بازسازی ساختمان

رنگ اتاق خواب کودک

برای انتخاب رنگ اتاق خواب کودک، ترجیحاً بروید سراغ رنگ‌های بدون سرب. با استفاده از رنگ‌های شاد در رنگ‌آمیزی اتاق کودک‌ و با استفاده از تکنیک‌های نقاشی روی دیوار، می‌توانید اتاق او را به یک سرزمین افسانه‌ای تبدیل کنید. برای مثال، می‌توانید از شخصیت‌های کارتونی مورد علاقه‌اش یا موضوعات برگرفته از کتاب‌های داستانی‌اش روی دیوارها نقاشی کنید یا روی سقف اتاق خواب کودک، آسمانی پر از ابرهای پنبه‌ای یا کهکشانی پر از ستاره بکشید. با این کار، علاوه بر ایجاد فضایی شاد و سرگرم‌کننده، زمینه را برای پرورش خلاقیت‌ او نیز آماده کرده‌اید.
* اختصاص دادن بخشی از اتاق به سرگرمی‌ها و فعالیت‌های روزانه کودک، باعث شکوفایی استعدادش می‌شود. مثلاً می‌توانید روی یکی از دیوارها تابلویی از جنس چوب‌پنبه نصب کنید تا فرزندتان بتواند نقاشی‌ها و پوسترهای مورد علاقه‌‌اش را با پونز رنگ نما به آن بزند تا بتواند هر روز روی دیوار اتاقش مجموعه‌ای از چیزهای مورد ‌علاقه‌ا‌ش را ببیند. بچه‌ها ذاتاً به گردآوری اشیا و جمع کردن عکس‌های مورد نظرشان علاقه‌مندند. با نصب این تابلو، آن‌ها جایی برای این کار پیدا می‌کنند و ضمناً از ریخت و پاش‌های اضافی هم جلوگیری می‌‌شود.

سری جدید قفسه ها که برای اصالت بخشی به خانه طراحی شده اند، فضای کمی اشغال می کنند و در کنار پنجره می تواند فرصت نشستن و تماشای مناسبی برای شما فراهم کند. با قراردادن تشک های نرم و راحت روی آنها و اضافه کردن یک مبلمان راحتی همه چیز کامل می شود. گل میخ های شیشه ای برای نگه داشتن پرده ها و هماهنگی و هارمونی با دستگیره های شیشه ای اتاق بسیار مناسب است. رنگ نما سایه بان های بدون نوار پرده نیز برای محافظت از پوست شما در مقابل آفتاب گزینه خوبی است.

یکی از قوانین مهم در دکوراسیون اتاق کودک، سهولت در امر نگهداری، نظافت و مراقبت از اجزای آن است، بنابراین هنگام انتخاب لوازم، این نکته را در نظر داشته‌ باشید که باید اجزای این اتاق قابل‌ شستشو و ضد لک باشند.

در انتخاب کف‌پوش مناسب برای اتاق کودک دقت کنید. موکت‌های بادوام و قالیچه‌های قابل شستشو و انعطاف‌پذیر از جمله کف‌پوش‌های مناسب برای اتاق کودکان به حساب می‌آیند. بهتر است هنگام خرید این نوع کف‌پوش‌ها، رنگ‌های روشن و طرح‌های ساده را انتخاب کنید زیرا معمولا کودکان، از طرح‌ها و رنگ‌های تند و گرم، زودتر خسته می‌شوند.

هنگام انتخاب تختخواب برای کودکان، شرایط سنی آن‌ها را نیز در نظر بگیرید. اگر می‌خواهید رنگ نما برای نوزادتان تختخواب تهیه کنید، بهتر است نوعی را انتخاب کنید که فاصله بین نرده‌های محافظش حداکثر 6 سانتی‌متر باشد تا ایمنی نوزاد به خطر نیفتد. همچنین این نرده‌های محافظ باید به اندازه‌ای بالا بیایند که نوزاد نتواند به راحتی از تخت خارج شود.

اگر فضای اتاق کودک کوچک است، با استفاده از رنگ‌های ملایم و طرح‌های خلوت، فضای اتاق را از نظر وسعت، بزرگتر نشان داده و از شلوغی جلوگیری کنید.

طراحی جالب اتاق کودک و انتخاب محیط شاد برای او یک محیط شاد و محرک و راحت را ایجاد می کند. یک کودک بخصوص خردسال در دنیای باشکوه تر و درخشان تری زندگی می کند، رنگ ها و طرح های مورد نظر و ترسیمی بزرگسالان، برای کودکان بیش از حد یکنواخت است؛ یک کودک می تواند با اثاثیه و دکوراسیون مورد نظر و مربوط به بزرگسالان نیز زندگی کند ولی برای کودکان کوچک درک این مسئله مشکل است که آنها بدون اکسسوری و اثاثیه کودکانه و دوست داشتنی در اتاقشان ، در دنیای خودشان زندگی کنند.

اگر دکوراسیون اتاق کودک خود را از نوع تم دار (موضوعی) در نظر گرفته اید، اعمال تغییرات بعدی در دکوراسیون آن اتاق دشوار خواهد بود؛ اما اگر هنگام طراحی دکوراسیون اتاق کودک، این موضوع را که در آینده باید آن را تغییر دهید مد نظر داشته باشید و بیشتر از رنگ های خنثی برای زمینه استفاده کنید، تغییرات بعدی برای شما آسان تر خواهد بود.
یک میز بازی می تواند سال ها بعد به یک میز تحریر برای کودک تبدیل شود. از این رو همواره با نگاهی به آینده و هوشمندانه به خرید وسایل اتاق کودک بپردازید تا هم از لحاظ اقتصادی و هم لحاظ زمانی بتوانید صرفه جویی کنید. تعویض رنگ دیوارها و تغییر  رنگ نما در طراحی نورپردازی خانه، از جمله استفاده از دیمر، در به روز کردن دکوراسیون اتاق کودک بسیار موثر است.

در صورت امکان کودکان سنین مختلف را از هم جدا کنید تا به همدیگر متکی نباشند و تنها بودن به آنها کمک می کند تا حس استقلال و اعتماد به نفس خود را رشد دهند. اتاق کوچک آنها می تواند قلمرو شخصی آنها باشد تا بتوانند به وسیله آن مدیریت را تمرین کنند.در اتاق خواب کلید چراغ مطالعه یا آباژور در کنار تخت آنها باشد تا هر گاه که بخواهند بی آنکه از رختخواب بیرون بیایند مطالعه کنند.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com