بازسازی ساختمان

زمان و نقش پتینه

پتینه اگر مدت بسیار زیادی است که از پرده های فعلی در دکوراسیون خانه خود استفاده می کنید، دیگر زمان آن رسیده که آن ها را با پرده ای تازه با مدل و رنگی جدید عوض کنید و حتی اگر مشکل دید و حریم خصوصی را ندارید، می توانید چهارچوب پنجره ها را عوض و نو کنید و هیچ پوششی نیز برای آن قرار ندهید. گوشه بی استفاده اتاق را به یک محل گرم و راحت برای مطالعه یا گفتگو تبدیل کنید. میز کوچک و دو صندلی، سبک منظره ای گرم و پذیرا ایجاد می کنند. گل ها در بخش های مختلف این فضا استفاده شده اند. کوسن گل دار روی صندلی ، تابلو دیواری با طرح درشت گل و حتی گل های واقعی در روی میز همه نشانه های رسیدن بهار هستند. موکت تایلی روی زمین، منطقه مفروشی ایجاد می کند که این بخش از اتاق را با بخش اصلی اتاق نشیمن هماهنگ می سازد.

با به کار بردن اندکی ذوق و سلیقه و استفاده از چند مجسمه، گلدان و… می توان از هر اتاق نشیمنی محیطی دلپذیر و زیبا ساخت. البته ما ایرانی ها هم گاهی بدون هیچ مطالعه و مشورت با اهل فن دست به تغییراتی می زنیم. به همین دلیل من در این یادداشت، راه های مختلفی را برای تغییر اتاق نشیمن به شما می گویم؛ راه هایی که تجربه سالیان سال استادان طراحی و معماری است.
هنگامی که تصمیم به انتخاب وسایلی برای خانه گرفته اید از جمله مهم ترین پتینه مسائلی که باید در نظر بگیرید، انتخاب رنگ و مدل مناسب، با توجه به کاربرد و جایگاه وسایل در هر گوشه خانه است. مثلاً مبلمان برای اتاق نشیمن با توجه به پارچه، طرح و مدل مبل نسبت به کوچکی یا بزرگی فضا و تعداد نفرات خانواده انتخاب می شود. علاوه بر انتخاب مبلمان مناسب و راحت، پرده نیز فاصله ای بین وسایل داخل اتاق و فضای بیرون است که باید رنگ و طرح آن، مناسب با وسایل خانه و رنگ دیوارها باشد.

اگر دوست دارید مرتب دکوراسیون اتاقتان را تغییر بدهید پس سعی کنید رنگ بندی دیوارها، کف و اثاثیه خنثی باشد. رنگ آمیزی خنثی باعث می شود تغییر چیدمان و تزئینات، راحت و زیبا از کار دربیاید. در این اتاق از رنگهای پرتقالی و آبی کمرنگ استفاده شده است اما خیلی راحت با تغییر ذائقه تان می توانید آنها را جایگزین کنید. یکی از فاکتورهای مهم در تزئین این جور دکوراسیون رویه متکاهای طرح دار و زیبا می باشد.

طراحی جامع
با چیدن مبلمان و صندلی ها نزدیک به هم و با فاصله از دیوارها باعث می شود فضای اتاق را بزرگتر از آنچه هست بنمایانید. البته مقدار فضای لازم برای نشستن افراد خانواده را در نظر داشته باشید. یک قطعه تزئینی زیبا را در مرکز قرار دهید مانند این پتینه قالیچه شطرنجی شیک که محدوده خاصی را ایجاد کرده و باعث جلب توجه به مرکز اتاق می شود.

محیطی گرم کنار شومینه
کنار شومینه یا بخاری مکانی عالی برای ایجاد فضایی برای دورهم بودن است. در اینجا شومینه سنگی بین دیوارها و مبلمان خنثی به خوبی می درخشد. رنگ بندی تیره مانند میزهای جانبی تباین خوبی را ایجاد می کند و اتاق را از حالت خنثی بودن در می آورد.

دو اتاق کوچک را با یک رنگ بندی متمایز با هم ادغام کنید. در اینجا رنگ قرمز در اتاق عقبی غالب است اما به عنوان پس زمینه ای برای اتاق جلویی عمل می کند. صندلی های کلاسیک به خوبی با حس شادابی و جوانی رنگبندی قالیچه ها و متکاهای طرح دار همراه شده است.

تباین رنگها
اگر دوست ندارید مرتب خانه تان را رنگ کنید می توانید دیوارهای یک دست سفید را با رنگ بندی روشن دیگری کاملا متمایز کنید. در این اتاق، پرده های آبی روشن و متکاهای طرح دار تباین خوبی با دیوارها ایجاد کرده و فضای سالن مانند اینجا را بهبود بخشید است. همگون کردن رنگهای روشن با مبلمان تیره تر مانند میزهای عسلی و غیره باعث درخشیدن تزئینات مورد نظرتان می شود.

اتاق پذیرایی خوب حس خانه را نشان می دهد. پس باید روی نظم و ساختار چیدمان آن دقت کنید. دقت کنید که رنگ میز و صندلی شما با مبلمان و فرش تان هماهنگ باشد. دکوراتورها پیشنهاد می کنند حداقل هر جزء در اتاق، یک جز هماهنگ با خودش داشته باشد. اگر به هم نمی خورند وسایل کهنه تر یا ارزان تر را عوض کنید. مثلا اگر می خواهید مبلمان جدید بخرید، به رنگ پرده و فرش نگاه کنید و با توجه به آن ها پتینه خرید کنید. یا اگر وسیله جدیدی احتیاج ندارید، می توانید یک فرش ارزان قیمت بخرید و فرش قدیمی را مدتی در یکی از اتاق خواب ها بگذارید.

▪ لوکس باشید

اگر می خواهید اتاق پذیرایی شما لوکس و گرانقیمت به نظر برسد باید از وسایل اشرافی استفاده کنید. برای مثال پرده مخمل، به راحتی به کلاسیک کردن چیدمان شما کمک زیادی کرده و رومیزی ساتن هم همین کار را می کند. آباژور، ترمه، آینه های چوبی روی دیوارها و قاب های چوبی تیره، همه و همه به فضاسازی کمک زیادی می کنند. این وسایل هزینه زیادی برای شما در پی نخواهند داشت. فقط باید جنس را درست انتخاب کرده و از رنگ های گرم استفاده بیشتری کنید.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com