بازسازی ساختمان

نقش پتینه در فضای عمومی

اتاق نشیمن یک فضای عمومی است و پتینه معمولا دیوارهای اتاق نشیمن بیش از دیوارهای فضاهای دیگر آسیب می بینند. زمانی که دیوارها زخمی و ناسالم باشند نیز جلوه کل دکوراسیون فضا ناخوشایند و نازیبا می شود. نوسازی و لکه گیری دیوارها و سقف در اتاق نشیمن یکی از راه های زیباسازی و ایجاد تحول در جلوه دکوراسیون این فضاست.

پیش از هر کار، عناصر و اجزای دکوراسیون اتاق نشیمن خود را، انتخاب و در مورد آنها، تصمیم گیری کنید. برای مثال، در مورد رنگ، الگوها یا سبک (کلاسیک، روستایی، مدرن و…) مورد علاقه خود تصمیم بگیرید.

قبل از تصمیم گیری نهایی برای این که بدانید چه گزینه هایی برای دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک شما مناسب است، کمی وقت صرف کنید و به تحقیق بپردازید. خرید مجلات دکوراسیون و دیدن عکس های چیدمان فضاهای کوچک می تواند به شما کمک بسیار کند.

نه تنها شما بلکه هیچکس دوست ندارد تا در اتاق نشیمنی زندگی کند که پتینه در آن، فقط مبل و وسایل کاربردی دکوراسیون وجود دارد. اکسسوری ها از جمله ملزومات دکوراسیون هستند که دکوراسیون بدون آنها، فاقد جذابیت خواهد بود. به این نکته توجه کنید که تعداد این عناصر جانبی بیش از اندازه نشود. با کمک آنها می توانید دکوراسیون فضا را متعلق به خود کنید.

برای مثال، کتاب ها، چراغ های زیبا و همچنین کوسن ها و… از جمله اکسسوری هایی هستند که می توانید بر حسب سلیقه و تمایل خود و همچنین متناسب با سبک دکوراسیونی که انتخاب کرده اید، در دکوراسیون استفاده کنید. حتما توصیه می کنیم از عناصری قدی و کشیده مانند ساعت های پاندول دار قدی یا چراغ های ایستاده بلند برای بلندتر نشان دادن ارتفاع فضا در دکوراسیون استفاده کنید.

داشتن شعله و گرمایش تنها کارکرد شومینه در اتاق نشیمن نیست. در طول ماه ها یی که شعله شومینه خاموش می شود، پرده یا صفحه ای در جلوی آن بگذارید که به صورت نمای جالب و تزئینی جلوه کند. شومینه خاموش با نقاشی رنگ روشن صفحه جلوی آن، می درخشد. ابتدا صفحه توری فلزی را با آستر رنگ فلز اسپری کنید، سپس با چند دست پوشش اسپری رنگی آن را کامل کنید. سبز سیبی می تواند نقش و نگار سبز و صورتی بالای شومینه را تکمیل کند. برای کامل کردن طرح، می توانید صفحه توری را با گل های آهن ربایی ( در مغازه های لوازم تزئینی می توان تهیه کرد) تزئین کنید.

در هر خانه ای اتاق نشیمن پر رفت و آمد ترین مکان است. بنابراین باید در طراحی آن توجه بیشتری به خرج داد. اتاق نشیمن باید محیطی گرم و دوستانه و در عین حال زیبا داشته باشد. با به کار بردن اندکی ذوق و سلیقه و استفاده از چند مجسمه، گلدان پتینه و… می توان از اتاق نشیمن محیطی دلپذیر و زیبا ساخت.

برای تزیین اتاق نشیمن راه های مختلفی وجود دارد که چند نمونه از آن را ذکر می کنیم: محل لوازم موجود در اتاق نشیمن را تغییر دهید. مثلا می توانید نقطه ای را به عنوان مرکز در نظر بگیرید و مبل ها را مقابل آن بچینید(مثل شومینه یا تلویزیون) همچنین می توانید به جای اینکه کاناپه را به دیوار بچسبانید آن را با کمی فاصله از دیوار قرار دهید و پشت آن آباژوری زیبا با گلدانی گل قرار دهید.

مجسمه های زیبا نقش مهمی در آراستگی اتاق نشیمن دارند. گوشه های اتاق و روی میزها بهترین مکان برای قرار دادن مجسمه ها هستند. البته چنانچه اتاق نشیمن شما کوچک باشد بهتر است از مجسمه های کوچک به تعداد کم یا تنها یک مجسمه بزرگ استفاده کنید
البته با توجه به اینکه اتاق نشیمن در منزل محل تجمع خانواده است، نحوه نورپردازی نیز باید به صورتی باشد که آرامش به حاضرین القا شود. یک روش بسیار مناسب برای نورپردازی یک اتاق، استفاده از نورهای غیرمستقیم است که مستقیماً روی صورت افراد و اشیا سایه های تند ایجاد نکند. به این ترتیب با استفاده از سایه های ملایم، گرمی و صمیمیت خاص به فضا حاکم می شود. برای زیباتر شدن و تکمیل نورپردازی در اتاق می توان علاوه بر لوسترها و لامپ های سقفی از چراغ های کوچک تزیینی برای آذین گوشه و کنار اتاق، با نورهای ملایم استفاده کرد.

رنگ یا رنگ هایی که برای دکوراسیون اتاق نشیمن انتخاب می کنید، بر حالت و احساس میهمانان شما و کسانی که در فضا به سر می برند تاثیر می گذارد. رنگ ها به نسبت ماهیت گرم یا سردی که دارند و هم چنین میزان شدت شان می توانند آرامش بخش یا انرژی زا باشند. می توانید رنگ های مختلف را به وسیله عناصر گوناگون در اتاق وارد سازید، رنگ های موجود را تعدیل کنید و در احساس حاکم بر اتاق تحول پتینه ایجاد کنید.
۲) تعمیر دیوارها و سقف
اتاق نشیمن یک فضای عمومی است و معمولا دیوارهای اتاق نشیمن بیش از دیوارهای فضاهای دیگر آسیب می بینند. زمانی که دیوارها زخمی و ناسالم باشند نیز جلوه کل دکوراسیون فضا ناخوشایند و نازیبا می شود. نوسازی و لکه گیری دیوارها و سقف در اتاق نشیمن یکی از راه های زیباسازی و ایجاد تحول در جلوه دکوراسیون این فضاست.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com