بازسازی ساختمان

طرح پتینه زیبا و کاربردی

میزهای پذیرایی معمولا نقطه کانونی یک اتاق نشیمن هستند. این میزها پتینه باید زیبا و کاربردی باشند. اگر فضای اتاق‌تان کوچک است از یک میز گرد یا بیضی‌شکل استفاده کنید اما اگر فضای بزرگ‌تری دارید یک میز مربع برای اتاق نشیمن‌تان مناسب‌تر است. میزها را خیلی دورتر از مبل‌ها قرار ندهید. حداکثر فاصله میز اتاق نشیمن تا کاناپه‌ها و صندلی‌ها باید ۴۵ تا ۵۰ سانتی‌متر باشد؛ طوری که راحت به خوراکی‌‌های روی میز دسترسی داشته باشید.

برای یک اتاق نشیمن کوچک از کانا‌په‌های تکی استفاده کنید که هم مدرن و راحتند و هم شکل اتاق نشیمن‌تان را منظم می‌کنند. کاناپه یکی از پرمصرف‌ترین وسایل اتاق نشیمن است بنابراین یک کاناپه با کیفیت بالا و در عین حال راحت بخرید؛ کاناپه‌ای که بتوانید روی آن لم دهید و کمی ولو شوید اما بعد از مدتی شکل اولیه‌ آن تغییر نکند. کاناپه تکی راحت می‌تواند حدود ۲۱۳ سانتی‌متر طول و ۹۸ سانتی‌متر عمق داشته باشد. برای آپارتمان‌های کوچک کاناپه‌ای بخرید که حدود ۱۸۰ سانتی‌متر طول داشته باشد تا بتوانید از باقیمانده فضای اتاق استفاده کنید.

الگوبرداری از طرح های جدید و مدرن اتاق پذیرایی ما را برای رسیدن به دکوراسیون ایده آل کمک می کند. اگرچه تقلید کامل از سایر مدل های دکوراسیون، هیچگاه نمی تواند ما را به موفقیت برساند اما الهام گرفتن از ایده ای جدید و الگوبرداری از طراحی های مدرن روش مناسبی برای دستیابی به دکوراسیون مدرن و مناسب است. در ادامه این مطلب عکس هایی از نمای داخلی اتاق پذیرایی چند خانه مدرن و جدید را با هم مشاهده می نماییم.

در بعضی از اتاق‌ها، نقطه کانونی یک عنصر معمارانه مانند یک پنجره یا یک شومینه پتینه است. در اتاق‌هایی که فاقد عناصر پیش‌ساخته هستند، نقطه کانونی می‌تواند یک مبل، یک اثر هنری، یا یک وسیله دیوارکوب بزرگ باشد. اگر می‌خواهید دستگاه تلویزیون شما نقطه کانونی اتاق نشیمن باشد، آن را در یک فضای مناسب (مانند یک میز تلویزیونی زیبا و چوبی) قرار دهید، و یا در کنار آن از یک اثر هنری یا یک آینه بزرگ استفاده کنید تا جای تلویزیون را در هنگام خاموشی پر کنند. اتاق نشیمن باید به گونه‌ای طراحی و چیده شود که نقطه کانونی به خوبی به چشم بیاید و هیچ عنصر دیگری در فضا با آن از نظر بصری رقابت نکند.

اگر بخواهیم مثالی از سبک بزنیم می‌توانیم به سبک‌های ساحلی، مدرن، آسیایی و رستیک و هم‌چنین در مورد تم می‌توانیم به تم‌هایی مانند طراحی اتاق به گونه‌ای که متعلق به زمان و دوره‌ای خاص و مشخص باشد اشاره کنیم. نوع سبک یا تم کلی که برای طراحی‌های اتاق نشیمن خود انتخاب می‌کنید، نوع رنگ‌ها، پارچه‌ها، مبلمان، و آثار هنری را تعیین می‌کند.

سبکی تازه به راه افتاد به نام مینیمالیسم یا ساده‌گرایی. با این هدف که مصرف‌گرایی حتی در دکوراسیون خانه هم به حداقل برسد. در سبک مینیمالیسم دیگر خبری از بریز و بپاش نیست و هرچه هست سادگی است. مینیمالیست‌ها فقط عناصر اصلی دکور را حفظ می‌کنند و اضافه‌ها را کنار می‌گذارند؛ البته با فوت و فن خاصی که امروز با مدرنیته قاطی شده و وضعیت عجیبی به وجود آورده است. این روزها خیلی‌ها با پتینه سادگی خیال رسیدن به فضای پست‌مدرن را دارند؛ دقیقا همان چیزی که حس متفاوت بودن را القا می‌کند!

انتخاب مبلمان و نحوه قرارگیری‌شان در سبک مینیمالیسم مسئله بسیار مهمی است. رنگ مبل‌ها یا روشن و کرم است که به زنده‌تر شدن فضا کمک می‌کند یا سیاه که با ترکیب دیوارها  جور دربیاید. مبل‌هایی با روکش‌های طرحدار و گلدار اصلا وارد خانه مینیمالیست‌ها نمی‌شود. در مورد انتخاب طرح مبل هم بهتر است حتی‌المقدور مبل‌هایی با اشکال هندسی منظم و بدون منحنی انتخاب شود؛ مبل‌هایی با کاناپه‌های راحت و دو یا سه مبل دیگر در کنارشان همراه میز وسط که آن هم شکل هندسی خاصش خیره‌کننده است؛ ساده اما با زاویه‌های بریده!

طبقه بندی های روی دیوار یکی از گزینه ها برای به حداکثر رساندن فضای روی زمین است. قانون مشخصی برای این چیدمان دیواری وجود ندارد ولی ردیف کردن در چپ و راست ظاهر مرتب تری خواهد داشت. به گزارش پرشین وی اگر قصد افزودن یک پتینه کتابخانه به این محدوده دارید باید طبقه بندی های بلندتری را انتخاب کرده و حتی می توانید رنگ های متفاوتی را نیز برگزینید.

استفاده از میز غذاخوری در اتاق پذیرایی
میز غذاخوری پر کاربرد در خانه های کوچک. کاربردی میز غذاخوری هم می تواند به شما کمک کند تا حال و هوای اتاق پذیرایی تان دست خوش تغییرات دلنشین شود. این میزهای غذاخوری می توانند چشم گیرترین عنصر اتاق پذیرایی شما باشند، پتینه به علاوه این که کارآیی این میزها هم بسیار بالا است و می تواند در پذیرایی از مهمان ها کمک حال شما باشد و کار را برای شما راحت تر کند.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com