بازسازی ساختمان

دکور اتاق خواب نوزاد

قطعاً اتاق خوابی که قرار است برای یک نوزاد دکور شود، حال و هوایش بسیار متفاوت است رنگ نما با اتاق خوابی که مثلاً قرار است برای پسر 16 ساله‌ای که عاشق سینما و فوتبال است، دکور شود. با در نظر گرفتن چند نکته ساده می‌توانید طراحی موفق و ایده‌آلی برای اتاق خواب کودکان داشته باشید. فراموش نکنید که اتاق خواب برای کودکان، نه تنها جایی برای خوابیدن، بلکه یک قلمروی استثنایی است که انجام هر فعالیتی در آن برای بچه‌ها امکان‌پذیر است. این 13 نکته را به خاطر بسپارید.

لازم نیست تمام وقت و سرمایه خود را صرف این کنید که دیوارهای اتاق را مناسب حال نوزادتان در آورید. تناسب و هماهنگی که در این کار هنری مشاهده می نمایید، بسیار ارزان تر از آن است که تصور بکنید-قطعات برجا مانده از یک میز کهنه می تواند اعجاب آفرین باشد. قعطات متناسب را در طرح های دلخواه برش دهید، سپس قطعات با اشکال مربع یا مستطیل درست کنید و شاهکار شما کامل خواهدشد. می توانید کار هنری خود را کامل تر کنید و از چارچوب هایی که در بوم های نقاشی به کار می رود استفاده کنید و کار دست خود را روی آن نصب نمایید. رنگ زدن کتاب ها نیز می تواند الهام بخش اشکال ساده مورد نظر شما باشند.

ببینید کودکتان به چه رنگی علاقه دارد. اگر هنوز سنشان به حدی نرسیده که بتوانند به خوبی صحبت کنند، یک جعبه مداد رنگی در جلویش بگذارید تا خود یکی از رنگ ها را که دوست دارد انتخاب کند. کودکان بزرگتر خود می توانند به شما بگویند که دوست دارند رنگ نما رنگ اتاقشان چه رنگی باشد. یادتان باشد که اولویت با علاقه ی خود بچه هاست.

سعی نکنید مدل و رنگ دلخواه خودتان را به زور به بچه ها تحمیل کنید. شخصیت آنها از همین سنین شکل می گیرد و اتاقشان می تواند آینه ی خوبی برای نشان دادن شخصیتشان باشد. البته منظورم طرح و رنگ های غیرمعقول آنها نیست. باید محدودیت تعیین کنید اما باز آنها را در انتخابشان آزاد بگذارید.

ور اتاق کودک باید ملایم و غیرمستقیم باشد. برای این کار، می‌توانید از انواع نورهای بازتابی یا پخش‌شونده استفاده کنید تا چشم کودک آزرده نشود. یادتان باشد در مکانی که اختصاص به فعالیت‌های کودک دارد، نوری جداگانه تعبیه کرده و از نورهای تزیینی هم در دکور اتاق کودکان بهره ببرید. می‌توانید انواع چراغ‌های تزیینی ریز را در جایی از اتاق قرار بدهید تا فضای خاصی را برای سرگرمی و تفریح کودکان ایجاد کرده باشید.

برای پوشش پنجره‌های اتاق کودکان، توصیه می‌شود از کرکره‌ یا شاتر استفاده کنید. رنگ نما این وسایل، نور را تنظیم کرده و هوا را به جریان می‌اندازد. همچنین چین‌دار و دست و پاگیر نیز نیستند.

اگر فضای اتاق کودک کوچک است، با استفاده از رنگ‌های ملایم و طرح‌های خلوت، فضای اتاق را از نظر وسعت، بزرگتر نشان داده و از شلوغی جلوگیری کنید .برای مثال رنگ سبز روشن می‌تواند برای اتاق کودک رنگ مناسبی باشد، زیرا این رنگ یادآور رشد گیاه و جوانه زدن است.

همیشه لازم نیست برای ایجاد تغییرات به سراغ وسایل بزرگ اتاق بروید. خلاقیت خود را می توانید در وسایل کوچک اتاق نیز پیاده کنید.جعبه های دستمال کاغذی بهترین گزینه برای این کار هستند.آن ها را به دست کودک تان بسپارید و از آن ها بخواهید که هر جور که دوست دارند جعبه های دستمال کاغذی اتاق خود را تزئین کنند. وقتی از کودکانتان برای تزئین اتاق خودشان کمک می گیرید حس استقلال بیشتری رنگ نما را به آن ها منتقل می کنید.

کودکان به یک فضای خصوصی برای خودشان، هر چند کوچک، نیاز دارند. بنابراین اگر یک اتاق قرار است برای دو کودک به اشتراک گذاشته شود، حتما زمینه را برای تفکیک فضا به طرز مناسبی مهیا کنید. کمک گرفتن از رنگ، یکی از راه های بسیار خوب برای تفکیک اتاق به دو فضای مجزاست. ما در یکی از پروژه های بسیار موفقمان در یک اتاق کودک، برای تفکیک اتاق به دو فضای مجزا از پرده ای بلند که از سقف تا زمین ادامه داشت، استفاده کردیم.
برای تفکیک اتاق می توانید از عناصر مختلفی استفاده کنید. مواردی از قبیل: قفسه کتاب، پارتیشن و… شما همچنین می توانید قلاب هایی از سقف بیاویزید و تابلوها و آثار هنری و همچنین تعدادی عروسک و اسباب بازی زیبا را بین دو فضا بیاویزید و با رنگ نما کمک آنها فضا را تفکیک کنید.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com