بازسازی ساختمان

سطوح تمیز برای پتینه کاری

سطوح تمیز و منظم ظاهر بسیار خوبی دارند اما بیایید با هم صادق پتینه کاری باشیم: تمیز و منظم نگه داشتن سطوح کار سختی است. یکی از راه‌های حل این مسئله استفاده از میزهای کناری و میزهای پذیرایی است که دارای دو طبقه هستند و در زیر سطح اصلی آن‌ها یک سطح دیگر وجود دارد. شما وقتی تنها هستید می‌توانید وسایل خود را روی کف زمین پخش کنید و هر گاه افراد دیگری وارد خانه شدند این وسایل پتینه کاری را جمع کرده و در سطح زیرین میز قرار دهید.

آیا شما هنگام تماشای تلویزیون کارهای دستی انجام می‌دهید؟ آیا کودکان از اتاق نشیمن به عنوان فضای بازی خود استفاده می‌کنند؟ کشمکش‌ همیشگی برای تمیز کردن و منظم کردن این وسایل و قرار دادن آن‌ها در جایی که به آن تعلق دارند را متوقف کنید. در عوض، یک جای همیشگی در فضایی از اتاق نشیمن برای اسباب‌بازی‌ها، وسایل مربوط به کارهای دستی، بازی‌ها، و غیره در نظر بگیرید. البته دلیلی ندارد که همه وسایل در اتاق نشیمن جای مخصوصی داشته باشند. برای مثال کتاب‌ها را می‌توانید پس از مطالعه سر جای خود قرار دهید چون ممکن است کسی دیگر به سراغ آن نرود.

مشکل زمانی به وجود می‌آید که این کشوها پر از وسیله می‌شوند. برای حل این مسئله بهتر است کشوی دیگری را در اتاقی دیگر برای نگهداری از وسایل مازاد در نظر بگیرید تا کشوی اتاق نشیمن از انبوه وسایل نترکد. هم‌چنین به دقت در مورد وسایلی که قرار است در این کشوها قرار داده شود فکر کنید: بعضی از وسایل بهتر است در یک کمد، یک جعبه ابزار، و یا در یک کشوی دیگر نگهداری شوند.

ما در خانه های کوچک امروزی ورودی خانه در کنار نشیمن قرار گرفته است و نشیمن و پذیرایی دیگر چندان از هم جدا نیستند و همین کمی کار را سخت تر می کند چرا که باید وسایلی متنوع را در یک اتاق جا داد؛ اما زیاد نگران نباشید ما می خواهیم به شما بگوییم چگونه هر چه بیشتر این قلب خانه را دلپذیر کنید.

1 – سراغ وسایل زیاد نروید : چیدن وسایل زیاد می تواند اتاق شما را زشت کند حتی پتینه کاری اگر بزرگ ترین اتاق نشیمن را داشته باشید و با وسیله های زیاد آن را خیلی شلوغ کنید، شبیه خانه محتکرانی می شود که از هر جایی یک چیز جمع کرده اند.

4 – وسایلی که کار را راحت می کنند: گاهی وسایل کوچکی روی میز وجود دارند که به راحتی می توانند میز و خانه شما را نامرتب نشان دهند؛ مثل شمع، گلدان، نمکدان و … شما می توانید برای این که میزتان منظم تر به نظر برسد یک سینی یا هر وسیله دیگری که بتوان آن ها را در یک جا جمع کرد روی میز قرار دهید و همه این وسایل را درون آن بچینید تا هم جابه جایی وسایل راحت تر انجام شود، هم گردگیری کار آسان تر صورت گیرد و میز شما منظم تر به نظر برسد.

شاید تصور کنید یک دست کردن رنگ دیوارها فضای جذابی برای اتاق شما فراهم نکند اما انتخاب رنگ کرم برای دیوارها و وسایل اتاق نشیمن، دست شما را برای چیدمان باز می‌گذارد.

رنگ کرم دیوارها به شما این اجازه را می‌دهد تا با قدرت تمام، از ظرفیت‌های اتاق پتینه استفاده کنید و هر رنگی را که می‌خواهید به کار ببرید. استفاده از یک کفپوش تیره به رنگ دیوار جلوه‌ای خاص می‌دهد که البته تندی آن را می‌توان با قالیچه‌ای به رنگ روشن تعدیل کرد. کوسن‌های سرخ و نارنجی رنگ نیز جلوه‌ای گرم و صمیمی ‌به نشیمن شما می‌دهند.

مثلاً مبلمان برای اتاق نشیمن با توجه به پارچه، طرح و مدل مبل نسبت به کوچکی یا بزرگی فضا و تعداد نفرات خانواده انتخاب می شود. علاوه بر انتخاب مبلمان مناسب و راحت، پرده نیز فاصله ای بین وسایل داخل اتاق و فضای بیرون است که باید رنگ و طرح آن، مناسب با وسایل خانه و رنگ دیوارها باشد. تمام وسایل یک اتاق نشیمن باید به صورتی بسیار راحت و به گونه ای انتخاب شود که علاوه بر هماهنگی و تناسب، ترجیحاً از رنگ های آرامش بخش و شادی آفرین و متناسب با روحیات و سلیقه افراد خانه باشد.

سبک سنتی یکی از معروف ترین و پر طرفدار ترین و از طرفی اصیل ترین سبک ها در دکوراسیون داخلی و به خصوص در دکوراسیون اتاق نشیمن است. این سبک جزو معدود سبک هاییست که گذر زمان آن را تکراری و کسل کننده نمی کند و در هر شرایطی می تواند ظاهری بسیار شیک و رسمی داشته باشد. عناصری از قبیل اشیا و وسایل سنتی و عتیقه معرف اصلی این سبک چیدمان هستند. رنگ آمیزی در این سبک از رنگ های سنگین و غالبا خنثی تشکیل می شود. برای مثال ترکیب زرشکی و طلایی یکی از مهم ترین ترکیبات رنگی در دکوراسیون اتاق نشیمن به سبک سنتی است.

بهترین و زیباترین سبک سنتی زمانی در دکوراسیون اتاق نشیمن بوجود می آید پتینه کاری که این سبک در تمام قسمت ها و وسایل موجود در اتاق نشیمن به چشم بخورد و هیچ مورد متضاد و مغایری با این سبک وجود نداشته باشد.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com