بازسازی ساختمان

ویژگی های محسوس بازسازی ساختمان

در این سبک تنها ویژگی ای که بسیار مشهود و محسوس است سادگی و بی آلایشی است. بازسازی ساختمان در این سبک بیشتر از پارچه هایی از جنس شانل و پنبه استفاده می شود و وسایلی بسیار به ساده ترین حالت ممکن کنار هم چیده می شوند. چیدمانی به سبک روستایی باید برای افرادی که وارد آن می شوند تداعی کننده روستا و طبیعت بکر باشد، از این رو باید بیشتر از رنگ هایی که در طبیعت وجود دارد مثل سبز و قهوه ای و هم چنین عناصر طبیعی از قبیل چوب و سنگ استفاده شود. چنین سبکی احساسی بسیار تسکین دهنده ای را در فضا القا می کند.

کار زیادی با یک پنجره بزرگ نمی توانید انجام دهید، جز اینکه آنرا از محل خود جدا کرده و جای آنرا دیوار بکشید. عده ای هم هستند که تصور می کنند با قرار دادن یک کتابخانه بزرگ می توانند جلوی دید پنجره را محصور کنند. راه حل دیوار کشی بد نیست، اما هزینه زیادی در بر دارد، از طرفی قرار دادن کتابخانه در جلوی پنجره نامناسب ترین راهکار موجود به حساب می آید.
هوشمندانه ترین گزینه آن است که نقطه ضعف را به نقطه قوت تبدیل کنید. چرا از این پنجره بزرگ به عنوان هسته مرکزی استفاده نکنیم؟ آنرا با زیباترین پرده ای که فکرش را می کنید بیارایید و مبلمان زیبایی گرداگرد آن بچینید. روی میز از گلدان ها و وسایل زینتی شیشه ای استفاده کنید تا هر زمان که پرده ها را کنار می کشید، نور خورشید روی شیشه تابیده شده، منعکس شود، و جلوه و درخشندگی بیشتری به محیط بدهد. اگر قدری با سلیقه تر باشید یک مبل تکی راحتی نیز در کنار پنجره قرار می دهید تا منطقه بی نظیری برای مطالعه بوجود آید.

البته بسیاری از مردم تصور می کنند که طرح های ساده آرامش بخش تر هستند و یا بازسازی ساختمان برای یک سرویس مبلمان حتماً باید از یک نقش پارچه استفاده شود و یا با انتخاب چند مدل رویه و چند مدل پارچه با طرح های متفاوت، خللی در نوع چینش دکور اتاق ایجاد می شود. در حالی که می توان با استفاده از چندین مدل پارچه و رومبلی، با چینشی مناسب هر وسیله را در کنار وسایل دیگر به بهترین شکل جای داد. بدین ترتیب با استفاده از طرح های شلوغ با رنگ های هماهنگ، حتی می توان وسایل یک اتاق را با انواع پارچه، اما با رنگ های هم طیف انتخاب کرد. از جمله عوامل مهم دیگر که در چیدمان اتاق نشیمن مؤثر است نورپردازی است.

اتاق نشیمن گاهی به نور کم و گاهی به نور زیاد احتیاج دارد و در انتخاب نورپردازهای اتاق نشیمن باید به حضور نور کافی توجه کنید. یک لوستر مرکزی که نور اتاق نشیمن را به طور کامل تامین کند، انتخاب خوبی برای اتاق نشیمن است ولی حتما یک آباژور با نور جانبی کمتری را هم برای اتاق نشیمن خود در نظر بگیرید. در معماری ساختمان عموما اتاق نشیمن در فضای نورگیر خانه طراحی می شود ولی حتی اگر اتاق نشیمن خانه شما این ویژگی را نداشت در ساعاتی از روز به ویژه روزهای آفتابی در و پنجره های روبه نشیمن را باز کنید.

طبق اصول فنگ شویی با این کار انرژی های بد از خانه خارج و انرژی های مثبت وارد می شوند. نگران بی رنگ شدن فرش و مبلمان خود در مقابل نور آفتاب نباشید؛ فراتر از آن، نور آفتاب سلامت و شادابی خاصی به فضای خانه شما می بخشد.

البته با توجه به اینکه اتاق نشیمن در منزل محل تجمع خانواده است، نحوه نورپردازی نیز باید به صورتی باشد که آرامش به حاضرین القا شود. یک روش بسیار مناسب برای نورپردازی یک اتاق، استفاده از نورهای غیرمستقیم است که مستقیماً روی صورت افراد بازسازی ساختمان و اشیا سایه های تند ایجاد نکند. به این ترتیب با استفاده از سایه های ملایم، گرمی و صمیمیت خاص به فضا حاکم می شود. برای زیباتر شدن و تکمیل نورپردازی در اتاق می توان علاوه بر لوسترها و لامپ های سقفی از چراغ های کوچک تزیینی برای آذین گوشه و کنار اتاق، با نورهای ملایم استفاده کرد.

جدای از مطالبی که به آنها اشاره شد این چند مورد نیز برای بیشتر جلوه دادن به اتاق نشیمن بسیار موثر و مفید هستند: محل لوازم موجود در اتاق نشیمن را تغییر دهید. مثلاً می توانید نقطه ای را به عنوان مرکز در نظر بگیرید و مبل ها را مقابل آن بچینید (مثل شومینه یا تلویزیون). همچنین می توانید به جای اینکه کاناپه را به دیوار بچسبانید آن را کمی با فاصله از دیوار قرار دهید و پشت آن آباژوری زیبا بازسازی ساختمان یا گلدانی گل قرار دهید.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com