بازسازی ساختمان

مبلمان اصلی در بازسازی ساختمان

اگر اتاق نشیمن بزرگی دارید، می‌توانید از یک کاناپه چند بخشی ال شکل به عنوان بازسازی ساختمان مبلمان اصلی اتاق استفاده کنید. کاناپه ال‌شکل فضای بیشتری اشغال می‌کند اما اگر در جای درستی قرار بگیرد می‌تواند یک فضای دنج برای اتاق‌تان بسازد؛ فضایی یک‌دست که صمیمیت اتاق نشیمن‌تان را بالا می‌برد و همه اعضای خانواده می‌توانند روی تکه‌های مختلف مبلمان راحت بنشینند. اگر فضای جداگانه‌ای برای اتاق نشیمن ندارید، می‏توانید با انتخاب یک مبلمان ال‌شکل که رنگ تند و متضادی با رنگ دیوارها و کف خانه دارد، کمی بین فضاهای خانه جداسازی انجام دهید و یک اتاق نشیمن برای خانه‌تان بسازید.

میزهای پذیرایی معمولا نقطه کانونی یک اتاق نشیمن هستند. این میزها باید زیبا و کاربردی باشند. اگر فضای اتاق‌تان کوچک است از یک میز گرد یا بیضی‌شکل استفاده کنید اما اگر فضای بزرگ‌تری دارید یک میز مربع برای اتاق نشیمن‌تان مناسب‌تر است. میزها را خیلی دورتر از مبل‌ها قرار ندهید. حداکثر فاصله میز اتاق نشیمن تا کاناپه‌ها و صندلی‌ها باید ۴۵ تا ۵۰ سانتی‌متر باشد؛ طوری که راحت به خوراکی‌‌های روی میز دسترسی داشته باشید.

اگر علاوه بر مبلمان راحتی به فضای نشستن بیشتری در اتاق نشیمن‌تان نیاز دارید، می‌توانید متناسب با مبلمان اصلی از صندلی‌های تکی یا نیمکت‌های کوچک استفاده کنید. این صندلی‌ها یا نیمکت‌ها را طوری در نزدیکی مبل اصلی قرار دهید که قوس گفت‌وگوی اتاق نشیمن از بین نرود؛ طوری که اگر ‌مهمانی روی یکی از صندلی‏های تکی نشست، بتوانید راحت از او پذیرایی کنید. در انتخاب رنگ رویه صندلی‌ها و نیمکت‌ها بازسازی ساختمان خلاقیت به خرج دهید.  عنوان مثال آنها را با رنگ کوسن‌های روی مبل تکی اصلی هماهنگ کنید.

قبل از هر چیزی باید با دقت فضای نشیمن خانه را بررسی کنید. ببینید چند فضای ورود و خروج به فضای نشیمن خانه شما محدود می شود و این دریچه ها در چه موقعیتی قرار دارند. در فضای داخلی ساختمان های معمول امروزی معمولا درب ورودی اصلی و مسیر راهروی فضاهای خصوصی (اتاق خواب ها) به فضای نشیمن خانه محدود می شود. البته بازشوی اپن آشپزخانه را نیز نباید فراموش کرد. بنابراین با دقت ببینید و در نظر بگیرید که مسیر رفت آمد ( سیرکلاسیون) به چه شکل صورت خواهد گرفت.

برخی از کاربردهای اتاق نشیمن عبارت است از تفریح و سرگرمی، بازی‌های خانوادگی، مطالعه، و تماشای تلویزیون. اگر قرار است خیلی وقت‌ها از این فضا به عنوان مکانی برای تفریح و سرگرمی استفاده کنید، تعداد میانگین مهمانان خود را مشخص کنید تا از این مسئله مطمئن شوید که جای کافی و نشمین‌های کافی وجود دارد. اگر خیلی قرار نیست در اتاق نشیمن خانه خود پذیرای مهمان باشید، این فضا می‌تواند بیش‌تر جایی دنج و راحت برای اعضای خانواده باشد. از این مسئله اطمینان حاصل کنید که فضا و مبلمان کافی برای انجام فعالیت‌های مختلفی که در اتاق نشیمن بازسازی ساختمان قرار است انجام شود در اختیار دارید.

پنجره‌ها در طراحی یک اتاق نشیمن مینیمال نقش مهمی دارند. در این خانه ها پنجره‌های اتاق اصلی بزرگ هستند طوری که تمامی دیوار را می‌گیرند. در بیشتر موارد هم خبری از پرده نیست برای اینکه رنگ چهارچوب‌های پنجره باید مکمل اجزای دکوراسیون داخلی باشد. اگر پرده‌ای هم آویزان شود باید بدون طرح و با رنگی یکنواخت باشد؛ بدون هیچ آویز اضافه‌ای. مینیمالیست‌ها معتقدند استفاده از والان و آذین‌بندی سادگی را از بین می‌برد؛ البته تازگی‌ها استفاده از کرکره‌های بامبو باب میل ساده‌گراها شده و طرفدار زیادی هم پیدا کرده است.

کف اتاق نشیمن باید به غیر از پایه‌های مبل‌ها و فرش‌ها هیچ وسیله دیگری نداشته باشد. درواقع نباید هیچ چیز بیهوده‌ای روی زمین باشد؛ نه خبری از تلنبار شدن گل‌های خانه در گوشه اتاق باشد و نه روزنامه‌ها و کتاب‌های انباشته شده. کف زمین هرچه صاف‌تر و یک‌دست‌تر باشد، خانه ساده‌تر و بهتر نشان داده می‌شود؛ آن‌قدر که خیلی از مینیمالیست‌ها برای نشان دادن اوج سادگی خیلی اوقات بی‌خیال  بازسازی ساختمان فرش‌ها هم می‌شوند.

اتاق پذیرایی باید داری رنگ های جذاب و گیرا باشد. رنگ قرمز استفاده شده در فضا به خوبی در کنار رنگ قهوه ای پارکت خودنمایی می کند و این فضا را تبدیل به یک اتاق جذاب و دل نشین کرده است. برای داشتن یک اتاق پذیرایی منحصر به فرد باید جرات استفاده از رنگ ها را داشته باشید. انتخاب رنگ، مبلمان و وسائل تزئینی در دکوراسیون داخلی اتاق پذیرایی بسیار مهم است.

نقش مهم نورپردازی ها در جذابیت اتاق پذیرایی
لوسترها و نورپردازی های جذاب می توانند درخشش دکوراسیون داخلی منزل شما را بیشتر کنند. شما می توانید با استفاده از روش های مختلف نورپردازی در دکوراسیون داخلی ، اتاق پذیرایی خود را زیباتر جلوه دهید. اما این نورپردازی ها نباید بازسازی ساختمان خسته کننده باشد و باعث اذیت شدن چشم شود.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com