بازسازی ساختمان

اتاق و طرح پتینه سقف

اگر به دنبال پتینه اتاق نشیمنی پاکیزه‌تر هستید، با سبدها دوست شوید. اما پیش از این‌که چند سبد خریداری کنید، با خود تصمیم بگیرید که قرار است چه وسایلی را در اتاق نشیمن نگه دارید (به شماره 6 توجه کنید)، تا بتوانید سبدهایی متناسب با وسایل مورد نظر خود خریداری کنید. سبدهای باز برای دردسر بی نظمی کودکان بسیار مناسب هستند، چراکه کودکان به راحتی می‌توانند اسباب‌بازی خود را در درون آن ببینند و وسیله مورد نظر خود را بدون به هم ریختن وسایل دیگر از آن خارج کنند. سبدهای دردار بسیار مناسب اسناد شخصی و وسایل بی‌شکل و نازیبا هستند. هم‌چنین به یاد داشته باشید که پیش از خرید سبدها قفسه‌های اتاق نشیمن اندازه‌گیری کنید. قطعا شما دوست ندارید با تعداد زیادی سبد و وسیله نظم‌دهنده وارد خانه شوید و ناگهان متوجه شوید جایی برای قرار دادن آن‌ها ندارید.

خلق یک فضای متمایز و تازه در دکوراسیون اتاق نشیمن و تغییر اساسی و بنیادین در تمام فضا یا اعمال تغییرات مختصر در دکوراسیون اتاق نشیمن بستگی به میزان بودجه، وقت، انرژی و تمایل شما و هم چنین مبلمان و عناصری دارد که در حال حاضر در دکوراسیون موجود است.

اگر از لحاظ بودجه محدودیتی ندارید و می خواهید حال و هوای دکوراسیون خانه خود را کاملا متحول کنید، می توانید تمام اجزای موجود در دکوراسیون فعلی خود را با قیمتی کمتر بفروشید و همه عناصر و اجزای دکوراسیون اتاق نشیمن را از نو انتخاب و سبک جدیدی را در فضا اجرا کنید.

اما اگر بودجه ای نامحدود دارید و علاقه ای به تغییر حال و هوای دکوراسیون نشیمن خود ندارید و تنها می خواهید چیدمان و حس و حال جدیدی را تجربه کنید، با یک رنگ آمیزی و نقاشی ساده و تغییری کوچک در چیدمان مبلمان می توانید به آنچه می خواهید، دست یابید.

در هر خانه ای، اتاق نشیمن پر رفت و آمدترین مکان است؛ بنابر این باید در تعیین پتینه دکوراسیون آن توجه بیشتری به خرج داد. اتاق نشیمن باید محیطی گرم و دوستانه و در عین حال زیبا داشته باشد. با به کاربردن اندکی ذوق و سلیقه و استفاده از چند مجسمه ، گلدان و … می توان از هر اتاق نشیمنی محیطی دلپذیر و زیبا ساخت. برای تزیین اتاق نشیمن راههای مختلفی وجود دارد که ما در اینجا چند مورد آن را ذکر می کنیم.
۱) محل لوازم موجود در اتاق نشیمن را تغییر دهید. مثلاً می توانید نقطه ای را به عنوان مرکز در نظر بگیرید و مبلها را مقابل آن بچیینید ( مثل شومینه یا تلویزیون). همچنین می توانید به جای این که کاناپه را به دیوار بچسبانید. آن را کمی با فاصله از دیوار قرار دهید و پشت آن آباژوری زیبا یا گلدانی گل قرار دهید.

فضا را با نوری روشن ولی غیر زننده سرشار کنید. بیشتر از رنگ‌های پاستلی روشن و رنگ سفید برای رنگ‌آمیزی دیوارها بهره گیرید. برای تقویت انرژی مثبت در خانه، توصیه می‌شود که دیوار جنوبی اتاق نشیمن را به رنگ قرمز تیره درآورید. برای تزئین از آثار هنری‌ استفاده کنید که افکار نیک و دوست‌داشتنی را در شما بیدار کند. وسایل بزرگ را مانند مانع در فضای میانی اتاق نشیمن قرار ندهید. سنگین‌ترین بخش مبلمان را در بخش جنوب-غرب اتاق نشیمن مستقر کنید و تلویزیون یا هر وسیله برقی دیگر را تا حد امکان در بخش جنوب-شرقی چیدمان کنید. از رنگ‌هایی که با مقدار زیادی سفید ترکیب شده‌اند مانند:صورتی، لیمویی‌ و زرد، سبز مغز پسته‌ای روشن، یاسی و… استفاده کنید. نور، هوا و فضایی بدون انباشتگی و درهم‌ ریختگی:
برای داشتن فضایی پرنور و اتمسفری پر از هوای خوش، از رنگ‌های سفید شده‌ای در مایه‌های خاکستری استفاده کنید. رنگ‌هایی از قبیل بژهای گرم و خاکستری‌های آرام بخش مورد پسند افراد زیادی با سلیقه‌های گوناگون است.

رنگ مایه ملایمی از سبز و تابلوی هنری، تیزی گوشه‌های راه‌پله را ملایم کرده است. پله‌ها با سرامیک، در رنگی هماهنگ با محیط فرش شده اند. رنگ‌های روشن و درخشان، میهمان‌ها را به درون دعوت می‌کند تا کفش‌هایشان را درآورند و وارد ورودی به دور از انباشتگی خانه شوند. کاسه زرد رنگ، محل قرار دادن وسایل کوچکی از قبیل کلیدهاست. در یک خانه ساده بدون فضای ورودی جداگانه، وجود میزی کوچک و سبدهایی بافته از حصیر، مانع از ایجاد آشفتگی و شلوغی می‌شود. می‌توانید عناصر و لوازمی که باعث ایجاد شلوغی در یک ورودی می‌شود مانند کلید‌ها، کفش‌ها و… را داخل پتینه این سبدهای حصیری پنهان کنید. رنگ‌های لطیف چیده شده در صحنه، برای ایجاد آرامش در محیطی شلوغ انتخاب شده‌اند. این فضا کفی چوبی دارد که روی آن با کاشی‌هایی از جنس لینولئوم که جلوی انعکاس صدا را می‌گیرند، پوشیده شده است. شمع‌های روشن با شعله‌های نوران و پرتو افکنی نور بر روی چوب‌های کف اتاق، باعث افزایش حس وجود طبیعت در محیط می‌شود. گیاهان بریده شده‌ای که در آب ریشه داده‌اند، به تازه شدن هوا کمک می‌کنند.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com