگیرد، در اینصورت جریان و پیوستگی دکوراسیون خانه بهم نمی خورد.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com