بازسازی ساختمان

مدلهایی از طرح پتینه

اگر لوستری انتخاب می کنید که حباب دارد، حواس تان باشد که از مدل هایی انتخاب کنید که حباب های استاندارد و معمول تری دارد تا در صورت شکستن یکی، بتوانید حباب آن را دوباره جایگزین کنید. دقت کنید که بدنه لوستری که انتخاب می کنید پیچیدگی های چندانی نداشته باشد تا از شر دردسر تمیز کردن انحناهای پر پیچ و خم آن در امان باشید.

وقتی می گوییم پرده پذیرایی باید جزئی طبیعی از دکوراسیون اتاق باشد منظورمان این نیست که پرده ها حتما باید به رنگ دیوارهای اتاق یا مبلمان انتخاب شوند. در انتخاب رنگ پرده پذیرایی کاملا آزاد هستید، اتفاقا خیلی خوب است که رنگ های متفاوت با آنچه در اتاق است را امتحان کنید تا فضایی متنوع و جذاب داشته باشید. این کار خصوصا در خانه هایی با تم مدرن و شیک بخوبی جواب می دهد. یکی دیگر از ایده های پتینه جالب انتخاب مدل پرده پذیرایی مدرن ، نمونه های تک رنگ و خنثی در پذیرایی است، خصوصا اگر فضای کوچکی در اختیار دارید.

یکی از مشکلات اصلی برای چیدن مبلمان در پذیرایی مستطیلی، تعیین راهی مشخص برای عبور و مرور افراد است. اولین کاری که باید از انجام آن پرهیز کنید، قرار دادن این راه بین میز جلو مبلی و مبلمان اصلی است. در شکل زیر آپارتمانی را مشاهده می کنید که پذیرایی مستطیل شکل با سقف های بلند دارد؛ سقف بلند باعث شده حتی از حد معمول هم باریک تر بنظر رسد اما با چیدمان درست مبلمان در این پذیرایی مستطیلی و قرار دادن راه درست برای رفت و آمد، تا حد زیادی مشکل کمبود فضا حل شده است. انتهای پذیرایی نیز یک تراس قرار گرفته که باعث شده فضا روشن و دلباز دیده شود.

یکی دیگر از توصیه های مهم در چیدمان پذیرایی مستطیل شکل قرار دادن مبلی هم عرض با اتاق است. در عکس اول اگر مبل بزرگ را روبروی شومینه قرار می دادند به محض قرار گیری میز جلو مبلی مجبور بودید از میان فضای نشت و برخاست رفت و آمد کنید، بعلاوه اتاق هم طویل تر و باریک تر بنظر می رسید که شبیه آنچه در بالا گفتیم یعنی یک تونل می شد! با قرار دادن مبل دونفره کوچکتر، هم فضای کافی برای نسشتن فراهم شده و هم فضای کافی برای رفت و آمد.

وقتی از مبل های ال شکل استفاده می کنید، دیگر لزومی ندارد که نگران جا دادن دیگر مبلمان ها در کنار آن ها باشید. همان طور که در عکس بالا می بییند مبل های ال شکل فضایی را در طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان به وجود می آورند که شما می توانید خیلی راحت و بدون نگرانی یک مبلمان دیگر مانند میز غذاخوری را در کنار آن ها جا نمایی کنید. می بینید که مبل های ال شکل آن قدر قدرتمند هستند که می توانند پتینه حتی برای دیگر مبلمان های نیز جا باز کنند. عکس بالا یکی از مبلمان ها طراحی شده توسط گالری مبل پارسا است.

چیدمان پذایریی ال شکل هر چقدر هم که مشکل و سخت باشد اما یک مزیت دارد و آن استفاده های زیادی است که می شود از این فضا برد. در پلان زیر این موضوع مشخص  شده است. در این پلان اتاق غذاخوری دو کاربرد دارد، اول محلی برای میل کردن غذا و دوم مکانی برای کار و مطالعه. میز طوری انتخاب شده که هم قابلت تبدیل شدن به میز ناهاخوری کوچک و جمع و جور را دارد و هم برای مطالعه و انجام کارهای دفتری شبانه. قرار گیری قفسه و فضای ذخیره سازی کنار میز ناهار خوری هم می تواند ایده مناسبی برای دسترسی راحت به لوازم مورد نیاز باشد.

برای سبک مدرن می توانید از میز های چوبی، شیشه ای یا فلزی با طرح کاملا ساده و پتینه خطوط صاف استفاده کنید و برای دکوراسیون های سنتی و کلاسیک، میز هایی با پایه های طرح دار و منبت کاری شده قرار بدهید. برای تلویزیون هایی که به دیوار متصل می شوند بهتر است از میز ها و قفسه هایی که بدون پایه بوده و به دیوار متصل می شوند استفاده کنید.

با انتخاب اینگونه میز ها، هارمونی و هماهنگی در دکوراسیون نشیمن خانه را حفظ کرده و فضایی شناور در محیط بوجود آورده اید که به بزرگ تر نشان داده شدن فضا کمک زیادی می کند.

اگر باز هم طرحی ساده تر می خواهید می توانید از مدل زیر ایده بگیرید. این طرح نسبت به پتینه دو طرح بالا در همان نگاه اول ساده تر و خلوت تر بنظر می رسد. در این دکوراسیون سعی شده همه چیز حتی خود میز تلویزیون و قفسه ها نیز به رنگ سفید باشند تا با تم خنثی اطراف تلویزیون هماهنگ باشند.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com