بازسازی ساختمان

رنگ اتاق کودک و نوزاد

خوب است کودک را به جمع‌آوری و نمایش عکس‌های خانوادگی تشویق کنید. بچه‌ها می‌توانند رنگ نما با همان تابلوی چوب‌پنبه‌ای و پونزها (که در شماره 2 توضیح داده شد)، نمایشگاه عکسی را مطابق با سلیقه خودشان و در اتاق خود‌شان ترتیب بدهند. تقویت این حس باعث می‌شود بعدها در دوران بلوغ و نوجوانی، بچه‌ها به والدین، اقوام و دوستانشان اهمیت بیشتری بدهند و خلاصه این‌که مهربان‌تر بار بیایند.
* قفسه‌ای بدون در و با اندازه‌ای قابل تنظیم در اختیار کودک بگذارید تا چیزهایی مثل اسباب‌بازی، ماکت ماشین و هواپیما، کتاب و دفتر، وسایل ورزشی، لوازم صوتی و تصویری، لوازم نقاشی و چیزهایی از این قبیل را در آن نگهداری کند. چنین قفسه‌ای می‌تواند یک مکان دردسترس و مناسب در دکوراسیون اتاق کودک محسوب شود. این قفسه‌ها البته باید روی دیوار ثابت شده ‌باشند تا اگر احیاناً کودک از آن بالا رفت، قفسه‌ها روی خودش برنگردند. ضمناً از نصب قفسه‌هایی که در‌های شیشه‌ای دارند، نیز باید پرهیز کنید.

اسباب اثاثیه که از نسل های قبل در خانه ها به یادگا می ماند احساس خوبی به ما می دهند، اما زمانی که در جبعه ها و دراورها قرار می گیرند، کهنه و به درد نخور به نظر می رسند. صاحب این خانه که بسیار خوش ذوق است، یک روبالشی برودری دوزی  رنگ نما شده را که از مادربزرگش به یادگار داشت را روی یک بالش جدید قرار داد. این متکای گل منگلی و فیروزه ای رنگ زمانی برای شیردادن استفاده می شد.

با وجود طراحی های جالب و خاص برای مبلمان اتاق کودک موجود در بازار، کار شما کمی ساده تر شده است. می توانید اتاق دخترتان را مثل اتاق پرنسس ها صورتی و رمانتیک تزئین کنید. می توانید اتاق پسرتان را شکل قهرمانان یا اتوموبیل سواران طراحی کنید که مثلاً تختخوابش به شکل ماشین مسابقه باشد. و یا بسیاری طرح های دیگر که مطابق با علاقه و روحیه کودکتان نیز باشد. دقت کنید که بسیاری از اثاثیه اتاق را خودتان نیز می توانید بسازید. پس زیاد تو خرج نمی افتید!

طراحی اتاق کودک و انتخاب اثاثیه کودکان باید شخصیت کودک را منعکس کند؛ رنگ های رنگ نما به کار رفته برای دکوراسیون اتاق کودک، طرح تخت و اکسسوری های او، اسباب بازی ها و حتی قفسه کتاب بهتر است سرگرم کننده، راحت، بی خطر و خوشایند کودک باشد؛ برای این منظور والدین می بایست بدانند کودک آنها چه نوع طرح، دکوراسیون و چه نوع اثاثیه و وسایلی احتیاج دارد؛ گروه دکوراسیون معتقد است: “یک کودک طرح مینیاتوری بزرگسال نیست، کودکان در سنین مختلف از شیر خوارگی تا کودکی و بزرگسالی نیازهای متفاوتی دارند که باید در طراحی فضای اتاقشان دیده شود.”

انتخاب هوشمندانه و با دقت رنگ ها برای اتاق کودک سبب تحریک حواس فرزندتان می شود. درست است که رنگ های ملایم مانند صورتی و آبی از جمله رنگ های رایج و مناسب برای دکوراسیون اتاق کودک محسوب می شوند، اما استفاده از رنگ های خاص و تند برای خلق هیجان و جذابیت بیشتر در اتاق کودک مناسب تر است. با این حال حتما از خود کودک کمک بخواهید و نظرش را بپرسید، اما اطمینان حاصل کنید رنگ هایی انتخاب شود که در نهایت اتاقی سرد و تاریک برای کودک به وجود نیاید.

این هنر نیز مانند هر موضوع و مبحثی دارای زمینه های فکری و مکاتب متفاوتی است که برخی رمز گونه و دشوار و برخی کاربردی هستند. شاید این برای کسی که تازه با فنگ شویی آشنا شده بسیار گیج کننده و پیچیده به نظر آید اما اگر شما از ابتدا به سادگی شروع کنید و قدم به قدم پیش بروید به زودی خبره خواهید شد.
کودکان همچون دیگران نسبت به رنگ ها ، شکل ها و تصاویر واکنش یا نشان می دهند. انتخاب درست رنگ برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب آنها می تواند در روحیه آنها بسیار تاثیرگذار باشد. کودکان در این فضا خود باید مقررات را انتخاب و محیط شخصی در  شان را اداره کنند.

یک مبل راحتی برای بزرگسالان وقتی یک وسیله کاربردی است که به هنگام نشستن رنگ نما احساس با  راحتی کنن ، ولی برای یک کودک این وسیله فقط برای نشستن نیست و او روی آن می پرد یا غلت می زند و یک وسیله تفریحی نیز هست. طراحی وسایل کودکان زمانی کاربردی است که کودکان جزئیات جالبی را در آنها پیدا کنند یا به عنوان مثال با آن صحبت کنند.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com