بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان در محیط سنتی

وجود صندلی گل دار ترکی جدید در تغییرات این اتاق به طور واقعی محیط سنتی بازسازی ساختمان را قابل لمس می‌کند. مبلی که دارای زمینه ای گل دار است که با پیشرفت و امروزی شدن این زمینه کاملا از بین رفته و مبل‌ها به صورت ساده هستند. صندلی‌های تکی قهوه ای رنگ شاید با ضمینه اتاق هم خوانی ندارد اما با بالش‌های موجود روی مبل‌ها مطابقت می‌کند همچنین بالش‌های آبی روی آن با رنگ دیوار مطابقت دارد.
وسایل جذاب
یک میز کنسول خوب با وسایل جذاب از میز‌های کناری بسیار زیبا تر اند. وجود آباژور‌های شیشه ای با کلاهک‌های موج دار سفید به این میز جلوه ی بیشتری می‌دهد. وجود لامپ‌های بالا ی آباژور در بالای آن به درخشان تر شدن آباژور کمک زیادی می‌کند.

میزهای پذیرایی سه تایی از جمله پرکاربردترین عناصر دکوراسیونی- کاربردی جهت پذیرایی به خصوص در دید و بازدیدهای عید هستند. زیرا هرچه به لحاظ چیدمان دکوراسیونی، نسبت تعداد میزهای موجود به مبلمان مناسب باشد، ولی هنگام مهمانی های نوروزی به لحاظ عملی با مشکل مواجه خواهید شد لذا در خانه اغلب خانواده ها معمولاً یک و یا حتی چند ترکیب سه تایی از میزهای کوچک پذیرایی به عنوان کمک برای میزهای بزرگ و کنارمبلی وجود دارد و از آنجا که این قبیل میزها به لحاظ وزن سبک بوده و مدل آن نیز به صورتی است که در داخل هم جای می گیرند، فضای زیادی را اشغال نکرده و برای این منظور بسیار مناسبند. حال اگر با تمام این تفاسیر میزهای پذیرایی شما در اثر مرور زمان و مهمانی های مکرر صدمه دیده و دیگر بازسازی ساختمان نمای زیبای اولیه خود را ندارد، برای ترمیم آنها چندین راه وجود دارد:


۱- اگر آسیب دیدگی در حد لکه هایی از رنگ پریدگی است به راحتی قابل جبران است. فقط کافی است کمی رنگ آکریلیک قهوه ای (یا هر رنگ دیگر) و یا احتمالاً مخلوطی از چند رنگ را برای ساخت رنگ میز آماده کرده و با قلم موی باریک و یا حتی انگشت دست بر روی آن، آن قسمت ها را پوشش دهید.

در میان فضاهای خانه از اتاق خواب تا حمام و آشپزخانه یکی از پرکاربردترین مکان ها نشیمن است که در بیشتر خانه ها و خانواده ها مقر فرماندهی محسوب می شود. اعضای خانواده پس از کار، درس و… در شب به بهانه تماشای فیلم، پیگیری برنامه های تلویزیون در فضای نشیمن دور هم جمع می شوند و در مکانی به نام نشیمن گرمای خانواده را تجربه می کنند. گاهی به بهانه های مختلف صرف غذا نیز به اتاق نشیمن منتقل می شود؛ در بعضی از ساعات روز اتاق بازی بچه های کوچک تر است و اگر از دوستان و آشنایان نزدیک و صمیمی به ملاقات بیایند در همین فضای خودمانی اتاق نشیمن از آنها پذیرایی می شود؛ ترجمه لغت به لغت اتاق نشیمن در زبان انگلیسی می شود «اتاق زندگی».

در هر خانه ای، اتاق نشیمن پررفت و آمدترین مکان است بنابراین باید در طراحی دکوراسیون آن توجه بیشتری به خرج داد. اتاق نشیمن باید محیطی گرم و دوستانه و در عین حال زیبا داشته باشد. با به کار بردن اندکی ذوق و سلیقه و استفاده از چند مجسمه، گلدان و… می توان از هر اتاق نشیمنی محیطی دلپذیر و زیبا ساخت. البته ما ایرانی ها هم گاهی بدون هیچ مطالعه و مشورت با اهل فن دست به تغییراتی می زنیم. به همین دلیل من در این یادداشت، راه های مختلفی را برای تغییر اتاق نشیمن به شما می گویم؛ راه هایی که تجربه سالیان سال استادان طراحی و معماری است.

هنگامی که تصمیم به انتخاب وسایلی برای خانه گرفته اید از جمله مهم ترین مسائلی که باید در نظر بگیرید، انتخاب رنگ و مدل مناسب، با توجه به کاربرد و جایگاه وسایل در هر گوشه خانه است. مثلاً مبلمان برای اتاق نشیمن با توجه به پارچه، طرح و مدل بازسازی ساختمان مبل نسبت به کوچکی یا بزرگی فضا و تعداد نفرات خانواده انتخاب می شود. علاوه بر انتخاب مبلمان مناسب و راحت، پرده نیز فاصله ای بین وسایل داخل اتاق و فضای بیرون است که باید رنگ و طرح آن، مناسب با وسایل خانه و رنگ دیوارها باشد. بالای طاقچه شومینه، یک فضای جالب و زیبایی را ایجاد کنید به این صورت که عکسهای سیاه و سفیدی که از چند قطعه تشکیل شده و با فریم باریک مشکی رنگ قاب شده است را با فاصله کم و نزیک به هم روی دیوار بزنید. این مدل بسیار تاثیرگذار است زیرا عکسها از فاصله نزدیک و دور گرفته شده است. تفاوت موجود در عکسها باعث حرکت چشم بیننده در سرتاسر طاقچه می شود. چیدن یک اثر هنری و عکس بر تاثیر این مدل می افزاید.

4. دورتادور تلویزیون را با آثار هنری بپوشانید

تزئین اتاق نشیمن با تلویزیون پلاسما کمی راحتتر است. صفحه مسطح تلویزیون روی دیوار مانند یک اثر هنری می ماند بنابراین اطراف آن را با تابلوهای قاب شده تزئین کنید. دراینجا، کلکسیونی از نقاشی های سیاه و سفید در شکلها و سایزهای بازسازی ساختمان مختلف روی دیوار، همراه با تلویزیون خلوطی از رنگها را ایجاد کرده است.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com