بازسازی ساختمان

طرح پتینه در خانه کوچک

البته برای کسانی که فرزندان کوچک در خانه دارند فضاهای نگهدارنده پتینه موجود در صندلی‌های عثمانی مکان بسیار خوبی برای نگهداری از اسباب‌بازی‌ها است. به طور معمول وقتی وسایل بازی کودکان را در این فضاها قرار می‌دهید کودکان کم‌تر تعداد زیادی از آن‌ها را وارد اتاق نشیمن می‌کنند و این مسئله باعث منظم ماندن فضا می‌شود. اما اگر کودک شما تعداد زیادی اسباب‌بازی را وارد فضای نشیمن می‌کند راه‌حل بعدی به شما در این زمینه کمک خواهد کرد.

با دیدن این عکس می‌توان تاثیر رنگ‌ها در جذابیت فضاهای مختلف خانه را دریافت. استفاده از رنگ‌های تند برای دیوارها به خصوص قرمز و نارنجی، ریسک بزرگی است. گذشته از این که خانه شما در فصل سرما نیازمند رنگ‌های گرم و تند است، آمیختن دو رنگ قرمز و نارنجی، محدودیت‌هایی ایجاد می‌کند.

در واقع شما با انتخاب این ترکیب رنگی، خود را برای انتخاب رنگ وسایل بعدی مانند روکش مبل و کوسن‌ها و قالیچه محدود می‌کنید. با این وجود اگر می‌خواهید در زمستان هم چنین ترکیب رنگی را برای خانه خود انتخاب کنید، باید وسایل دیگر را از میان طیف‌های رنگی خاکستری خنثی تعیین کنید.

ترکیب رنگ دکوراسیون اتاق نشیمن در جلوه دکوراسیون و احساس حاکم بر فضا تاثیر گذار است بنابراین برای تصمیم گیری در این مورد وقت بگذارید و زود خودتان را با یک ترکیب رنگی قانع نکنید بلکه سعی کنید مشاهدات خود را افزایش دهید و رنگ های متنوعی را کنار هم بگذارید و جلوه آن ها را ببینید

تا بالاخره ترکیبی را که مطلوب شماست و حسی را که می خواهید منتقل می کند، بیابید و آن را در دکوراسیون اتاق نشیمن خود اعمال کنید. به این ترتیب علاوه بر اینکه در خصوص رنگ ها و پارچه ها و بافت های مناسبی که می توانند پتینه کنار هم به خوبی جلوه کنند، تجربه کسبمی کنید، می توانید دریابید که کدام رنگ ها در قالب چه بافت و ماده ای نباید کنار هم قرار بگیرند.

اتاق نشیمن محلی است که در تمام ساعات روز برای صرف غذا، پذیرایی مهمان های صمیمی، تماشای تلویزیون و… مورد استفاده قرار می گیرد. نحوه نورپردازی، احساس آرامش یا عدم احساس امنیت، شاد بودن یا دلگیر بودن را به حاضرین القاء می کند. همچنین می توان با نورپردازی مناسب، عیب و نقص محیط را پوشانید. البته با توجه به اینکه اتاق نشیمن در منزل محل تجمع خانواده است، نحوه نورپردازی نیز باید به صورتی باشد که آرامش به حاضران القاء شود.
یک روش بسیار مناسب برای نورپردازی یک اتاق، استفاده از نورهای غیرمستقیم است که مستقیماً روی صورت افراد و اشیاء سایه های تند ایجاد نکند. به این ترتیب با استفاده از سایه های ملایم، گرمی و صمیمیت خاص به فضا حاکم می شود.

در چنین سبکی به نوعی دو یا چند سبک مختلف با هم ادغام می شوند و از زیباترین ویژگی ها و قسمت های هر سبکی در آن استفاده شده است. در حقیقت این سبک گلچینی از دو یا چند سبک است.برای مثال از مبلمانی مدرن در کنار کفپوش سنگی استفاده می شود که هر یک نماینده یک سبک هستند و حالت های بی شمار دیگر که می تواند با این سبک بوجود آورد. پتینه تنوع این سبک بسیار زیاد است زیرا می توانیم عناصر مختلف سبک های مختلف را به حالت ها متعددی با هم تلفیق کنیم.

مبلمان انعطاف پذیر با قابلیت تطابق، کلید این امر است. برای داشتن اتاق نشیمنی جادار، مبلمانی را پتینه انتخاب کنید که سبک وزن باشد تا در مواقع لزوم بتوانید به‌راحتی آنها را جابه‌جا کنید. مثلا صندلی یا مبل‌هایی از جنس چوب‌های سبک از قبیل بامبو یا مبل‌هایی که بتوانید با چیدن آنها به‌طور گروهی یا تکی در کنار هم چیدمان راحتی به‌وجود آورید مناسب است. ایجاد قفسه‌بندی یا طاقچه‌هایی بر روی دیوار نشیمن، می‌تواند محل مناسبی برای گذاشتن وسایل اضافی پدید آورد و در نتیجه فضای کف اتاق جادارتر و امکان ایجاد تغییرات در چیدمان وسایل و مبل‌ها آسان‌تر می‌شود. به‌دلیل استفاده افراد مختلف از فضای نشیمن، چیدمان آن باید بهره‌وری لازم را برای افراد گوناگون از سالخورده تا کودک و با اندام‌های مختلف فراهم آورد. به همین دلیل، وجود صندلی‌هایی که بتوانید زاویه قرار گرفتن و ارتفاع آنها را تنظیم کنید، لازم است. یک صندلی راحتی و عسلی مقابل آن، امکان تجربه استراحتی دلپذیرتر از یک پتینه کاناپه معمولی و مرسوم را فراهم می‌آورد. وجود مبلمان سنگین و حجیم در فضای نشیمن، احساس فشار را در این فضای آرام‌بخش و آزاد به‌وجود می‌آورد.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com